ورزشی

خطر آبروریزی استقلال و پرسپولیس در لیگ نخبگان!

در شرایطی که ۲ هفته از شروع لیگ بیست و چهارم می گذرد و از فردا (پنجشنبه) مسابقات وارد هفته سوم خود می شود، بسیاری از تیم های لیگ برتری شرایط مشخصی برای میزبانی از مسابقات خود ندارند. سازمان لیگ در ۳ هفته ابتدایی این رقابت ها مشغول اعلام اسامی ورزشگاه های میزبان مسابقات لیگ برتر بوده و چندین تیم از جمله استقلال، پرسپولیس و سپاهان درگیر مشکلات زیادی شده اند. اتفاقی که در آستانه بازی های تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ و مسابقات آسیایی استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتورسازی نگرانی های زیادی را ایجاد کرده و حتی بسیاری نگران از دست دادن میزبان ایرانی هستند. تیم های حاضر در مسابقات بین المللی

اراک و قزوین خانه استقلال و پرسپولیس شد!

به دلیل شرایط نامناسب ورزشگاه های آزادی و تختی، استقلال و پرسپولیس مجبور شده اند دیدارهای خانگی خود را خارج از تهران برگزار کنند. استقلال در هفته دوم باید در قزوین میزبان ملوان بود و پرسپولیس در هفته اول در اراک میزبان ذوب آهن بود و در قزوین میزبان فولد خواهد بود. اتفاقی که تاثیر خود را بر عملکرد مغربی ها نشان داد و باعث شد این دو تیم در دیدارهای خانگی خود موفق به پیروزی و از دست دادن امتیاز نشوند. البته استقلال و پرسپولیس تنها تیم هایی نیستند که برای میزبانی از حریفان مشکل دارند. سپاهان اصفهان، چادرملو اردکان، استقلال خوزستان و ذوب آهن اصفهان نیز به دلایل مختلف مجبور به تغییر ورزشگاه خانگی خود شده اند تا لیگ بیست و چهارم به عجیب ترین دوره تاریخ لیگ برتر تبدیل شود.

پرسپولیس این هفته در قزوین میزبان فولاد، سپاهان در اراکآذر میزبان شمس است و استقلال خوزستان باید در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز به مصاف استقلال تهران برود. حتی هواداران تهرانی نیز به دلیل مشکلات ورزشگاه پاس قوامین مجبور به برگزاری دیدار مقابل تراکتورسازی در قدس شده اند و این یعنی نیمی از میزبان این هفته مجبور به تغییر محل برگزاری دیدارهای خود شده اند.

میزبانی جنگ فولاد و استقلالی ها

ورزشگاه غدیر اهواز آماده نیست و همین امر باعث شده استقلال خوزستان درخواست میزبانی در ورزشگاه شهدای فولاد و برگزاری دیدار مقابل استقلال تهران در این ورزشگاه را داشته باشد. این اتفاق با عصبانیت بازیکنان فولاد همراه شد و آنها مخالفت خود را با این اقدام نشان دادند. باشگاه فولاد معتقد است که ورزشگاه خانگی اش ظرفیت برگزاری بازی های زیاد را ندارد و اگر استقلال خوزستان بخواهد از ورزشگاه فولاد استفاده کند، چمن آن آسیب می بیند. همین موضوع باعث شد حتی هوشنگ نصیرزاده ماجرای جدایی جواد نکونام از فولاد و اختلاف هواداران این تیم با سرمربی استقلال را باز کند و مدعی شود با توجه به این موضوع بهتر است استقلالی ها در ورزشگاه شهدای فولاد بازی نکنند. ! موضوعی که با ناراحتی سرمربی استقلال همراه شد و حتی اخباری مبنی بر شکایت او از نصیرزاده به گوش رسید.

مشکلات ورزشگاه های لیگ برتری باعث شده تا تیم ها برای برگزاری دیدارهای خود در ورزشگاه های آماده با مشکل مواجه شوند و بعید نیست در هفته های آینده نیز اتفاقات مشابهی برای سایر تیم ها تکرار شود.

تیم ملی در کنار هم است

مشکلات استادیوم های فوتبال باعث شده تیم ملی برای اولین بازی خود در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ به مشکل بخورد و مجبور شود تهران را برای میزبانی ترک کند. ابتدا قرار بود بازی ایران و قرقیزستان در ورزشگاه نقش جهان برگزار شود اما دیدار سپاهان و شباب الاهلی امارات در مرحله پلی آف لیگ برتر آسیا نشان داد که وضعیت این ورزشگاه بدتر از آنچه می تواند است. میزبانی یک بازی بین المللی پس از خروج ورزشگاه نقش جهان از لیست گزینه های میزبانی، نوبت به ورزشگاه فولادشهر رسید تا شانس میزبانی از تیم ملی را به دست آورد و این موضوع مورد تایید AFC قرار گرفته است.

در این بین به نظر می رسد حتی چمن ورزشگاه فولادشهر نیز کیفیت خوبی ندارد و همین موضوع نگرانی هایی را به وجود آورده است. البته قرار است تا زمان بازی تیم ملی وضعیت چمن بهتر شود اما در حال حاضر این چمن وضعیت خوبی ندارد.

معمای عدم برگزاری جلسات در مشهد

در شرایطی که تیم ملی و سرخابی ها با مشکل یافتن ورزشگاه استاندارد مواجه هستند، عدم استفاده از ورزشگاه امام رضا (ع) به معمایی بزرگ تبدیل شده است. این ورزشگاه که از نظر امکانات در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد به راحتی می تواند میزبان مسابقات باشد اما مسئولان استان خراسان رضوی اجازه برگزاری مسابقات مهم کشوری و باشگاهی را نداده اند. این اتفاق در حالی رخ داد که هفته گذشته ذوب آهن اصفهان با توجه به آماده شدن ورزشگاه فولادشهر برای بازی تیم ملی با هواداران در ورزشگاه امام رضا (ع) جلسه ای برگزار کرد و همین موضوع بلاتکلیفی در خصوص عدم برگزاری سایر بازی ها را افزایش می دهد. این استادیوم انجام داده است

به نظر می رسد پس از اتفاقات بازی ایران و لبنان در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲، مسئولان شهر مشهد تمایلی به برگزاری جلسات پرجمعیت در ورزشگاه امام رضا (ع) ندارند و حاشیه های آن بازی دلیل اصلی مخالفت آنهاست. . با این حال فدراسیون فوتبال همچنان در تلاش است تا مجوز برگزاری مسابقات بین المللی در ورزشگاه امام رضا را بگیرد و تا حدودی بحران میزبانی را حل کند.

شرم در راه است؟

مشکلات مربوط به ورزشگاه ها درست در شرایطی رخ داده است که بازی های بین المللی زیادی در پیش است و همین موضوع نگرانی هایی را ایجاد کرده است. تیم ملی ایران باید در مرحله مقدماتی جام جهانی به میدان برود و استقلال و پرسپولیس باید در لیگ نخبگان آسیا به مصاف تیم های مطرح و متمولی بروند. در چنین شرایطی، آماده نبودن ورزشگاه های آزادی و تختی و مخالفت با برگزاری بازی در ورزشگاه امام رضا(ع) به تهدیدی جدی در رقابت های بین المللی تبدیل شده و بازیکنان فوتبال از هم اکنون نگران وقوع یک آبروریزی هستند. هیچکس فراموش نکرده که مشکلات چمن ورزشگاه آزادی در زمان حضور کریستیانو رونالدو و نیمار باعث آبروریزی بزرگی شد و ممکن است حالا اتفاقات بدتری بیفتد. در حال حاضر بعید به نظر می رسد ورزشگاه آزادی به هفته اول لیگ برتر برسد و حتی برای هفته های بعد نیز بلاتکلیفی وجود دارد و در چنین شرایطی شاید تنها راه فدراسیون فوتبال کسب مجوز برای بازی در امام باشد. ورزشگاه رضا (ع) برای جلوگیری از یک فاجعه بزرگ.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا