خلفوعده کوشا خودرو در تحویل خودروهای وارداتی/ نارضایتیها از واردکننده کیا افزایش یافت
شرکت Kousha Khodro ، وارد کننده محصولات KIA در ایران ، امروزه با موجی از نارضایتی و اعتراضات عمومی روبرو شد.
طبق گفته های تجاری News ، Kusha Khodro ، که برخی از رسانه ها را به عنوان یکی از اتومبیل های پیشرو و تحویل محصولات KIA توصیف کرده است ، تعهدات خود را برای تحویل به موقع رعایت نمی کند.
مطالعات نشان می دهد که تأخیرهای طولانی مدت ، ارزش ناگهانی و خارج از قیمت افزایش می یابد و عدم شفافیت در واکنش به اعتراضات ، تمرکز انتقاد از عملکرد شرکت است.
تأخیر در تحویل وسیله نقلیه فراتر از دوره قانونی
گزارش های مشتریان Kusha Khodro نشان می دهد که Kosha Khodro در سه محصول اصلی وی ، کیا سلتوس ، کیا اسپرت و کیا K5 به بهره برداری نرسید. این امر به عدم اطمینان بسیاری از مشتریانی که هنوز در انتظار اتومبیل های خود هستند بیش از حد زیاد شده است.
“جنبه اصلی ماشین ثبت نام در تاریخ ۲ ۱ آban من ماه را به پایان رسانده بود و بعد از قوانین تصویب شده توسط وزارت بهداشت ، مجبور شدم تا ۶ مارس ماشین را تحویل دهم ، اما اکنون بیش از دو ماه بعد ماشین خودم را دریافت نکرده ام.”
افزایش قیمت درگیری با قیمت نهایی
یکی از مهمترین محورهای اعتراض مشتری ، تغییرات ناگهانی در قیمت خودرو پس از ثبت نام با قیمت نهایی است.
طبق نقل و انتقالات ، برخی از اتومبیل هایی که در پایان ورود با قیمت نهایی ثبت شده اند ، قیمت ها را تا ۵ ٪ افزایش داده است.
علاوه بر این ، وجوه دیگری به قراردادهایی اضافه شده است که مشتریان پیش بینی نشده اند. این حرکت یک اطلاعات رسمی و قابل اعتماد نیست که این شرکت در دسترس قرار داده است.
در همین راستا ، یکی دیگر از مشتری های Kusha Khodro در مصاحبه ای با اخبار تجاری توضیح داد: آban من یک ماه است که زحمت کشیده ام. اگرچه قیمت نهایی این خودرو هنگامی اعلام شد که دو میلیارد و ۲ میلیون تومن اعلام شد ، مبلغ ۳ میلیارد و ۲ میلیون تومان توسط بنده من دریافت شد. اخیراً به من اطلاع داده شد که Kusha Khodro قصد دارد مبلغ مهم دیگری را از مشتریانی که از آنها به عنوان اختلاف قیمت یاد می شود ، دریافت کند. من آماده پرداخت غیر معمول و خارج از چارچوب حقوقی نیستم و بدیهی است که اگر قیمت خودرو به پایان نرسیده باشد ، در این طرح ثبت نمی کردم. “
حق تأخیر توسط مشتریان به تأخیر افتاد
یکی دیگر از قانون بحث برانگیز ، اختلاط ماشین در فرآیند تحویل است که در آن مشتری فقط می تواند ماشین شما را دریافت کند در صورتی که رسماً از تأخیر خودداری کنید.
این بند ، که به وضوح با قوانین حقوق مصرف کننده و اصول قراردادها مغایرت دارد ، انتقادات زیادی را به همراه داشته است. محرومیت از حق طبیعی مشتری در پیگیری قانونی نه تنها قانونی است ، بلکه تلاش برای تحقق ناتوانی ساختاری در تحقق تعهدات است.
از آنجا که موج رضایت مشتری از روز به روز گسترده تر است ، کوشا خمرو هنوز به این انتقاد پاسخ نداده است ، و مقامات نظارتی هیچ عملکرد مؤثر برای واکنش به الزامات قانونی مشتریان نشان نداده اند.
سکوت شرکت و فقدان مقامات نظارت بر چنین تخلفات گسترده ، نگرانی هایی را نشان می دهد که حقوق مصرف کنندگان در روند واردات خودرو به حاشیه رانده شده است. این می تواند به بی اعتمادی بیشتر به برنامه های رسمی فروش خودروهای کشور در کشور منجر شود.
با توجه به ابعاد گسترده نقض برخی از سازندگان مونتاژ و واردکنندگان مجمع امسال ، آژانس های مربوطه ، از جمله سازمان حفاظت از مصرف کننده ، وزارت بهداشت و عدالت ، باید برای اقدام جدی و مقابله با رویه های غیرقانونی و عمل به حقوق مشتری لازم باشند. ادامه چنین فرایندی فقط منجر به تعمیق بحران اعتماد و نارضایتی روزافزون مردم خواهد شد.
بخش خصوصی را که در اخبار شرکتی تزریق شده است ، برای مطالعه بیشتر گزارش SAIPA بخوانید.