خودرو

خودرو KMC X5 رونمایی شد


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش ایران تحلیل: خودروی KMC X5 یک SUV قدرتمند و مدرن با طراحی جذاب و تجهیزات کاربردی است. خودرو KMC این خودرو دارای موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ و گیربکس اتوماتیک CVT است که ۱۵۶ اسب بخار قدرت تولید می کند و از سیستم های دیفرانسیل چهار چرخ متحرک و لغزش محدود استفاده می کند. قابلیت فنی KMC آن را به یک انتخاب ایده آل برای گشت و گذار تبدیل می کند. ماجراجویی است و به جهات مختلفی می رود. در ادامه خبر به بررسی و معرفی خودروی KMC X5 می پردازیم.

مشخصات فنی

برند سهول یکی از زیرمجموعه های شرکت جک است. این برند جدید در سال ۲۰۱۸ با نام سول تاسیس شد. جالب اینجاست که سهول یا سول حاصل همکاری جک با گروه بزرگ فولکس واگن و برند Seat است و یک سرمایه گذاری مشترک به حساب می آید. Sehol X6 یا KMC X5 از پلتفرم Jack S5 استفاده می کنند. بنابراین شباهت های فنی این دو خودرو بسیار زیاد است و تفاوت اصلی آنها در طراحی و تجهیزات بیرونی و داخلی است.

KMC X5 در سرزمین مادری با دو موتور ۱.۵ لیتری توربو به فروش می رسد. موتور استفاده شده در مدل پایه ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتون متر گشتاور تولید می کند. اما موتور مدل پرچمدار این کراس اوور شیک تقریباً ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ تا ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور (بسته به کالیبراسیون) تولید می کند. خوشبختانه KMC X5 با موتور قدرتمندتری در ایران عرضه خواهد شد. این موتور دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ است و به دلیل مجهز بودن به توربوشارژر به سوخت باکیفیت نیاز دارد.

یک گیربکس شش سرعته دوکلاچه وظیفه انتقال نیرو به چرخ ها را بر عهده دارد. همانند اکثر کراس اوورهای چینی، نیروی موتور به چرخ های جلو منتقل می شود.

هیچ اطلاعات رسمی در مورد شتاب KMC درباره حداکثر سرعت KMC وجود ندارد همانطور که در مورد شتاب گیری، حداکثر سرعت KMC X5 را می توان حدود ۱۹۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی کرد، شاید مانند فیس لیفت جک S5.

مصرف سوخت ترکیبی موتور جدید کرمان حدود ۸.۵ لیتر برآورد شده است. لازم به ذکر است که مخزن این کراس اوور دارای ظرفیت ۵۵ لیتر سوخت است.

سیستم تعلیق KMC X5 در جلو مک فرسون و در عقب از نوع چند لینک است. به لطف این ویژگی، مسافران X5 باید سواری راحت را تجربه کنند. خوشبختانه هر چهار چرخ این کراس اوور جمع و جور مجهز به ترمز دیسکی هستند. بنابراین نیروی ترمز باید در سطح مناسبی باشد.

طراحی ظاهری

اگر محصولات جدید چینی را دنبال کنید، اولین بار که به تصاویر KMC X5 نگاه می کنید بلافاصله کراس اوور الکتریکی جدید ES8 را به یاد خواهید آورد. ترکیب چراغ ها و جلوپنجره به وضوح یادآور خودروی مذکور است. مانند بسیاری از مدل‌های جدید، چراغ‌ها روشن است جلوپنجره رادیاتور KMC X5 ابعاد بسیار بزرگی دارد و در ترکیب با چینش خاص چراغ ها، خودرویی اسپرت و تهاجمی را به نمایش می گذارد.

در نمای جانبی با چهره ای بسیار آشنا روبرو هستیم، زیرا KMC X5 وابستگی خود را به جک S5 و رابطه خانوادگی آن با آن را کاملاً آشکار می کند. در این دیدگاه، البته باید اعتراف کرد که این ضعف در جک اس ۵ به دلیل تداوم در طراحی اصلا احساس نمی شود.

طبق معمول این روزها، KMC X5 دارای چراغ های عقب تمام قد نیز می باشد. این چراغ ها باریک هستند و با یک نوار باریک به هم متصل می شوند. سپر کراس اوور چینی شکل ساده ای دارد که چراغ های مه شکن و دنده عقب در گوشه های آن تعبیه شده است. در قسمت پایین تابلو دو خروجی اگزوز دیده می شود که تزئینی بوده و فقط جنبه زیبایی دارند. یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه X5 وقتی از عقب به آن نگاه کنید، اسپویلر انتهای سقف است که سومین چراغ ترمز را در خود جای داده است.

KMC X5

طراحی داخلی

در داخل، هیچ شباهتی بین KMC X5 و جک S5 وجود ندارد. محصول جدید کرمان موتور از کابین بسیار مدرن تری برخوردار است و از امکانات بیشتری بهره می برد. نمایشگر ایستاده در مرکز داشبورد، چشمگیرترین عنصر کابین X5 است. این صفحه نمایش ۱۲.۸ اینچی است و از Apple CarPlay و Android Auto پشتیبانی می کند. هیچ نمایشگر آنالوگ در پشت فرمان خوش شکل وجود ندارد و یک صفحه نمایش دیجیتال اطلاعات مورد نیاز راننده را در اختیار راننده قرار می دهد.

هیچ اهرم تعویض دنده در کنسول مرکزی KMC X5 وجود ندارد، زیرا این کار به صورت الکترونیکی با استفاده از یک دستگیره چرخشی انجام می شود. با حذف این اهرم، کنسول میانی ظریف‌تر و محجوب‌تر به نظر می‌رسد و دارای محفظه‌هایی برای نگهداری لیوان‌ها و اقلام کوچک است. سانروف پانوراما یکی دیگر از مزیت های X5 نسبت به جک S5 است و حضور آن را باید به فال نیک گرفت. این ویژگی معمولا در خودروهای لوکس و مدل بالا دیده می شود. این کراس اوور همچنین مجهز به سیستم صوتی ۶۰۰ واتی با آمپلی فایر اختصاصی و ۱۱ بلندگو است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا