بانک و بیمه

خودرو طلا را زیر گرفت!| پول داغی که موقتی سرد شد!

بازار؛ گروه بانک و بیمه: اگرچه متاسفانه به دلیل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، حال و هوای بسیاری از شرکت‌ها و سایت‌های تولیدی خوب نیست، اما بانک‌ها نیز مسئول پویایی و توسعه فضای کسب‌وکار و همچنین رونق بخش تولید در این مسیر هستند. کشور آن طور که باید با فعالان اقتصادی همراهی نمی کند، اما برخی تصمیمات از جمله اجرای طرح ثبت نام خودرو منجر به بلوکه شدن ده ها هزار میلیارد تومان و صف خرید خودرو شده است. اگرچه تزریق هنگفت نقدینگی به چنین صنعتی مردم را به امید خرید خودروی ارزان منتظر کرده است، اما پیامدهای منفی مانند تشدید رکود در سایر بازارها به دلیل جذب نقدینگی در این صنعت را نباید نادیده گرفت بازار خرید خودرو و رکود تورمی. .

با یک حساب سرانگشتی مشخص می شود که با توجه به تسهیلاتی که بانک ها برای ثبت نام خودرو در نظر گرفته اند، اگر خالص پرداختی هر متقاضی خودرو را حدود ۱۸۰ میلیون تومان فرض کنیم، پول در این مورد حدود ۴۵۰ هزار میلیارد تومان بلوکه شده است. . مقدار بسیار زیادی که بخش قابل توجهی از کل نقدینگی کشور را بلعیده است و با در نظر گرفتن توانایی خودروسازان در تولید انبوه خودرو و عرضه آن به بازار، مشخص نیست چگونه مشخص شده است. گرفتن آن قرعه کشی است؟ چه کسی به دنبال یک ماشین ارزان قیمت می رود؟ از سوی دیگر برخی بازارهای سرمایه گذاری مانند طلا، بورس و سایر بازارها به دلیل کاهش قابل توجه نقدینگی جذب شده توسط بازار خرید خودرو به کما رفته اند.

وجود فعالیت های موازی در بازار طلا و همچنین اجرای طرح هایی مانند ثبت نام برای خرید خودرو، باعث شده تا بازار معاملات طلا به گونه ای شود که مردم به جای خرید مصنوعات طلا، برای تامین نقدینگی ثبت نام کرده و آن را به فروش ماشین طلایی شما

به دلیل عدم اعتماد به بازارهای سرمایه گذاری، نقدینگی در حال فرار از بازار است

حال این سوال پیش می آید که چرا با وجود عدم وجود سرمایه گذار در بازارهای سرمایه گذاری و عدم جذب منابع، همچنان نقدینگی زیادی در دست مردم است که در شرایطی است که ارزش … بازارهای سرمایه گذاری کنترل می شود پول ملی روز به روز در حال کاهش است. پول داغی که هم اکنون در بازار خودرو سرد می شود را می توان در بازارهای دیگر برای سرمایه گذاری های سودآور و … استفاده کرد.

محمد کشتی آرای کارشناس و رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرگزاری “بازار” وی در خصوص علل رکود در بازار طلا توضیح داد: رکود چنین بازاری به عوامل متعددی برمی گردد که مولفه اصلی آن کاهش قدرت خرید مردم برای خرید این محصول است اما از سوی دیگر برخی اقدامات و تصمیمات سیاسی نیز به جای رونق بازار طلا را در وضعیت نامطلوبی قرار می دهد، به عنوان مثال وجود فعالیت های موازی در این بازار و همچنین اجرای طرح هایی مانند ثبت نام برای خرید خودرو باعث شده است. بازار معاملات طلا به گونه ای تبدیل می شود که مردم طلای مذاب را خریداری می کنند، به جای خرید یا دریافت مصنوعات طلا، طلای خود را به نقدینگی می فروشند و به بازارهای دیگر مثلاً ثبت نام خودرو هدایت می کنند. این مشکلات باعث شده تا بازار طلا از رونق سقوط کند و به رکود برسد.

عرضه طلا و سکه به بازار برای فروش با هدف تبدیل این دارایی ارزشمند به نقدینگی بی سابقه بوده است، در حالی که طلافروشان معمولا از خرید طلا سود می برند، در حالی که سازندگان مصنوعات طلا گاهی با دیدن آن سود می برند. خریداران طلا در بازار، بی انگیزه می شوند

فروش کلان سکه و طلا در بازار ثبت نام خودرو

وی با بیان اینکه عرضه طلا و سکه به بازار برای فروش در دو هفته اخیر با هدف تبدیل این دارایی ارزشمند به نقدینگی بی سابقه بوده است، افزود: طلا فروشان معمولا از خرید طلا سود می برند در حالی که تولیدکنندگان طلا معمولا سود می کنند. مصنوعات گاهی می بینید که خریدار طلا در بازار زیاد نیست، بی انگیزه شده اند و بسیاری از واحدهای تولیدی این محصول در سال های اخیر تعطیل شده اند. در چنین شرایطی اگرچه ثبت نام برای خرید خودرو تا حدودی نقدینگی را از بازار جمع آوری کرد، اما تبعات آن باعث کاهش سرعت و رکود بازار طلا شد، به طوری که طلافروشان انتظار فروش خوبی را در پایان ماه از صفر داشتند، اما این مشکل بدون شک بر فروش آنها تأثیر گذاشته است. هیچ اثری وجود ندارد.

این کارشناس بازار طلا در ادامه گفت: رئیس گمرک اخیرا اعلام کرد که واردات شمش طلای استاندارد در پنج ماهه امسال به رکورد ۳۰ تن و ۶۳۳ کیلوگرم رسیده است. آیا این مشکل بر رفاه تأثیر می گذارد؟ صنعت طلا نیازی به افزایش طلا ندارد زیرا ۸۰ درصد مصنوعات طلای موجود در بازار بازیافت طلای ضایعاتی است که با تولید مصنوعات جدید در بازارهای مختلف ذوب شده و به چرخه فروش باز می گردد. اشکال و تصاویر بنابراین واردات طلا و افزایش حجم و وزن آن در کشور تاثیری در کاهش قیمت طلا یا افزایش تولید در صنعت طلا ندارد.

هر چه واردات طلا به کشور بیشتر شود، حمایت های پولی و مالی کشور بیشتر می شود، اما افزایش واردات این ماده اولیه و رشد طلای خام باعث کاهش قیمت آن در بازار نمی شود، زیرا قیمت طلا و نوسانات قیمت آن بر اساس نرخ ارز روزانه و استاندارد بین المللی محاسبه می شود. و بالا و پایین می رود

واردات طلا حمایت بانک مرکزی و موسسات مالی را تقویت می کند

کشتی آرای تاکید کرد: هر چه میزان واردات طلا به کشور بیشتر شود، حمایت پولی و مالی کشور بیشتر می شود، اما افزایش واردات این ماده اولیه و رشد طلای خام باعث کاهش قیمت آن در بازار نمی شود. زیرا قیمت طلا و نوسانات قیمت آن بر اساس نرخ روز ارز جهانی و افزایش و کاهش آن است. این در حالی است که تعرفه گمرکی طلا صفر است و هرکسی می تواند طلا وارد کند، اما اکثر واردکنندگان طلا معمولا تاجر و دلال هستند که به دلیل تحریم نمی توانند ارز برای معاملات دریافت کنند و به همین دلیل مجبور به صادرات از طرف مقابل در ازای دریافت خارجی هستند. ارز .

وی افزود: فعالان بازار طلا و سکه منتظر رونق بازار در روزها و هفته های آینده با آغاز مراسم عروسی هستند. از سوی دیگر با روی کار آمدن دولت جدید و تغییرات مدیریتی و تصمیمات درست برای رشد اقتصاد کشور و تغییرات مدیریتی، به نظر می رسد بازار طلا در مسیر رونق قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، قیمت طلای ۱۸ عیار امروز در بازار آزاد افزایش یافت و به ۳ میلیون و ۶۳۸ هزار تومان در هر گرم رسید و سکه تمبر آزادی بازطراحی به ۴۳ میلیون و ۲۰۰ میلیون تومان رسید. در بازار سبزه میدان، قیمت نیم سکه بهار آزادی ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. هر مثقال طلا در بازار داخلی ۱۵ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان است. همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی ۲۵۲۳ دلار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا