اخبار اقتصاد ایران

خسارت ۱۱۵ همتی کسب و کار‌ها پس از فیلترینگ در سال ۱۴۰۱

بر اساس یافته ها، کمی بیش از ۵۷ درصد از کسب و کارها تنها از شبکه های اجتماعی خارجی برای فروش یا بازاریابی محصولات خود استفاده می کردند و تنها ۰.۸ درصد تنها از شبکه های داخلی استفاده می کردند.

افق میهن، بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی به ویژه کسب و کارهای متکی به شبکه های اجتماعی خارجی (مانند اینستاگرام، واتس اپ و تلگرام) با افت شدید فروش و درآمد مواجه شدند. گزارش مرکز پژوهش های اتاق بازرگانی حاکی از آن است که فروش اینترنتی مشاغل اینترنتی ماهانه حدود ۳۷.۹ همات (هزار میلیارد تومان) کاهش داشته است.

بر اساس یافته‌های این تحقیق، کمی بیش از ۵۷ درصد از کسب‌وکارها تنها از شبکه‌های اجتماعی خارجی برای فروش یا بازاریابی محصولات خود استفاده می‌کنند و تنها ۰.۸ درصد تنها از شبکه‌های داخلی استفاده می‌کنند.

شبکه های اجتماعی اینستاگرام، واتس اپ و تلگرام به ترتیب سه شبکه اجتماعی خارجی پرطرفدار و آپارات، سروش و روبیکا سه شبکه اجتماعی داخلی پرطرفدار بوده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا