خودرو

خودروی هوندا ENS1 ادغام کامل بین پیشرفت و تکنولوژی / هوندا ENS1 ، طراحی شگفت‌انگیز و عملکرد فوق العاده + فیلم


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش ایران تحلیل: هوندا ENS1 یک خودروی الکتریکی هیبریدی است. هوندا ENS1 به دلیل طراحی، امکانات پیشرفته و فضای داخلی فوق العاده جذاب به عنوان یکی از بهترین خودروهای رده خود معرفی شده است. هوندا ENS1 با مفاهیم و فناوری های دوستدار محیط زیست به سرعت به یکی از محبوب ترین محصولات در بازار خودروهای الکتریکی هیبریدی تبدیل شده و رقیبی شایسته در بازار خودروهای پیشرفته محسوب می شود.

طراحی بدنه

خوشبختانه هوندا E-NS1 جای پای رقبای چینی خود را رها نکرده و همچنان اصالت و سادگی دلپذیر را در طراحی بیرونی خود نشان می دهد. شکل بدنه این کراس اوور کوچک تقریباً حالت کوپه مانندی را در عقب ارائه می دهد که جذابیت آن را بیشتر می کند.

در نمای جلویی به جای جلوپنجره رادیاتور از یک پنل یکنواخت استفاده شده که پورت های شارژ در زیر آن قرار دارند. یک دریچه تهویه بزرگ در زیر سپر وجود دارد که هوای مورد نیاز برای خنک کردن موتور الکتریکی و باتری از طریق آن تامین می شود. استفاده از پلاستیک های مشکی پیانو و کروم کاری های مختلف در قسمت زیرین سپر باعث شده این خودروی برقی با قیمت متوسط ​​لوکس تر به نظر برسد.

هماهنگی واضح طراحی چراغ های جلو و عقب با سایر عناصر بدنه به ما این امکان را می دهد که به این نتیجه برسیم که ظاهر کلی هوندا ENS1 کاملاً موجه است و می تواند وقار و جذابیت مورد نظر مشتریان این نوع خودروها را فراهم کند.

مشخصات فنی هوندا ENS1

هوندا ENS1 تنها با یک موتور الکتریکی نیرو می گیرد. این موتور الکتریکی قدرت ۲۰۱ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۱۰ نیوتن متر را از طریق یک گیربکس تک سرعته به محور جلو منتقل می کند. این گشتاور بدون معطلی به چرخ های جلو می رسد و شتاب فوری بسیار دلپذیر را تضمین می کند. بر اساس برخی اطلاعات موجود، شتاب ۰ تا ۱۰۰ الکتریکی هوندا وزل کمتر از ۸ ثانیه است که قطعا برای خودروهای بنزینی هم کلاس به راحتی نمی توان به آن دست یافت.

باتری لیتیومی موجود در هوندا ENS1 یکی از قدرتمندترین مدل‌های خودروی برقی در بازار ایران محسوب می‌شود و ظرفیت ۶۸.۸ کیلووات ساعت را ارائه می‌دهد. این امکان را به شما می دهد تا با یک بار شارژ تا ۵۱۰ کیلومتر مسافت طی کنید که برد بسیار خوبی محسوب می شود.

برای شارژ این باتری، ۲ اتصال در جلوی خودرو تعبیه شده است. یکی از این پورت ها به جریان برق خانگی یا برق AC اشاره دارد که به شارژر معمولی خودرو متصل می شود. این اجازه می دهد تا باتری هوندا ENS1 با استفاده از برق خانگی در عرض ۹.۵ تا ۱۰ ساعت به طور کامل شارژ شود. اما اگر به یک ایستگاه شارژ سریع DC بروید، می توانید این باتری را از ۳۰ تا ۸۰ درصد در عرض ۴۰ دقیقه شارژ کنید.

طراحی کابین و ویژگی های هوندا ENS1

فضای داخلی کابین هوندا ENS1 به قدری متعادل و متناسب طراحی شده است که احتمالا افراد کمی می توانند به طور جدی از آن انتقاد کنند. طراحی این کابین نه آنقدر مدرن است که حس فانتزی را به بیننده القا کند و نه آنقدر کلاسیک که برخی آن را قدیمی و کهنه بدانند. این سبک طراحی با دقت سلیقه همه مشتریان را برآورده می کند و اکثر کاربران این خودرو را راضی می کند.

یک صفحه نمایش دیجیتال بزرگ به صورت عمودی در مرکز داشبورد قرار گرفته است و تمام دکمه های تنظیمات و سایر عملکردهای سیستم اطلاعات سرگرمی را در یک مکان جمع می کند. دکمه های موقعیت دنده روی کنسول داشبورد وجود دارد و هیچ دسته دنده ای در دید نیست. فرمان بسیار راحت و تا حدودی اسپرت به نظر می رسد. حتی در پشت آن پدل شیفت نیز دیده می شود. با توجه به اینکه در مورد خودروی برقی صحبت می کنیم، وجود پدل شیفتر ربطی به تعویض دنده ندارد، بلکه می توان از آن برای کنترل سیستم بازیابی انرژی باتری از طریق ترمز استفاده کرد.

سطح کیفی متریال داخلی در این خودرو نیز در خط میانی بالایی قرار دارد و حس بهتری نسبت به خودروهای هم رده به کاربر القا می کند. فضای داخلی نسبتا جادار است و می توان گفت افرادی با قد حدودا ۱۸۰ سانتی متری در صندلی های ردیف دوم مشکل خاصی نخواهند داشت. صندوق عقب هوندا ENS1 نیز در حدود ۶۹۰ لیتر گنجایش دارد که در این کلاس بسیار مناسب و جادار به حساب می آید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا