ورزشی

خوب شروع کردید؛ چهره‌های شاخص 8 بازی هفته نخست لیگ‌ برتر

هفته اول رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران به پایان رسید و شاهد رد و بدل شدن ۱۴ گل بودیم. در پایان این هفته تیم فوتبال سپاهان در صدر جدول ایستاد و مس رفسنجان در رده شانزدهم قرار گرفت. در این گزارش به چهره های شاخص هشت بازی اشاره می کنیم.

پرسپولیس – ذوب آهن: سعید صادقی

اگر اورونوف از ابتدا شرایط بازی را داشت، احتمالاً باید نیمکت نشین می شد و در نیمه دوم به زمین می آمد، اما این فرصت در اختیار سعید صادقی قرار گرفت و این وینگر ۳۰ ساله فصل جدید را با شکوه آغاز کرد. . صادقی مقابل ذوب آهن تک گل تیمش را به بهترین شکل به ثمر رساند. او با تکنیک و اعتماد به نفس بالا و البته با کمک محمد قریشی دروازه پارسا جعفری را باز کرد و اجازه نداد خوان کارلوس گاریدو کارش را با باخت آغاز کند. صادقی دقیقا پس از ۳۶۵ روز حضور در لیگ برتر موفق به گلزنی شد.

ملان – گلغر: نورافکن امید

چه شروعی بهتر از این؟ امید نورافکن در اولین بازی رسمی با پیراهن ملوان بازوبند کاپیتانی را بر بازو بست و موفق شد یک گل سه امتیازی از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند تا انزلیچی ها را خوشحال به خانه بفرستد و خیلی زود جایگاه ویژه ای در قلب آنها باز کرد. . معمولا بازیکنان ارتش کار سختی برای اثبات توانایی خود به هواداران دارند.

سپاهان – چادرملو: کاوه رضایی

کاوه رضایی پس از نمایش ضعیف مقابل شباب الاهلی، کیفیت بالای خود را در پیش فصل مقابل چادرملو به نمایش گذاشت و نشان داد در غیاب شهریار مغانلو می تواند مهره مفیدی برای خوزه مورایس باشد. کاوه از روی نقطه پنالتی دروازه حجت صدخی را باز کرد و سپس یک پاس گل برای محمد کریمی ارسال کرد تا تنها بازیکن هفته اول باشد که روی ۲ گل تاثیر مستقیم داشت. اگر رضایی کمی خوش شانس بود می توانست تعداد گل های خود را به ۲ برساند اما این اتفاق نیفتاد.

مس – تراکتور: امیرحسین حسین زاده

پیش از دانیال اسماعیلی فر، مهدی ترابی و تومیسلاو اشترکلی باید از امیرحسین حسین زاده به عنوان چهره برتر دیدار مس و تراکتورسازی یاد کرد. بازیکنی که فصل گذشته در تبریز نتوانست انتظارات را برآورده کند اما این فصل را با اهداف بزرگی آغاز کرد.

بازیکن سابق شارلوا بلژیک روی ۱۲ گل در دیدارهای تدارکاتی تاثیر مستقیم داشت و لیگ بیست و چهارم را با یک گل آغاز کرد تا نشان دهد مصمم به درخشش و بازگشت به روزهای خوب لیگ بیست و یکم است. نکته نگران کننده این است که ستاره سابق استقلال در نیمه دوم و دقایقی پس از برخورد با حامد لک مصدوم شد و زمین را ترک کرد. مشخص نیست او بتواند در جدال حساس با پرسپولیس به دراگان اسکوچیچ کمک کند یا خیر.

هوادار – خیبر: حمیدرضا طاهرخانی

خیبر در اولین بازی خود در تاریخ لیگ برتر با یک گل از سد هواداران گذشت تا شروعی فوق العاده برای محمدرضا مهاجری و تیم تحت هدایتش ثبت شود. در شبی که مهرداد قنبری روی ریباند ضربه عارف رستمی تک گل مسابقه را به ثمر رساند، باید حمیدرضا طاهرخانی را چهره خاص بازی معرفی کنیم.

مهاجم سابق پرسپولیس که پس از مدت ها در صعود نماینده لرستان به لیگ برتر نقش ویژه ای داشت و بازگشتش به لیگ برتر می توانست با یک سوپرگل همراه باشد اما بدشانسی برای او رخ داد. طاهرخانی با یک چرخش قیچی مهار نشدنی پاس سفید را از سمت راست به سمت دروازه فرستاد که توپش در کمال ناباوری به دروازه برخورد کرد. تیر دروازه سقوط کرد. طاهرخانی یکی از ارکان فاز هجومی خیبر در طول فصل خواهد بود و باید دید چه زمانی اولین گل خود را به ثمر می رساند.

سانآذر – استقلال: رامین رضاییان

نگاه های زیادی متوجه رامین رضاییان بود. شرایط آب و هوایی قزوین نحوه بازی دو تیم را تغییر داد. رامین در ۴۵ دقیقه ابتدایی موقعیت گلزنی داشت که محمدامین رضایی مقابل او ایستاد و ضربه از راه دور این بازیکن پیشکسوت با برخورد به مدافع تیم میزبان به کرنر رفت. در نیمه دوم بعد از گل زودهنگام استقلال، حمله همه جانبه شمس آذر ما بودیم

همین موضوع باعث شد رامین در فاز هجومی عملا بازیکنی منفعل شود. تا اینکه گل تساوی به ثمر رسید و استقلال برای کسب پیروزی دوباره به سمت دروازه یشمی پوشان حمله کرد و حاصل آن فرار مناسب رامین و پاس گل او برای محمدحسین اسلامی بود. رضاییان در آخرین لحظات اولین بازی رسمی خود برای آبی ها توانست یک پاس گل سه امتیازی ارسال کند و نشان دهد که هنوز در اوج آمادگی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا