خودرو

خودرویی که بدون حاشیه وارد بازار ایران شد / خریداران در انتظار سود کلان باشند

بهمن در زمستان ۱۴۰۲، Fidelity Prestige برای اولین بار به متقاضیان ارائه شد. قبل از راه اندازی Fidelity Prestige، راه اندازی Fidelity Prime در دستور کار قرار داشت. نصف مرداد امسال دومین راه اندازی پرستیژ بود و اکنون در آغاز است شهریور امسال شاهد سومین عرضه این محصول جدید بودیم بهمن ما موتور هستیم

اما Fidelity Prestige از Fidelity Prime قدرتمندتر است و می تواند توجه خریداران بیشتری را به خود جلب کند.

تست Fidelity Prestige نشان می دهد که این خودرو از موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژر بهره می برد. در حالی که موتور مورد استفاده در Fidelity Prime یک موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ است، این موتور در Fidelity Prestige حدود ۱۹۷ اسب بخار قدرت تولید می کند.

البته این افزایش عملکرد و فرصت بیشتر برای متقاضیانی که به دنبال کسب اعتبار وفاداری هستند، هزینه بیشتری دارد.

قیمت Fidelity Prestige Type 1 در کارخانه حدود یک میلیارد و ۶۲۲ میلیون تومان است. این در حالی است که قیمت Fidelity Prime Type 1 حدود یک میلیارد و ۴۰۹ میلیون تومان است. بنابراین شاهد هستیم که قیمت فیدلیتی پرستیژ حدود ۲۱۰ میلیون تومان نسبت به سایر اعضای خانواده فیدلیتی گرانتر است.

همین مشکل را می توان با قیمت Fidelity Prestige Type 2 و Fidelity Prime 2 در کارخانه مشاهده کرد. اختلاف قیمت Fidelity Prestige و Fidelity Prime حدود ۲۲۰ میلیون تومان است.

فیدلیتی پرستیژ هنوز آنطور که باید نیست و شاید هم در بازار آفتابی نباشد، می بینیم که قیمت آن در بازار از قیمت فیدلیتی پرایم بالاتر است.

قیمت فیدلیتی پرستیژ تیپ ۱ در بازار حدود دو میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان است. نوع دیگری از این خودرو یعنی Fidelity Prestige Type 2 حدود دو میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان در بازار قیمت دارد.

بنابراین خرید Fidelity Prestige Type 1 از کارخانه و فروش آن در بازار سودی در حدود ۴۰ درصد را برای دارندگان این خودرو به همراه دارد. این سود نشان می دهد که اختلاف قیمت بازار با کارخانه فیدلیتی پرستیژ تیپ ۱ حدود ۶۶۰ میلیون تومان است.

Fidelity Prestige Type 2 نیز تقریباً ۴۲ درصد سود به حساب متقاضیانی واریز می کند که این خودرو را در کارخانه خریداری کرده و در بازار به فروش می رساند. بنابراین می بینیم که شکاف قیمتی بین بازار و کارخانه تیپ ۲ این محصول وجود دارد بهمن نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

پیشنهاد دیگری پیش بینی می شود بهمن موتورها می توانند قیمت بازار Fidelity Prestige را کاهش دهند و تا حدودی آن را جبران کنند.

Fidelity Prestige در واقع Jetor X70 Plus است. جتور یکی از زیرمجموعه های چری است. بهمن رانندگان برای اینکه پس از بازگشت تحریم ها به نوعی روی پای خود بازگردند و ضربه ای به تحریم ها پیدا کنند، ترجیح دادند محصولات خود را با نام های دیگری به بازار عرضه کنند. وفاداری و کرامت نام محصولات جدید است بهمن موتور بعد از تحریم بود.

Fidelity Prestige باید در بازار با محصولاتی مانند فینیکس تیگو ۷ پرو، فردا T5، هایما اس ۸ و تیارا مکشت موتور رقابت کند.

نظر شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا