ترندهای روز

خودروی پرفروش داخلی، مشتریانش را از دست داد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

بر اساس آمارهای موجود بیش از نیمی از مشتریان خودرو پژو پارس از این گزینه صرف نظر کرده و گزینه های دیگری را افق میهن می کنند.

آخرین آمار حاکی از آن است که تاکنون بیش از ۵۰ درصد از مشتریان پارس انصراف داده و گزینه های جایگزین را افق میهن کرده اند. اگرچه تعداد متقاضیانی که خودروی خود را با کالای جایگزین تبدیل می کنند به طور مداوم در حال افزایش است، اما برخی از متقاضیان همچنان بر دریافت پارس اصرار دارند. در حالی که قطعاً خودروی پارس برای پاسخگویی به تعداد درخواست ها کافی نیست.

طبیعی است که در این شرایط هر چه زمان انصراف مشتریان و افق میهن خودروی جایگزین برای پارس بیشتر شود، روند تحویل خودرو با تاخیر بیشتری همراه خواهد بود. بنابراین به متقاضیان پارس توصیه می شود در اسرع وقت نسبت به افق میهن خودروی جایگزین اقدام کنند.

از سوی دیگر بررسی ها نشان می دهد که خودروی پارس نه تنها برتری اقتصادی و فنی قابل توجهی نسبت به سورن پلاس، ۲۰۷ و تارا دارد، بلکه از ایمنی و کیفیت پایین تری نسبت به این سه خودرو برخوردار است.

تفاوت قیمت کارخانه و بازار سه محصول سورن، ۲۰۷ و تارا مزیت آنها محسوب می شود. این سه خودروی جایگزین برای پارس بین ۱۵۰ تا ۳۲۰ میلیون تومان اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار دارند.

اگرچه پژو پارس خودرویی محبوب در دو دهه گذشته بوده است، اما سورن پلاس نیز از ظاهر و امکانات خوبی برخوردار است و از پژو پارس آپشنال تر است.

اپتیموم سورن پلاس مجهز به موتور XU7 Plus و دو کیسه هوا، صفحه نمایش لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و همچنین نشانگر تعویض دنده (GSI) از ویژگی های این محصول است. دو محصول دیگر پژو ۲۰۷ پانوراما دستی ارتقا یافته و دستی شش سرعته تارا نیز از امکانات بهتری نسبت به پارس برخوردارند.

خروج پژو پارس از چرخه تولید به نوعی موفقیت اجباری برای صنعت خودرو محسوب می شود. اگرچه این خودرو در بین خانوارهای ایرانی جای خود را دارد اما به دلیل پلت فرم قدیمی (مربوط به دهه ۸۰) از استانداردهای روز خودروهای روز دنیا بی بهره است.

علیرغم انتقادها از کیفیت خودروهای داخلی، خودروسازان در سال های اخیر تلاش هایی را برای ارتقای ایمنی و کیفیت محصولات انجام داده اند. ایران خودرو سال گذشته ۸ خودروی جدید به سبد محصولات خود اضافه کرد و قرار است مدل های برقی را نیز روانه بازار کند. به نظر می رسد در بازار آینده جایی برای خودروهای پرمصرف با ایمنی پایین باقی نخواهد ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا