فناوری

خودرو‌های چینی تا سال ۲۰۳۰، یک‌سوم بازار جهان را در اختیار خواهند گرفت

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

تحقیقات جدید نشان می دهد تا سال ۲۰۳۰ یک سوم بازار خودروی جهان در اختیار خودروهای چینی خواهد بود. دلیل این رشد قابل توجه قیمت پایین ساخت خودروهای چینی در مقایسه با رقبای اروپایی آنهاست. این مطالعه توسط شرکت مشاور مدیریت «آلیکس پارتنرز» انجام شده است.

بر اساس ارزیابی Elix Partners، خودروسازان چینی حاشیه سود کمتری نسبت به خودروسازان اروپایی و آمریکایی دارند. در نتیجه تیراژ آنها بیشتر می شود. تولید کم هزینه همچنین به خودروسازان چینی اجازه می دهد تا فرآیندهای توسعه را سریعتر از سایرین طی کنند. توسعه سریع، قیمت پایین و تیراژ بالای خودروهای چینی، خودروسازان اروپایی، کره ای و ژاپنی را با مشکل مواجه کرده است.

خودروسازان چینی یک سوم کمتر از خودروسازان اروپایی برای تولید خودروهای برقی پرداخت می کنند. به علاوه زمان مورد نیاز برای تولید خودروهای چینی کمتر از خودروهای اروپایی، کره ای و ژاپنی است. یعنی در همین دوره چینی ها بیشتر از کره ای ها، ژاپنی ها و اروپایی ها خودرو روانه بازار می کنند.

قیمت گذاری تهاجمی، سیاست ارتقای فروش خودروی چینی

خودروسازان چینی از سیاست قیمت گذاری تهاجمی برای ایجاد مشکل در رقبای خود استفاده می کنند. آنها سود خود را کاهش می دهند تا خودروهای خود را با قیمت ارزان تر به دست مشتریان برسانند. این رویه در محصولات دیجیتال تولید شده در چین نیز مشاهده شده است.

بر اساس مطالعه Elix Partners، خودروسازان اروپایی ۱۵ درصد سود از مشتریان برای محصولات خود دریافت می کنند. این در حالی است که سود چینی ها از فروش خودرو به مشتریان ۷.۱ درصد است.

برای جبران این موضوع، قانونگذاران اروپایی تعرفه واردات خودروهای چینی به اتحادیه اروپا را افزایش داده اند. این امر در کوتاه مدت باعث کاهش واردات خودروهای چینی می شود. چینی ها همچنین سایت های تولیدی خود را در اتحادیه اروپا راه اندازی کرده اند تا از قوانین تعرفه اتحادیه اروپا اجتناب کنند. تحلیلگران اقتصاد و صنعت اروپا تخمین می زنند که سهم بازار خودروهای الکتریکی جدید در اروپا از ۲۰ درصد در سال ۲۰۲۴ به ۴۵ درصد در سال ۲۰۳۰ خواهد رسید. بی شک سهم خودروهای چینی در این رشد قابل توجه خواهد بود.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا