اقتصاد جهان

خرید 42 تن طلا در یک ماه توسط بانک های مرکزی جهان

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، شورای جهانی طلا (WGC) در گزارشی اعلام کرد بانک های مرکزی به خرید شمش طلا ادامه دادند و ذخایر خود را در ماه اکتبر در مجموع ۴۲ تن افزایش دادند.

بر اساس گزارش اخیر شورا، میزان خرید بانک‌های مرکزی ۴۱ درصد کمتر از کل بازنگری شده ۷۲ تن در شهریور بوده است، اما همچنان ۲۳ درصد بالاتر از میانگین ماهانه ۳۴ تنی ژانویه تا سپتامبر است.

بانک مرکزی چین (PBoC) همچنان بزرگترین خریدار شمش طلا است و برای دوازدهمین ماه متوالی ۲۳ تن طلا به ذخایر خود اضافه کرده است.

بر اساس گزارش ها، میزان خرید خالص طلای بانک مرکزی چین در سال ۲۰۲۳، ۲۰۴ تن و کل ذخایر آن ۲۲۱۵ تن است.

در گزارش شورای جهانی طلا آمده است: با وجود این افزایش قابل توجه، ذخایر طلای گزارش شده این بانک تنها ۴ درصد از کل ذخایر بین المللی آن را تشکیل می دهد.

بانک مرکزی ترکیه نیز در این ماه خرید قابل توجهی انجام داد و با خرید ۱۹ تن ذخایر رسمی طلا (بانک مرکزی به اضافه دارایی های دولتی) را به ۴۹۸ تن رساند.

این گزارش همچنین نشان می دهد که به جز این دو بانک، خرید سایر بانک ها رقم زیادی را به خود اختصاص نداده است.

بانک مرکزی لهستان ذخایر طلای خود را افزایش داد و شش تن طلا دیگر خریداری کرد. ذخایر طلای این بانک در سال جاری بیش از ۱۰۰ تن افزایش یافت و در مجموع به ۳۴۰ تن رسید.

بر اساس این گزارش، بانک های مرکزی هند، جمهوری چک، جمهوری قرقیزستان و قطر نیز از دیگر خریداران عمده طلا در ماه اکتبر بودند.

در این گزارش همچنین اشاره شده است که خرید طلا از بانک مرکزی در سال جاری بسیار بیشتر از فروش این فلز بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا