ترندهای روز

خودربایی پسر افغان در تهران با انگیزه باج‌گیری از پدر

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

این پرونده ابتدا با عنوان آدم ربایی در شعبه اول دادسرای کیفری مطرح شد اما در پایان تحقیقات مشخص شد پسر شاکی به همراه پدرش کارهای ساختمانی انجام داده و به دلیل عدم پرداخت پول توسط پدرش. ، طرح آدم ربایی را طراحی و اجرا کرد.

این قضیه از آنجا شروع شد که خانواده یک پسر ۱۸ ساله تبعه افغانستان برای اعلام ربوده شدن پسرشان به سفارت کشورشان رفتند و برای آزادی او باج دادند اما پسرشان برنگشت. این خانواده برای شکایت به دادسرای امور جنایی تهران معرفی شدند. پس از بررسی های اولیه مشخص شد پولی که خانواده پسر ربوده شده برای آزادی فرزندشان واریز کرده اند ۶۰ میلیون تومان بوده که به حساب صرافی در تهران رفته است. بنابراین مأموران به صرافی رفتند.

صندوقدار گفت: مرد افغانی کارتی آورد و گفت حساب کارفرمایش است و با آن ۶۰ میلیون تومان خرید.

ماموران سپس به سراغ صاحب حساب که یک مرد ایرانی بود رفتند. وی گفت: کارگر افغانستانی دارم، کارت بانکی مرا قرض گرفت و گفت یکی از هموطنان برایش پول واریز می کند و من از ماجرای آدم ربایی اطلاعی ندارم.

به این ترتیب کارگر افغانی که به صرافی رفته بود دستگیر شد. کارگر بازداشت شده بلافاصله به جرم خود اعتراف کرد و گفت: دوست پسر ربوده شده من هستم. پسر شاکی به دلیل اینکه با پدرش کار ساختمانی می کرد و پدرش پولی به او نداده بود برای اخاذی از پدرش به مدت یک هفته خود را ربود.

در نهایت اولین مظنون دستگیر شده آدرس مخفیگاه پسر ۱۸ ساله افغان را در اختیار ماموران قرار داد و وی در محل مورد نظر شناسایی و دستگیر شد. در ادامه تحقیقات مشخص شد اظهارات دوستش صحت داشته و این پسر با طراحی و اجرای طرح خود ربایی قصد اخاذی از پدرش را داشته است. در حال حاضر پرونده آدم ربایی بسته شده و تحقیقات در خصوص سایر جرایم این پسر ۱۸ ساله ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا