ترندهای روز

خودروها تا سال ۲۰۵۰ چه ظاهر و ویژگی‌هایی خواهند داشت؟

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

به نظر شما با پیشرفت سریعی که در حوزه فناوری شاهد آن هستیم، خودروها تا سال ۲۰۵۰ چگونه خواهند بود؟ کارشناسان بر این باورند که فناوری‌هایی مانند رانندگی خودکار، صفحه‌نمایش نانو، واقعیت افزوده و بسیاری دیگر، آماده تغییر خودروهای ما هستند. پیش بینی آنها این است که ما دیگر برای سوار شدن به سمت ماشین نخواهیم رفت، بلکه خود ماشین به سمت ما می آید و آماده است تا ما را سرگرم کند.

به گفته کارشناسان، آواتارهای هوش مصنوعی انسان‌نما از قبل می‌دانند ما چه می‌خواهیم و با خودروهایی که با برق یا هیدروژن کار می‌کنند ما را به مقصد هدایت می‌کنند. فناوری هایی مانند رانندگی تمام اتوماتیک و وسایل نقلیه پرنده از دیگر مواردی هستند که می توانند شهرهای اطراف ما را تغییر دهند.

خودروهای خودران در صورت نیاز ظاهر می شوند

خودروها تا سال 2050 چگونه خواهند بود؟

پرزمیسلاو کروکوز، متخصص فناوری موبیکا، می گوید که خودروهای آینده الکتریکی، خودران و مجهز به هوش مصنوعی خواهند بود.

انتظار می رود تا سال ۲۰۳۵، رانندگی خودران بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد دلار درآمد ایجاد کند.

هولوگرام هوش مصنوعی مسافران را به عنوان راننده همراهی می کند

خودروها تا سال 2050 چگونه خواهند بود؟
خودروها تا سال 2050 چگونه خواهند بود؟

مسافران می توانند با هوش مصنوعی که ماشین آنها را به شکل یک آواتار هولوگرافیک متحرک می راند تعامل داشته باشند.

به گفته آقای کروکوس، هوش مصنوعی داخل خودرو می تواند مسافران را تشخیص دهد و تنظیمات و کنترل های خودرو را بر اساس ترجیحات آنها تنظیم کند. این هوش مصنوعی احتمالا می تواند به هر سوالی پاسخ دهد و یک مکالمه جذاب را حفظ کند.

واقعیت مجازی فضای داخلی خودرو را به مکانی برای سرگرمی تبدیل می کند

خودروها تا سال 2050 چگونه خواهند بود؟

در داخل خودروها، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، سرگرمی هایی مانند هولوگرام های واقعی ایجاد خواهند کرد.

آقای Crocuses می‌گوید: «مردم در ماشین‌هایشان وقت آزاد خواهند داشت که می‌توانند برای انجام کارهای مفید، تفریح ​​یا استراحت بگذرانند. ما بازی را در وسایل نقلیه دیده‌ایم، اما پیشرفت‌ها در تصویربرداری هولوگرافیک تجربه‌های فراگیرتر و جذاب‌تری را برای سرگرمی‌های داخل خانه بدون نیاز به عینک‌های AR/VR به ارمغان می‌آورند.

خودروهای خودران تبدیل به دفتر می شوند

خودروها تا سال 2050 چگونه خواهند بود؟

برتراند بویسو، مدیر بخش خودرو Canonical توضیح می دهد که وقتی خودروها کاملاً خودران شوند، مردم می توانند از آنها به عنوان فضای کاری استفاده کنند.

او می‌گوید: «در آینده نزدیک، اتومبیل‌های ما حتی ممکن است به فضاهای پربازده‌تری تبدیل شوند و امکان تماس ویدیویی و همکاری پیشرفته را فراهم کنند.

در صورت تمایل بدنه خودرو شفاف خواهد بود

خودروها تا سال 2050 چگونه خواهند بود؟

دکتر حسین اردکانی، سرپرست تحقیقات شرکت نانو نکستژن می گوید: «شیشه های خودرو در صورت تمایل می توانند شفاف شوند و اطلاعاتی مانند سرعت را مستقیماً روی شیشه جلو برای راننده به صورت چشمک زن نمایش دهند.

تبلیغات خارج از خودروها نمایش داده می شود

خودروها تا سال 2050 چگونه خواهند بود؟

شرکت دکتر اردکانی اخیراً پیشرفتی در فناوری OLED شفاف ایجاد کرده است که به صفحه نمایش ها اجازه می دهد مانند آینه های دو طرفه عمل کنند، بنابراین از یک طرف مانند صفحه نمایش عمل می کنند اما از طرف دیگر شفاف می مانند.

دکتر اردکانی می‌گوید: «این فناوری پیامدهای بالقوه قابل‌توجهی دارد، به عنوان مثال، به تمام پنجره‌های شیشه‌ای از اتوبوس‌ها و قطارها تا ساختمان‌ها اجازه می‌دهد تا به عنوان نمایشگرهای تبلیغاتی دیجیتال از بیرون عمل کنند، اما برای مسافران یا ساکنانی که به بیرون نگاه می‌کنند، شفاف باقی بماند». “

ماشین های پرنده تریلیون ها دلار هزینه خواهند داشت

خودروها تا سال 2050 چگونه خواهند بود؟
خودروها تا سال 2050 چگونه خواهند بود؟

ایزاک آسیموف، نویسنده داستان های علمی تخیلی، در سال ۱۹۶۴ پیش بینی کرد که خودروهای پرنده تا سال ۲۰۱۴ عادی خواهند شد. چندین استارت آپ در سراسر جهان در حال حاضر در حال بازاریابی وسایل نقلیه پرنده هستند.

موانع نظارتی همچنان باقی است، اما مورگان استنلی پیش بینی می کند که وسایل نقلیه پرنده تا سال ۲۰۴۰ به یک بازار ۱.۵ تریلیون دلاری تبدیل خواهند شد.

او پیش بینی می کند که اتومبیل های پرنده مانند اتومبیل های اوایل قرن بیستم انقلابی خواهند بود.

خودروها هم در واقعیت و هم در متاورس وجود خواهند داشت

خودروها تا سال 2050 چگونه خواهند بود؟

جرمی وایت، رئیس طراحی حمل‌ونقل در سیمور پاول، می‌گوید خودروهای آینده بسیار شخصی‌سازی خواهند شد و کاربران آن‌ها را هم در واقعیت مجازی و هم در دنیای واقعی رانندگی می‌کنند.

او می‌گوید: «برندهای خودروسازی پیشرو شروع به ایجاد تجربیات مجازی در دنیایی خواهند کرد که در آن رانندگی روزمره و محصولات به طور فزاینده‌ای مشابه هستند.

خودروهای تجدیدپذیر تقاضا خواهند داشت

خودروها تا سال 2050 چگونه خواهند بود؟

آقای وایت معتقد است که فضای داخلی پایدار ساخته شده از مواد گیاهی می تواند در آینده بسیار محبوب باشد.

او می‌گوید: «تولید دوباره بدنه خودرو در عصر مدرن به مشتریان اجازه می‌دهد تا خودرویی داشته باشند که هویت، ارزش‌ها و خواسته‌های فردی آنها را منعکس کند.

منبع: روزیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا