محیط زیست

خسارات حیات وحش به باغداران و کشاورزان پرداخت می‌شود

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان محیط زیست، غلامرضا ابدالی در مراسم امضای تفاهم نامه سه جانبه حمایت تعاونی از گونه های در معرض خطر انقراض آهو، قرقاول، خرس سیاه و گورخر ایرانی اظهار کرد: تجربه نشان می دهد که چنین است. حفاظت از محیط زیست تا کنون آنچنان که باید موفق نبوده است و دلیل آن عدم مشارکت مردم است. بر این اساس سازمان حفاظت محیط زیست قراردادهای تعاونی زیادی را در این زمینه منعقد کرد تا تعاونی حفظ محیط زیست شود.

وی افزود: سازمان محیط زیست به این نتیجه رسید که حفاظت از محیط زیست در گرو کار مردم است، بنابراین قوانین منسوخ گذشته را بررسی و به روز کرد و به این ترتیب بستر قانونی لازم برای حفاظت تعاونی فراهم شد.

مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در دو سال گذشته اقدامات زیادی در این زمینه انجام شد که انعقاد تفاهم نامه های مختلف با هدف تکثیر و رهاسازی گونه های در حال انقراض با همکاری بخش خصوصی است. بخش، برخی از آنها.

ابدالی به نقش قرق های وقف شده در افزایش جمعیت حیات وحش اشاره کرد و گفت: در کشور پنج قرق ما انحصاری و ۳۸ داریم قرق همچنین در شورای عالی محیط زیست در دست بررسی است که نتایج این بررسی ها حفاظت از حیات وحش در ۲۷۰ هزار هکتار از مناطق آزاد کشور (مناطق خارج از مدیریت زیست محیطی) است که برای حیات وحش ایمن سازی شده است و به همین منظور یک مورد ریال پول دولت خرج نمی شود. قرغ برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و برای ۸۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: گاهی حیات وحش به باغات خسارت وارد می کند و سازمان باید جبران کند. ۱۴ میلیارد تومان برای این کار برای پرداخت زیان کشاورزان و باغداران در نظر گرفته ایم و این اقدام آغاز شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت و حفاظت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست افزود: امروز تفاهم نامه هایی برای پرورش گوزن زرد ایرانی با مرکز شرکت کشت و صنعت کارون خوزستان منعقد شد. عضله سازی بازو گونه های حیات وحش با گل گهر سیرجان و پرورش آهو و قرقاول با شرکت پاریس کرمان امضا می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا