اخبار اقتصاد ایران

خرّمی: حدود ۲۲۰ میلیون متر مکعب آب در سد ذخیره‌سازی شد

وحید خرمی مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در حال حاضر حدود ۲۲۰ میلیون مترمکعب آب شیرین ذخیره می شود که نسبت به مدت مشابه درازمدت کاهش چشمگیری داشته و نسبت به سال گذشته مشابه است.

ایران تحلیل سجاد ده جانی بازرس کل استان گیلان به همراه جمعی از همکاران از سد مخزنی سفیدرود که ۷۰ درصد آب مورد نیاز کشاورزی استان را تامین می کند بازدید کرد.

بازرس کل استان گیلان از نزدیک در جریان ذخیره آب سد سفیدرود قرار گرفت.

وحید خرمی مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در این بازدید گفت: سد سفیدرود مهمترین سازه تامین آب کشاورزی استان گیلان است و جایگزینی برای آن وجود ندارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۲۲۰ میلیون مترمکعب آب در سد ذخیره شده است که نسبت به مدت مشابه درازمدت کاهش چشمگیری داشته و مانند سال گذشته است.

خرمی با بیان اینکه هم اکنون در سومین سال متوالی خشکسالی قرار داریم افزود: به دلیل کمبود بارندگی و کاهش ذخایر سد سفیدرود باید از همه ظرفیت های منابع آبی استفاده کنیم.

در این بازدید، بازرس کل استان گیلان ضمن تشکر از تلاش های صورت گرفته در خصوص حفظ و نگهداری سد و نیروگاه سفیدرود و مدیریت منابع آب استان در سال های خشکسالی، تاکید کرد: برنامه ریزی لازم برای مدیریت بهینه انجام شود. مصرف آب کشاورزی در فصل زراعی پیش رو انجام و اطلاع رسانی خواهد شد. به ذینفعان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا