ترندهای روز

خسیس‌ترین زن ژاپنی معرفی شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

خانم ساکی تموگامی، مشاور املاک ۳۷ ساله، با وجود داشتن ۳ خانه، هزینه های زیادی را صرف غذا، پوشاک و مراقبت از خود می کند. او به عنوان خسیس ترین زن ژاپنی افق میهن شده است.

تاموگامی حداقل ۱۵ سال با شعار “هرگز چیزی که در حراج نیست نخرید!” زندگی او ادعا می کند که این روش خرج کردن او را قادر به خرید ۳ خانه کرده است، هدفی که از ۱۹ سالگی برای خود تعیین کرده بود.

خسیس ترین زن ژاپنی معرفی شد

اولین چیزی که تاموگامی از خرید منصرف شد لباس نو بود. او به جای خریدن لباس های نو، لباس هایی را که خانواده و دوستانش نمی خواستند برمی داشت و می پوشید و در حفظ لباس های کهنه اش نیز بسیار دقت می کرد. در مرحله بعد خرج غذایش را خیلی کم نگه داشت و فقط غذای ارزانی مثل رشته، تست و تربچه تهیه کرد یا از حراجی ها غذای دیگری خرید. در واقع او فقط ۱.۴ دلار در روز برای خودش خرج می کند.

علاوه بر این، یکی از راه های درآمدزایی تاموگامی، فروش موهایش بود. هر وقت موهایش به اندازه کافی بلند می شد، آن را به قیمت ۲۰ دلار می فروخت و یک ماه را با این مقدار پول خرج می کرد. او می گوید که این روند برایش بسیار سخت بوده، اما وقتی پس اندازش را در حساب بانکی اش دید، خیالش راحت شد.

تاموگامی پس از ۸ سال صرفه جویی در سال ۲۰۱۹ توانست اولین خانه خود را بخرد و بلافاصله آن را اجاره کند و با ادامه همین روند خرج نکردن، خانه دوم و سپس خانه سوم خود را چند سال بعد خریداری کرد.

تاموگامی می گوید که اگرچه به هدف ۱۹ ساله خود رسیده است، اما قصد دارد از پس انداز خود برای خرید یک کافه مراقبت از گربه استفاده کند، بنابراین به این سبک زندگی ادامه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا