اخبار اقتصاد ایران

خطرات شماره مجازی چیست؟ – پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا

شماره های مجازی کاملاً ایمن نیستند و خطرات آن به قدری جدی است که ممکن است با مشکلات جدی مواجه شوید. به همین منظور در این مقاله قصد داریم در مورد خطرات شماره های مجازی صحبت کنیم.

در حال حاضر با توجه به اینکه بسیاری از پلتفرم های بین المللی و کاربردی در ایران ممنوع است، همه ما برای استفاده از این خدمات به شماره مجازی نیاز داریم. اما می توان گفت که بسیاری از ما به دلیل مزیت های فراوان شماره های مجازی و کاربرد آن ها با خطرات شماره های مجازی آشنا نیستیم که به هیچ وجه نمی توان منکر آن شد. برخلاف تصور مردم، شماره های مجازی کاملاً ایمن نیستند و خطرات آن به قدری جدی است که ممکن است برای شما مشکلات جدی ایجاد کند. به همین منظور در این مقاله قصد داریم در مورد خطرات شماره های مجازی صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید

شماره مجازی چیست؟

شماره مجازی شماره تلفنی است که وجود واقعی ندارد و هیچکس صاحب این شماره نیست! به عبارت دیگر شماره مجازی به شما این امکان را می دهد که از شماره تلفن سایر کشورها استفاده کرده و از مزایای آن بهره مند شوید. به عنوان مثال شما با خرید یک شماره مجازی آمریکا بدون داشتن سیم کارت و احراز هویت، می توانید در حالی که در ایالات متحده زندگی نمی کنید، در سایت ها، اپلیکیشن ها، شبکه های اجتماعی و تمامی پلتفرم های دیگر به عنوان شهروند آمریکایی ثبت نام کنید. از طرف دیگر، از آنجایی که شماره های مجازی متکی به سیم کارت نیستند، می توانید شماره مجازی را به گوشی های مختلف متصل کنید. اما چگونه می توان شماره مجازی گرفت؟ شماره های مجازی به دو صورت ارائه می شوند. می توانید شماره مجازی را از ارائه دهندگان معتبر مانند ایرانیکارت خریداری کنید یا از خدمات رایگان شماره مجازی برخی پلتفرم ها استفاده کنید. طبیعتا استفاده از شماره مجازی رایگان را به شما توصیه نمی کنیم زیرا شماره مجازی رایگان می تواند شما را با چالش ها و مشکلات جدی مواجه کند. اگر خطرات شماره مجازی رایگان در ذهن شماست، مقاله بعدی را از دست ندهید!

خطرات شماره مجازی رایگان چیست؟

همانطور که گفتیم ربات ها و اپلیکیشن های زیادی وجود دارند که شماره مجازی رایگان را در اختیار کاربران خود قرار می دهند، اما تنها مزیت این شماره ها رایگان بودن آنهاست! بنابراین مراقب باشید فقط به دلیل رایگان بودن شماره های مجازی به سراغ این شماره ها نروید. مهمترین خطرات شماره مجازی عبارتند از:

  • عدم اطلاع از تعداد افرادی که از شماره مجازی استفاده می کنند!

معمولاً شرکت هایی که شماره مجازی رایگان ارائه می دهند چندین شماره مجازی دارند که بین کاربران خود به اشتراک می گذارند. بنابراین اصلا بعید نیست شماره مجازی مورد استفاده شما در اختیار شخص دیگری نباشد! در این صورت ممکن است چند نفر به طور همزمان از یک شماره مجازی استفاده کنند و اطلاعات حساب شما به صورت مخفیانه مورد سوء استفاده قرار گیرد.

  • شماره مجازی بدون امنیت بسیار پایین

یکی دیگر از خطرات مهم شماره مجازی رایگان نبود امنیت است. چندی پیش در مورد این موضوع صحبت کردیم که چند نفر می توانند همزمان از یک شماره مجازی استفاده کنند. بنابراین صرف نظر از اینکه در کدام شبکه اجتماعی فعال هستید، امکان دسترسی افراد دیگر به حساب های کاربری شما وجود دارد. در نتیجه، برخی افراد ممکن است از حساب کاربری شما سوء استفاده کرده و آن را هک کنند و از آن برای منافع شخصی خود استفاده کنند. علاوه بر این بهتر است بدانید که شرکت های ارائه دهنده شماره مجازی تضمین نمی کنند که شماره مجازی شما را با افراد دیگر به اشتراک نگذارند.

فرض کنید یک شماره مجازی رایگان تهیه کرده اید و از طریق آن در چندین شبکه اجتماعی برای خود حساب کاربری ایجاد کرده اید و مشغول هستید. این احتمال وجود دارد که پس از مدتی رفتار هرزنامه ای از شما گزارش شود و در این صورت شماره مجازی و حساب کاربری شما دیگر ارزشی نخواهد داشت. حتی گاهی پیش می آید که علاوه بر ریپورت شدن، آی پی دستگاه نیز گزارش شود.

  • شماره های مجازی رایگان یکبار مصرف هستند!

از دیگر محدودیت های شماره های مجازی رایگان می توان به استفاده یکباره از این شماره ها اشاره کرد. با شماره مجازی رایگان فقط می توانید یک حساب کاربری در پلتفرم های مختلف ایجاد کنید و یک بار وارد شوید. در این صورت اگر به هر دلیلی نیاز به ورود مجدد به حساب کاربری خود داشته باشید، دیگر این گزینه را نخواهید داشت و برای همیشه اکانت خود را از دست خواهید داد! اما با خرید یک شماره مجازی معتبر می توانید هر چند بار که بخواهید از این شماره برای ورود به حساب های کاربری خود استفاده کنید.

  • دسترسی مدیران سایت به شماره مجازی

اگر می خواهید از شماره مجازی برای انتقال اطلاعات مهم استفاده کنید، هرگز سراغ شماره های مجازی رایگان نروید. اطمینان حاصل کنید که مدیران سایت ها و نرم افزارهای ایجاد شماره مجازی به تمام اطلاعات شما دسترسی دارند. به عبارت دیگر، حریم خصوصی دیگر معنایی ندارد!

  • مخاطبان خود را به اشتراک بگذارید

فرض کنید با یک شماره مجازی برای خود در تلگرام حساب کاربری ایجاد کرده اید، در این صورت یک نسخه پشتیبان از مخاطبین شما روی این شماره مجازی ذخیره می شود. حال اگر شخص دیگری با این شماره مجازی وارد تلگرام شود به تمامی مخاطبین و اطلاعات شما دسترسی خواهد داشت. شاید با خود بگویید من اطلاعات مهمی ندارم اما ظاهر ماجرا این است! آنچه اهمیت دارد اعتبار و اعتبار شماست که با شماره مجازی رایگان در خطر است.

  • مشکل در تنظیم شماره مجازی رایگان

تنظیم شماره مجازی کار آسانی نیست و برای استفاده از آن باید زمان زیادی صرف کنید و از چندین سایت و نرم افزار کمک بگیرید تا بتوانید پیامک فعال سازی حساب و غیره را دریافت کنید به همین دلیل می گوییم راه اندازی شماره مجازی رایگان. سخت است!

خطرات شماره تلگرام مجازی رایگان

تلگرام یک شبکه اجتماعی محبوب برای همه ماست. استفاده زیاد از تلگرام گاهی باعث می شود بسیاری از افراد تصمیم بگیرند از طریق یک شماره مجازی چندین اکانت تلگرام داشته باشند. اما شماره مجازی رایگان راه خوبی برای این کار نیست! فرض کنید یک اکانت تلگرام با شماره مجازی رایگان ایجاد کرده اید در حالی که تایید دو مرحله ای فعال نیست. اکنون شخص سومی که شماره مجازی شما را دارد می تواند وارد حساب کاربری شما شده و به اطلاعات شما دسترسی داشته باشد. از طرف دیگر، اگر از طریق یک شماره مجازی رایگان در اپلیکیشن های مختلف ثبت نام کنید و به هر دلیلی مجبور به احراز هویت و ورود مجدد به حساب کاربری خود شوید، چون این شماره ها یکبار مصرف هستند، نمی توانید وارد حساب کاربری خود شوید و حساب شما برای همیشه بسته خواهد شد شما از دست خواهید داد یکی دیگر از مشکلات استفاده از شماره مجازی رایگان در تلگرام این است که تلگرام برای افزایش امنیت به افراد اجازه نمی دهد چندین اکانت جعلی با هویت یکسان داشته باشند. به همین دلیل افراد زیادی بوده اند که با شماره مجازی رایگان وارد تلگرام شده اند و پس از مدتی تلگرام این افراد را شناسایی کرده و اکانت تلگرام آن ها را حذف و حساب کاربری آن ها را مسدود کرده است.

خطرات استفاده از شماره مجازی رایگان اینستاگرام

خطرات استفاده از شماره مجازی رایگان برای اینستاگرام و تلگرام مشابه یکدیگر است و هر آنچه در مورد خطرات استفاده از شماره مجازی رایگان برای تلگرام گفتیم در مورد اینستاگرام نیز صدق می کند. بنابراین، با استفاده از یک شماره مجازی رایگان برای ایجاد حساب کاربری در اینستاگرام، ممکن است با خطراتی مانند عدم امکان ورود مجدد به اکانت، دسترسی افراد ناشناس به اطلاعات حساب کاربری خود و از دست دادن اکانت خود برای همیشه مواجه شوید. امیدواریم از این مقاله نهایت استفاده را ببرید. شما نیز می توانید نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا