ترندهای روز

خطاهای عجیب هوش مصنوعی «گوگل»؛ «سنگ بخورید و به پیتزا چسب بزنید»

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

گوگل اخیراً از جدیدترین ابزار جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی خود در کروم، فایرفاکس و مرورگر Google Apps به عنوان آزمایشی برای صدها میلیون کاربر رونمایی کرده است.

مرورگر هوش مصنوعی از هوش مصنوعی مولد برای ارائه خلاصه‌ای از نتایج جستجو استفاده می‌کند که کاربر را از کلیک کردن روی پیوند بی نیاز می‌کند، اما پاسخ به برخی از سوالات می‌تواند فاجعه‌بار یا حتی خطرناک باشد.

به عنوان مثال، مرورگر هوش مصنوعی به شما می گوید که فضانوردان گربه ها را در ماه دیده و با آنها بازی کرده اند. همچنین توصیه می کند که حداقل یک سنگ کوچک در روز بخورید زیرا سنگ منبع حیاتی مواد معدنی و ویتامین ها است. همچنین پیشنهاد می شود روی پیتزا چسب بزنید.

به گفته کارشناسان، ابزارهای مولد هوش مصنوعی نمی دانند چه چیزی درست است، اما آنچه می دانند “محبوب” است. به عنوان مثال، مقالات زیادی در وب در مورد خوردن سنگ وجود ندارد زیرا به وضوح احمقانه است. با این حال، مقاله ای در وب سایت طنز Anion در مورد خوردن سنگ وجود دارد که ابزار جستجوی هوش مصنوعی گوگل خلاصه ای از آن را ارائه می دهد.

مشکل دیگر این است که ابزارهای هوش مصنوعی ارزش های اخلاقی انسانی ندارند. آنها در وب آموزش دیده اند، بنابراین جای تعجب نیست که آنها برخی از سوگیری ها، تئوری های توطئه و مسائل بدتر موجود در وب را منعکس می کنند. در واقع، برخی از کارشناسان از اینکه می بینند چت بات ها با وجود همه چیزهای بد در شبکه چقدر مودب و خوش رفتار هستند شگفت زده می شوند.

کارشناسان دلیل این رفتار عجیب هوش مصنوعی گوگل را این است که این شرکت برای رقابت با سایر شرکت ها احتیاط کرده است و تاکید می کنند که این یک استراتژی خطرناک برای گوگل است، زیرا می توان به آن اعتماد کرد. عمومی به عنوان مرجعی برای یافتن. پاسخ صحیح را حذف می کند.

منبع: العربیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا