ترندهای روز

خشکسالی و حوادث شدید آب‌وهوایی در راه است؟

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

محققان هشدار دادند که خشکسالی و رویدادهای شدید آب و هوایی در حال افزایش است.

تغییر اقلیم چیزی بیش از یک کلمه است و با افزایش چشمگیر شرایط آب و هوایی، نادیده گرفتن تأثیر آن بر اکوسیستم ها و زیرساخت های انسانی غیرممکن می شود.

الگوهای آب و هوای شدید در کنار سال‌های مرطوب شدیدتر، هنجار مدرن هستند و تحلیل‌ها نشان داد که این الگوهای فصلی در آینده شدیدتر خواهند شد.

برای مثال، ایالات متحده می‌تواند انتظار نوسانات بیشتری را بین سال‌های مرطوب و تابستان‌های خشک‌تر تا پایان این قرن داشته باشد. این یافته‌ها بر اساس داده‌های بارش، حلقه‌های درختان تاریخی و مدل‌های آب و هوایی، نشان می‌دهند که تغییرات آب و هوایی، الگوهای آب‌وهوای آمریکای شمالی را به سمت افراطی سوق داده است که پیش از دوران صنعتی دیده نشده بود.

مقیاس تغییراتی که اکنون و در آینده شاهد آن هستیم، در بسیاری از مناطق به طور چشمگیری بزرگتر از تغییرات آب و هوایی طبیعی است که قبلاً دیده ایم. این تنوع نگران کننده است زیرا غیرقابل پیش بینی بودن را به مدیریت آب و هوا معرفی می کند.

پیامدهای این یافته ها فراتر از پیش بینی آب و هوا است، آنها بر بخش هایی از کشاورزی تا برنامه ریزی شهری تأثیر می گذارند.

ترکیب خشکسالی‌های خشک‌تر از گذشته و دوره‌های مرطوب‌تر از گذشته، چالش‌های مهمی را نه تنها برای مدیریت منابع آب، بلکه برای حفظ بهره‌وری کشاورزی و حفاظت از زیرساخت‌ها ایجاد می‌کند. این تغییرات در الگوهای آب و هوایی می تواند بر اکوسیستم ها فشار وارد کند، بار اقتصادی ایجاد کند و آسیب پذیری جوامع را افزایش دهد.

ارث گزارش داد در حالی که مهار تغییرات آب و هوایی یک اولویت جهانی است، تلاش‌های محلی و منطقه‌ای برای سازگاری با این شرایط نوظهور به همان اندازه مهم هستند.

از سرمایه گذاری در شیوه های مدیریت پایدار آب گرفته تا بازنگری در برنامه ریزی شهری و استراتژی های کشاورزی، سازگاری باید بخشی از راه حل باشد.

با برداشتن گام‌های فعال در حال حاضر، دولت‌ها، کسب‌وکارها و جوامع می‌توانند تأثیرات تغییرات آب و هوایی آینده را کاهش دهند و آینده انعطاف‌پذیرتر و پایدارتری را برای نسل‌های آینده تضمین کنند.

بیش از ۴۷۰۰۰ نفر در اروپا در سال ۲۰۲۳ به دلیل دمای بالا جان خود را از دست داده اند. هنوز آمار تلفات ناشی از گرما در تابستان امسال به طور رسمی اعلام نشده است اما پیش بینی ها حکایت از افزایش این تعداد دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا