اقتصاد جهان

خروج غول تولیدکننده کالای انگلیس از روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری افق میهن ، شرکت انگلیسی یونیلور که عرضه کننده مواد غذایی، شوینده، لوازم آرایشی و بهداشتی در سراسر جهان است، سرانجام به نقل از راشاتودی، تجارت خود در روسیه را رها کرده و به طور کامل این کشور را ترک کرد.

این گروه به دلیل باقی ماندن در روسیه پس از آغاز درگیری در اوکراین در سال ۲۰۲۲ و تحریم های غرب مورد انتقاد شدید قرار گرفته بود.

یونیلور کل تجارت خود را در روسیه به گروه ارنست، تولیدکننده داخلی عطر، لوازم آرایشی و محصولات خانگی فروخته است. این شرکت همچنین اعلام کرد که تجارت خود در بلاروس را نیز در این قرارداد فروش گنجانده است.

هاین شوماخر، مدیرعامل یونیلور گفت: تکمیل این فروش پایان حضور یونیلیور در روسیه است.

بر اساس این گزارش، شرایط معامله فاش نشده است، اما بر اساس قوانین خروج که توسط دولت روسیه در سال گذشته معرفی شد، شرکت ها باید برای خروج از روسیه به دنبال تایید دولت و فروش دارایی های خود با تخفیف ۵۰ درصدی باشند. و همچنین ۱۰-۱۵ درصد عوارض خروج از کشور را پرداخت کردند.

طبق گزارش فایننشال تایمز، دارایی های یونیلور که حدود ۶۰۰ میلیون یورو (۶۵۷ میلیون دلار) ارزش داشت، به قیمت ۵۲۰ میلیون یورو (۵۶۹ میلیون دلار) فروخته شد.

به گفته این رسانه ها، دارایی های یونیلیور در روسیه شامل چهار کارخانه بوده و حدود یک درصد از فروش و سود خالص این گروه در سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داده است.

Unilever برندهای شوینده Fairy و Domestos، صابون Dove، بستنی Ben & Jerry و حدود ۴۰۰ برند دیگر را در بخش مواد غذایی و مواد شیمیایی خانگی تولید می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا