ترندهای روز

خوابیدن در روز‌های تعطیل زندگی شما را نجات می‌دهد!

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

فرارو: فکر کردن به استراحت در آخر هفته به بسیاری از افراد جامعه مدرن کمک می کند تا با فشارهای هفته کاری کنار بیایند.

مردم اکنون می توانند بدون احساس گناه از آخر هفته خود لذت ببرند، زیرا دانشمندان نشان داده اند که کمی بیشتر خوابیدن می تواند به طور قابل توجهی خطر حمله قلبی یا سکته را کاهش دهد. یک مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که در آخر هفته بیشتر می خوابند تا کمبود خواب در طول هفته را جبران کنند، خطر ابتلا به بیماری قلبی را تا یک پنجم کاهش می دهند. نتایج این مطالعه در نهایت به این بحث که آیا خواب اضافی برای شما خوب است یا بد پاسخ داده است.

محققان از داده های بیش از ۹۰۰۰۰ نفر در انگلیس برای بررسی رابطه بین خواب اضافی آخر هفته و بیماری قلبی استفاده کردند. داده‌های خواب با استفاده از شتاب‌سنج‌ها به‌مدت ۱۴ سال ثبت شد و سپس با سوابق سلامت آزمودنی‌ها مقایسه شد. حدود ۱۹۸۱۶ شرکت‌کننده (۲۲%) دچار بی‌خوابی بودند و کمتر از هفت ساعت در روز می‌خوابیدند. در حالی که سایر شرکت کنندگان نیز گاهی اوقات خواب ناکافی را تجربه می کردند، میانگین ساعات خواب آنها در شب کافی در نظر گرفته شد.

سوابق بیمارستانی و اطلاعات ثبت علت مرگ شرکت کنندگان برای تشخیص بیماری های قلبی از جمله بیماری ایسکمیک قلب، نارسایی قلبی، فیبریلاسیون دهلیزی و سکته مغزی مورد استفاده قرار گرفت. کسانی که بالاترین میانگین خواب را برای جبران کمبود خواب داشتند، یعنی بیش از ۷۵ دقیقه، ۱۹ درصد کمتر از کسانی که کمترین میانگین خواب را داشتند، خطر ابتلا به بیماری قلبی داشتند. در زیرگروه بیمارانی که کمبود خواب روزانه داشتند، افرادی که بیشترین میزان خواب را برای جبران کمبود خواب در طول هفته داشتند، در مقایسه با افرادی که کمترین ساعات خواب را داشتند، نیز ۲۰ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار داشتند. بیماری قلبی.

این تحلیل که در کنگره انجمن قلب و عروق اروپا در لندن ارائه شد، تفاوتی بین زن و مرد نشان نداد. یانجون سانگ از آزمایشگاه بیماری های عفونی در پکن، یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: خواب کافی با کاهش خطر بیماری قلبی مرتبط است. این ارتباط در میان افرادی که به طور منظم خواب ناکافی را در روزهای هفته تجربه می‌کنند، آشکارتر است. تکن لیو، نویسنده دیگر این مطالعه گفت: «نتایج ما نشان می‌دهد که در بخش قابل‌توجهی از جمعیت در جامعه مدرن که از کمبود خواب رنج می‌برند، کسانی که در آخر هفته بیشتر می‌خوابند کمتر به بیماری قلبی مبتلا می‌شوند.»

اگرچه دقیقاً مشخص نیست که خواب چگونه برای قلب مفید است، اما تحقیقات نشان می دهد که خواب آشفته با سطوح بالاتر پروتئینی به نام نشانگر التهابی مرتبط است. شاخص التهاب رابطه مستقیمی با بیماری قلبی و گردش خون دارد. کارشناسان بر این باورند که خواب بیشتر می تواند به بهبود و ترمیم قلب کمک کند و همچنین برای کنترل وزن، فشار خون و کلسترول مفید است.

پروفسور جیمز لیپر، از بنیاد قلب بریتانیا، گفت: “بسیاری از مردم به دلیل تعهدات کاری یا خانوادگی به اندازه کافی نمی خوابند. در حالی که چرت آخر هفته جایگزینی برای استراحت شبانه منظم نیست، تحقیقات نشان می دهد که ممکن است به کاهش خواب شما کمک کند. خطر ابتلا به بیماری قلبی ما می دانیم که کمبود خواب می تواند بر سلامت کلی ما تأثیر بگذارد، و این تحقیق جدید یادآوری مهمی است که حداقل ۷ ساعت خوابیدن در شبانه روز ضروری است چگونگی تأثیر الگوهای خواب بر سلامت قلب و اصلاح سبک زندگی مدرن برای کمک به بهبود سلامت ما.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا