خودروساز ایرانی-آمریکایی لامبورگینی را به ماشین زرهی تبدیل کرد
این هفته در دنیای خودرو: رونمایی از شاسی های جدید رازوانی بر اساس لامبورگینی ، سیستم عامل جدید اپل برای اتومبیل ها ، بازگشت سازنده خودرو ایتالیایی با یک مدل ۱ میلیون دلاری و نفس پورشه تحت فشار و رقابت ایالات متحده در چین.
زره پوش لامبورگینی
رضانی ، خودروساز ایرانی-آمریکایی ، از مدل جدیدی که بر روی شاسی لامبورگینی ساخته شده است ، رونمایی کرد. این خودرو با نام Knight به عنوان سایر مدل هایی که با الهام از وسایل نقلیه زرهی طراحی شده اند ، طراحی شده است و فقط صد دستگاه ساخته شده است.
نایت بر روی شاسی یورو لامبورگینی ساخته شده است. ظاهر مجلل یورو با افزودن گلگیرهای بزرگ ، چراغ های نازک ، ضربه گیر عضلانی و لاستیک های خارج از کشور کاملاً تغییر کرده است. با این تغییرات ، شوالیه شبیه به دستگاهی است که در فیلم های علمی تخیلی دیده می شود.
موتور شوالیه موتور هشت سیلندر یورو توربوشارژ تا ۶ اسب بخار بسته به مدل های مختلف است. رضانی شتاب صفر تا ۵ مایل (۱ کیلومتر) در ساعت برای شاسی را به مدت سه ثانیه اعلام کرد که این بهتر از نیمی از ثانیه از یورو لامبورگینی است.
رضانی ، مانند سایر مدل های خود ، همچنین یک بسته سفارشی به نام Dark Knight را ارائه می دهد. بدن سازی سفارشی ، محافظت از انفجار ، دوربین بینایی شبانه و لاستیک های ضد Pnacher از ویژگی های سفارشی هستند. پخش کننده دود اتومبیل برای بینایی کور ، سیستم اسپری فلفل از آینه های زیر بغل و شوک الکتریکی دستگیره برای دفع مهاجمان از دیگر ویژگی های دفاعی خودرو است.
Rezvani همچنین تجهیزات دیگری مانند جلیقه های ضد گلوله ، کلاه ایمنی ، ماسک بنزین و جعبه کمک های اولیه را ارائه می دهد.
خریداران برای تبدیل یورو لامبورگینی به شوالیه رضانی باید ۶۰۰۰ دلار بپردازند. قیمت یورو لامبورگینی در ایالات متحده حدود ۶۰۰۰ دلار است. رضانی قیمت بسته Dark Knight را اعلام نکرد ، اما تجهیزات مشابه برای مدل زهره شرکت حدود ۵۰۰۰ دلار هزینه دارد. در این حالت ، قیمت هر شوالیه می تواند به ۵۰۰۰ دلار برسد.
Rezvani Motors در سال ۲۰۰۸ توسط Ferris Rezvani تأسیس شد. این شرکت با یک ماشین اسپرت شروع به کار کرد و اکنون در محصولات خود سه شاسی و دو مدل ورزشی دارد. این شرکت به تازگی یک شرکت تابعه جدید برای ساخت اتومبیل های اسپرت راه اندازی کرده است. این شرکت تابعه با نام “Razvani Ritro” ، اتومبیل ها را با الهام از مدل های ورزشی کلاسیک ساخته می کند.
سیب پشت فرمان
اپل نسل جدید CarPlay Ultra را برای اتومبیل معرفی کرده است. سیستم عامل برای اولین بار در محصولات استون مارتین نصب می شود و در آینده در سایر خودروسازان ارائه می شود.
اپل در حال حاضر سیستمی به نام “پلی کار” را ارائه می دهد که تلفن های اپل را به داشبورد متصل می کند تا راننده بتواند از برخی از ویژگی های تلفن مانند نقشه ها ، تماس های تلفنی و پخش کننده های موسیقی استفاده کند.
بر خلاف “کار پلی” ، “Polyo Work” تمام نمایشگرهای اتومبیل را کنترل می کند ، از جمله صفحه نمایش پشتی. علاوه بر این ، راننده با این سیستم عامل همچنین می تواند قسمت های مختلف خودرو را کنترل کند. “Polyontra Work” اطلاعاتی از قبیل سرعت ، تنظیمات سوخت یا تهویه مطبوع با طراحی گرافیکی اپل برای راننده را نشان می دهد.
استون مارتین DBX 707 اولین مدلی است که به این سیستم مجهز شده است. در این ماشین ، راننده می تواند با کنترل لمسی روی فرمان ، صفحات صفحه مختلف را تغییر دهد. بسته به سلیقه راننده نیز می توان ظاهر نمایشگرها را سفارشی کرد. راننده همچنین می تواند اطلاعاتی مانند نقشه یا موسیقی را به صفحه نمایش پشتی منتقل کند.
برای استفاده از Poly Ultra Work ، راننده باید با سیستم عامل iOS 18.4 یا جدیدتر آیفون ۵ یا جدیدتر داشته باشد. سیستم عامل برای اولین بار باید راه اندازی شود ، اما پس از نصب با ورود به ماشین به طور خودکار فعال می شود.
اپل اعلام کرده است که علاوه بر استون مارتین ، فورد ، ولوو ، رنو ، پورشه ، هیوندای ، کیا ، پیدایش و هوندا نیز می توانند در مدل های جدید خود از “کار polyontra” استفاده کنند. با این حال ، برخی از خودروسازان ، مانند مرسدس -بنز ، هنوز با ایده کنترل تمام قسمت های خودرو با سیستم عامل اپل موافقت نکرده اند.
اپل تأکید کرده است که کار Polyontra قصد ندارد کار “پلی” را جایگزین کند و هر دو سیستم را با هم توسعه می دهد.
ادای احترام به گذشته
د ی توماسو ، یک خودروساز ایتالیایی ، که در دهه ۱۹۷۰ به مدلهایی مانند مانگوستی و پنترا مشهور شد ، پس از سالها سکوت به بازار بازگشت. این خودرو P72 نامگذاری شده است که با الهام از یکی از مدل های کارخانه در سال ۶.
د ی توماسو در سال ۲ توسط Alejandro Ddی Tomasu در مودنا ، ایتالیا تأسیس شد و اولین اتومبیل های مسابقه ای را تولید کرد. این شرکت در طول اوج خود حتی دارای کارخانه هایی مانند مازراتی و موتو گوتزی است. اما اوضاع در دهه هشتاد و نود تغییر کرد و در سال ورشکسته شد. دی پس از چندین تغییر مالکیت ، توماسو سرانجام در سال ۲ توسط یک شرکت هنگ کنگ خریداری شد و مفهوم P72 را در ۶۰ سالگرد تأسیس خود به نمایش گذاشت.
دستگاهی که Dedی Tomaso قرار است تا پایان سال جاری تولید کند ، کاملاً شبیه به مفهوم سال است. P72 با خطوط خمیده مورد استفاده در دستگاه های ورزشی دهه ۱۹۶۰ طراحی شده است. نگاه این خودرو همچنین از مدل P70 الهام گرفته شده است که در سال ۶ تولید شده است و یکی از مشهورترین مدل ها دی این توموسو است.
بدن و شاسی P72 از فیبر کربن ساخته شده است. موتور ماشین فورد است و دارای هشت سیلندر است. قدرت این موتور ۶ اسب بخار از طریق جعبه دنده دستی شش قطعه به چرخ های عقب منتقل می شود.
P72 نمایشگر ندارد و به هیچ سیستم مدرن مانند افق میهن حالت های مختلف رانندگی مجهز نیست. درایور ماشین را تنها با سه پدال و دنده دستی و دنده دستی کنترل می کند ، دموماسو می گوید که به مشتری خالص ترین تجربه رانندگی را به مشتری می دهد.
۲ دستگاه از P72 ساخته شده است. قیمت این خودرو اعلام نشده است ، اما رسانه ها می گویند قیمت آن با یک و نیم هزار یورو (حدود ۱ میلیون دلار) قیمت گذاری شده است و هر چهار نفر فروخته شده اند.
پورشه در صعود
پورشه گفت که سود وی در سه ماهه اول سال جاری ۲ درصد پایین تر بود و به ۵ میلیون یورو سقوط کرد. درآمد این کارخانه در طی دوره ۸ میلیارد یورو و ۸ میلیون یورو بود که کمتر از ۱.۵ درصد کمتر از سال گذشته بود.
پورشه در تمام بازارهای مهم خود با چالش های جدی روبرو است. این کارخانه محصولات خود را در آلمان تولید می کند و هزینه اتومبیل های وارداتی این شرکت را به ایالات متحده افزایش داده است. هزینه ها هنوز مشخص نیست ، اما بار مالی این تعرفه ها در آوریل و مه به “صدها میلیون یورو” می رسد.
این کارخانه گفته است که در حال حاضر به دلیل تعرفه در ایالات متحده و پرداخت تعرفه ، قیمت محصولات خود را افزایش نمی دهد.
یکی دیگر از مشکلات پورشه ، کاهش تقاضا در چین است که فروش آن را طی چند سال گذشته کاهش داده است. در سه ماه اول سال جاری ، این شرکت ۵ درصد کمتر از سال گذشته فروخته است و انتظار می رود تا پایان سال ، حدود چهل هزار واحد در کشور بفروشد. فروش پورشه در چین در سال حدود ۶۰۰۰ واحد بود.
رقابت با خودروسازان چینی به پورشه برخورد کرده است. کارخانه هایی مانند شیائومی و BYD با اتومبیل های ارزان تر که امکانات مشابهی با پورشه دارند ، کارخانه آلمان را به چالش کشیده اند. این رقابت در چین به گونه ای است که پورشه در حال بررسی عرضه اتومبیل های برقی خود در کشور است.
رونق در بازار اتومبیل برقی نیز پورشه را در موقعیت سختی قرار داده است. این شرکت سرمایه گذاری بزرگی را در ساخت اتومبیل های برقی انجام داده است ، اما اکنون با سرعتی که پیش بینی می کرد نتوانست از آن بهره مند شود.
علاوه بر این ، پورشه مجبور است در تولید موتورهای بنزینی و موتورهای پیشرانه هیبریدی جدید برای ساخت اتومبیل هایی که خریدار دارد سرمایه گذاری کند.
پورشه پیش از این اعلام کرده بود که امسال به طور متوسط بین ده تا دوازده درصد خواهد بود ، اما اکنون پیش بینی خود را تغییر داده است و می گوید انتظار دارد که این رقم بین ۰.۵ ٪ باشد.
پورشه همچنین ساخت کارخانه تولید باتری خود را متوقف کرده و شاسی جدیدی را تحت فشار قرار داده است. این شرکت همچنین اعلام کرده است که در چهار سال آینده نیروی کار خود را کاهش می دهد.
منبع: بی بی سی