اخبار اقتصاد ایران

خروج پیشنهاد مزد منطقه‌ای از دستور کار | رقم سبد معیشت کارگران هنوز مشخص نیست

نماینده کارگران در شورای عالی کار توضیح داد؛

در حالی که قرار بود موضوع دستمزد منطقه ای در جلسه روز گذشته شورای عالی کار به عنوان یکی از دستور کارها مطرح شود، اما به گفته نمایندگان کارگری، کل جلسه صرفاً در مورد اصلاح آیین نامه انتخاب اعضای شورای عالی کار بوده است. هیچ صحبتی در مورد حقوق و دستمزد منطقه ای نشده است.

ایران تحلیل به نقل از ایسنا، علیرضا میرغفاری نماینده کارگران در شورای عالی کار در تشریح جزئیات جلسه شورای عالی کار اظهار کرد: این جلسه با حضور وزیر کار برگزار شد. و دستور کار این جلسه بررسی دستمزد منطقه ای و اصلاح آیین نامه انتخاب اعضای مراجع حل اختلاف بود، اما کل جلسه شورا به بحث اصلاحیه قانون اساسی اختصاص داشت. آئین نامه ای است و در مورد دستمزد منطقه ای صحبتی نشده و گزارشی در این زمینه ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه جلسه به گونه ای پیش رفت که دغدغه حقوق وجود نداشت و حقوق در حاشیه اصلاح آیین نامه انتخاب اعضای هیات های حل اختلاف قرار گرفت، اظهار داشت: رقم سبد معیشت کارگران هنوز مشخص نشده است و تا پایان سال فرصت داریم تا نسبت به پرداخت معقول اقدام کنیم. و این درست است که حقوق روز به روز در حال کاهش است.

میر غفاری در ارزیابی علت عدم پیشنهاد پیشنهاد دستمزد منطقه ای در جلسه شورای عالی کار گفت: ممکن است با توجه به انتخابات پیش رو این بحث به صورت موقت وارد نشده باشد تا دوباره مطرح شود. پس از انتخابات، اما نمی دانیم که آیا پیشنهاد دستمزد منطقه ای پس گرفته شده است یا خیر. ما نداریم

به گفته وی، انتظار گروه کارگری این است که در فرصت باقی مانده تا پایان سال، بحث مهم دستمزد جامعه کارگری مطرح شود و سبد معیشتی به حاشیه نرود.

نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره جلسه آتی این شورا نیز گفت: هنوز تاریخ تشکیل جلسه بعدی اعلام نشده است، اما پیش بینی می شود به زودی جلسات برگزار شود چرا که جلسات مزد. کمیته تعیین رقم سبد معیشت باید بعدا تشکیل شود و حالا که در اسفند ماه هستیم با توجه به زمان کمی که باقی مانده است هر چه زودتر وارد بحث سبد معیشت شویم.

میرغفاری خاطرنشان کرد: متأسفانه تاخیر در برگزاری جلسات برای چانه زنی دستمزد باعث می شود تا مسائل دستمزد به نتیجه نرسد و در نهایت نمایندگان کارگری مقصر شناخته شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا