فناوری

خودروی لوکس کادیلاک؛ رقیب تازه رولزرویس پیدا شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

بی بی سی: کادیلاک سولی روباز است و جای چهار مسافر دارد.

کانسپت جدید کادیلاک که نشان از جدیت این کارخانه برای رقابت با رولزرویس دارد، رونمایی از قدرتمندترین مدل شورولت کوروت، بسته شدن احتمالی مازراتی در رسانه ها و دلیل ورود شیائومی به بازار خودروهای برقی.

کادیلاک برای نشان دادن توانایی خود در ساخت خودروهای سفارشی، یک مفهوم روباز به نام Sollei ساخته است. کادیلاک سولی هفته گذشته در دیترویت رونمایی شد و به زودی در هفته خودروی مونتری در کالیفرنیا به نمایش درخواهد آمد.

کادیلاک می خواهد عنوان لوکس ترین خودروساز جهان را که زمانی در اختیار داشت، دوباره به دست آورد. این خودروساز آمریکایی برای رسیدن به این هدف به تولید خودروهای سفارشی و دست ساز روی آورده است که بسیار لوکس و گران قیمت هستند. نام اولین مدل از این سری کادیلاک سلستیق است که تا چند ماه دیگر روانه بازار می شود.

ماشین لوکس کادیلاک;  رقیب جدیدی برای رولزرویس پیدا شد

کانسپت سولی بر روی پلت فرم سلستیال ساخته شده است و جلوی خودرو کاملا شبیه به سلستیال است. طول دو خودرو یکسان است. سولی دارای دو درب بزرگ و سقف پارچه ای است. رنگ خودرو «کرم مانیل» نام دارد و رنگی است که کادیلاک در اواخر دهه پنجاه برای مدل های خود افق میهن کرد.

اتاق با ترکیب چرم و چوب تزئین شده است. کادیلاک می گوید از ماده جدیدی به نام میسلیوم که از ریشه قارچ ساخته شده است برای تزئین کنسول و درها استفاده کرده است. میسلیوم توسط کارخانه ای به نام MycoWorks در کالیفرنیا ساخته می شود که هدف آن جایگزینی چرم طبیعی با مواد تجدید پذیر است. Myco Works می‌گوید صنعت خودرو پس از کیف و کفش، بزرگترین بازار این مواد خواهد بود.

ماشین لوکس کادیلاک;  رقیب جدیدی برای رولزرویس پیدا شد

Soli دارای صفحه نمایش ۵۵ اینچی شبیه به مدل Celestial است. پشتی صندلی ها و روکش در با چوب منبت کاری شده و بین دو صندلی عقب یخچال با در شیشه ای تعبیه شده است.

کادیلاک اعلام کرد که هیچ برنامه ای برای تولید Solly ندارد. با این حال، جان راث، یکی از مدیران ارشد کادیلاک، در زمان رونمایی از این خودرو گفت: «اکنون که فرصتی برای ساخت یک خودروی بسیار لوکس وجود دارد، فکر می‌کنم زمان خوبی است که با دقت به صحبت‌های مشتریانمان گوش کنیم و ببینیم آنها چه می‌کنند. خواستن.” تفسیر رسانه ها از صحبت های آقای راث این است که اگر کادیلاک به اندازه کافی سفارش برای ساخت Solly دریافت کند، ممکن است Solly تولید شود.

ماشین لوکس کادیلاک;  رقیب جدیدی برای رولزرویس پیدا شد

تمرکز کادیلاک در حال حاضر بر روی مدل Celestial است. گفته می شود اولین خودرو تا پایان سال جاری تحویل مشتری می شود.

کادیلاک می گوید که Celestial آنقدر سفارشی شده است که هیچ خودرویی شبیه هم نیست. قیمت پایه Celestial 340000 دلار است و کادیلاک می گوید که بدون اشاره به آمار فروش، توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کرده است.

ماشین لوکس کادیلاک;  رقیب جدیدی برای رولزرویس پیدا شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا