اخبار اقتصاد ایران

خسارت ۵ میلیارد دلاری قطعی برق به صنایع | نیاز ۵ سال آینده به تولید ۱۶۰ هزار مگاوات برق

مهرداد باوج لاهوتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در چشم انداز ۵ ساله کشور باید ۳۰ هزار مگاوات برق به رقم موجود اضافه شود تا شاهد وخامت اوضاع کشور نباشیم. صنایع

افق میهن، مهرداد بائوج لاهوتی در گفتگو با مجلس سنا، درباره آسیب های ناشی از قطع برق به صنایع مهمی مانند فولاد و پتروشیمی و سایر صنایع کشور گفت: چالش عدم تعادل برق یک معضل جدی است. صنعت برق کشور که آغاز موج گرما خود را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه قطعی برق صنعت کشور را زمین گیر کرده است، افزود: قطعی برق باعث شده تا صنایع سالانه حدود ۵ میلیارد دلار ضرر کنند. بر این اساس خسارات ناشی از قطعی مکرر برق برای صنایع به یکی از موضوعات اساسی برای صاحبان واحدهای صنعتی تبدیل شده است.

لاهوتی با تاکید بر خسارات ناشی از قطعی برق در صنایع گفت: برخی مشکلات زیرساختی از جمله عدم سرمایه گذاری در ساخت نیروگاه ها، تمدید نکردن به موقع آنها و همچنین موضوع تحریم ها، تولید را با چالش های مختلفی مواجه کرده است. و بخش های صنعت

ظرفیت تولید برق نیروگاه ها

وی با اعلام اینکه خسارت ناشی از قطعی برق به تولید قابل جبران نیست، تصریح کرد: کشور باید به سمت افزایش ظرفیت تولید نیروگاه های کشور حرکت کند. در حال حاضر ظرفیت تولید برق نیروگاه ها ۹۳ هزار مگاوات است که باید به ۱۳۰ هزار مگاوات می رسید.

افزودن ۳۰ هزار مگاوات برق به رقم موجود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه در صورت تداوم این شرایط خاموشی صنایع آسیب های زیادی به صنعت کشور وارد می شود، اعلام کرد: موضوعی که خسارت جدی به واحدهای تولیدی و صنعتی وارد می کند و همچنین برخورد خواهد شد. ضربه ای جبران ناپذیر به توسعه کشور بنابراین در چشم انداز ۵ ساله کشور باید ۳۰ هزار مگاوات برق به وضعیت موجود اضافه شود تا شاهد وخامت وضعیت موجود برای صنایع مهمی مانند فولاد و پتروشیمی و … نباشیم.

نماینده مردم لنگرود در پایان با بیان اینکه اقتصاد برق باید از دولت کنار گذاشته شود و به بخش خصوصی واگذار شود، تاکید کرد: حضور بخش خصوصی در این بخش کاهش یافته و شرایط لازم برای حضور فراهم شده است. این بخش در اقتصاد برق باید تامین شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا