ترندهای روز

خطرات استفاده از محصولات مراقبت پوستی در بین دختران؛ روتین‌هایی که بیش از ۴۵ دقیقه طول می‌کشد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

دختران با اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی بمباران می‌شوند که روتین‌های پیچیده و گران‌قیمت مراقبت از پوست را با انواع سرم‌ها، مه‌های مرطوب‌کننده و کرم‌های لوکس تبلیغ می‌کنند. اما روتین مراقبت از پوست مناسب برای پیش از نوجوانی چیست؟

متخصصان پوست می گویند سادگی بهترین است. قبل از شروع بلوغ، بیشتر بچه ها فقط به سه چیز نیاز دارند: یک پاک کننده ملایم، یک مرطوب کننده و ضد آفتاب.

دکتر شلاق مگینز، متخصص پوست از مینیاپولیس می گوید: «همین، همین است». شما اصلاً به هیچ چیز دیگری نیاز ندارید.”

این روزها او و دیگر متخصصان پوست شاهد افزایش گرایش دختران و دختران نوجوان به استفاده از محصولات مراقبت از پوست ضد پیری هستند. در برخی موارد، محصولات مراقبت از پوست بزرگسالان به پوست دختران جوان آسیب رسانده است. علاوه بر این، وسواس در دستیابی به ظاهری که در رسانه های اجتماعی می بینند، نگرانی هایی را در مورد تأثیر آن بر سلامت روان دختران ایجاد کرده است.

بسیاری از محصولات معروف برندهایی مانند Drunk Elephant و Glow Recipe، که اغلب ۷۰ دلار یا بیشتر قیمت دارند، حاوی مواد فعالی مانند رتینول ها و اسیدهای هیدروکسی هستند که برای پوست های بالغ طراحی شده اند. در نتیجه، این محصولات می توانند پوست جوان را تحریک کرده و به سد محافظ آن آسیب برسانند. کارشناسان معتقدند که این محصولات برای کودکان غیر ضروری و هدر دادن پول هستند.

دکتر Dandy Engelman می‌گوید: «من همیشه از همه بیمارانم که دختران کوچک یا دختران نوجوان دارند می‌شنوم که نسبت به محصولات مراقبت از پوست بزرگسالان و تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی مانند TikTok واکنش بیش از حد نشان می‌دهند.

آسوشیتدپرس در مورد توصیه های متخصص در مورد اینکه چه چیزی برای پوست نوجوانان ایمن است و چگونه خانواده ها می توانند روند رو به رشد مراقبت های غیر ضروری پوست را کنترل کنند، گزارش می دهد.

آیا کودکان باید از محصولات ضد پیری استفاده کنند؟

کودکان و نوجوانان نیازی به محصولات ضد پیری ندارند. حتی انجمن تجارت صنعت لوازم آرایشی آمریکا، شورای محصولات مراقبت شخصی، می گوید: “محصولات ضد پیری به طور کلی برای پوست جوان غیر ضروری هستند.”

برای نوجوانان (۸ تا ۱۲ سال)، متخصصان پوست برندهایی از پاک کننده ها و مرطوب کننده ها مانند Cetaphil، CeraVe و La Roche-Posay را توصیه می کنند که معمولاً در داروخانه ها در دسترس هستند. .

با شروع بلوغ، نوجوانان ممکن است نیاز داشته باشند با مشکلات پوستی ناشی از تغییرات هورمونی مانند آکنه، چربی اضافی، لکه های تیره، جوش های سرسیاه و غیره مقابله کنند. اگر این مشکلات جدی به نظر می رسند، بهتر است با یک متخصص پوست مشورت کنید.

هنگام استفاده از یک محصول جدید، به خصوص محصولی با مواد قوی، حتما احتیاط کنید.

دکتر شلاق مگینز، استاد پوست اطفال در دانشگاه مینه‌سوتا، می‌گوید: «اگر آن‌ها مشتاق هستند محصولی را امتحان کنند و ببینند این همه سر و صدا برای چیست، به آنها پیشنهاد دهید ابتدا یک آزمایش پوستی انجام دهند. مقدار کمی از آن را برای چند روز روی قسمت داخلی بازو بمالید. “اگر هیچ واکنش نامطلوبی وجود نداشته باشد، ممکن است استفاده از آن برای صورت بی خطر باشد.”

چگونه تشخیص دهیم که یک محصول مراقبت از پوست مضر است؟

علائم یک واکنش آلرژیک می تواند شامل قرمزی، خارش، پوسته پوسته شدن، سوزش و برجستگی ها یا لکه های کوچک روی پوست باشد.

دکتر کارلی ویتینگتون، متخصص پوست در دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانا می گوید: «اینها همه نشانه هایی برای توقف استفاده از یک محصول هستند. استفاده مداوم از محصولاتی که باعث تحریک می شوند می تواند منجر به آسیب شدیدتر پوست شود.

کودکان اغلب متوجه نمی شوند که محصولات مد روزی که استفاده می کنند حاوی مواد مضر هستند.

دکتر بروک جاف در آریزونا، یک بیمار ۱۱ ساله با بثورات شدید در اطراف چشم داشت. کودک از کرم دور چشم رتینول استفاده می کرد که باعث تحریک و خارش شد. با ادامه استفاده از این محصول و خاراندن ناحیه آسیب دیده، وضعیت او بدتر شد.

دکتر جفی یکی از متخصصان پوست است که اکنون در TikTok و Instagram کار می کند تا آگاهی را در مورد تبلیغات مضر افزایش دهد و به بایدها و نبایدهای مراقبت از پوست برای کودکان اشاره می کند. وی گفت: بیمار ۱۱ ساله من از کرم دور چشم استفاده می کرد و اکنون این مشکل مهم را ایجاد کرده است که حل آن ماه ها طول می کشد.

روتین های مراقبت از پوست سالم

برای ترویج روتین های مراقبت از پوست سالم، دکتر انگلمن توصیه می کند که یک تایمر برای این فرآیند تنظیم کنید، مشابه روشی که والدین از تایمر استفاده می کنند تا به کودکان یادآوری کنند که دندان های خود را به مدت دو دقیقه مسواک بزنند. او توصیه می کند که یک روتین مراقبت از پوست نباید بیش از پنج تا ده دقیقه طول بکشد.

او می گوید: «وقتی یک روتین مراقبت از پوست ۱۳ مرحله ای دارید که ۴۵ دقیقه در شب طول می کشد، این مقدار زیادی است.

دکتر مگینز به والدین توصیه می کند که با فرزندان خود که در مورد روندهای آنلاین مراقبت از پوست وسواس دارند صحبت کنند و دلیل آن را بپرسند.

او می‌گوید: «آن را به‌عنوان زمانی برای آموزش و پرسیدن سؤال کنید: بپرسید، «در رسانه‌های اجتماعی چه می‌بینید؟»». آیا فکر نمی کنید که برخی افراد مشهور از این شرکت حقوق می گیرند؟ آیا فکر نمی کنید آنها فقط می خواهند چیزی به شما بفروشند؟ آیا فکر می کنید این واقعا برای پوست شما مفید است؟

او می گوید که از نوجوان خود بپرسید که او سعی دارد به کدام مشکل پوستی رسیدگی کند – آکنه، لکه های تیره و غیره – و سپس سعی کنید یک روال ساده را پیدا کنید که متناسب با این نیازها باشد. بگذارید بدانند که هر چه چیزهای بیشتری روی پوست خود بگذارند، خطر تحریک پوست بیشتر می شود.

متخصصان پوست می گویند تمرکز بر مراقبت از پوست مزیتی دارد.

انگلمن می‌گوید: «حداقل یک جنبه مثبت این روند این است که بچه‌ها به طور مداوم از کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست خود استفاده می‌کنند و کاملاً به آن متعهد هستند.

برخلاف بسیاری از بیماران بزرگسال، بسیاری از اینفلوئنسرها و پیروان نوجوان آنها از کرم ضد آفتاب به عنوان آخرین مرحله روتین خود استفاده می کنند. قدم مهمی که تنها امید در مراقبت از پوست است.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا