اخبار بورس

خود تحقیری را کنار بگذارید!

برخی به دنبال سرکوب تولید داخلی هستند تا واردات را توجیه کنند.

قیمت گذاری و اداری دولتی یکی از بزرگترین چالش های پیش روی صنعت خودرو کشورمان است که در نهایت زیان و خساراتی را به این صنعت وارد خواهد کرد. صنعت قطعه سازی نیز فاقد نقدینگی و فاقد مواد اولیه و ماشین آلات مورد نیاز برای توسعه است.

محمدرضا نجفی منش، رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی؛ در گفتگو با ایران تحلیل وی با بررسی چالش های صنعت قطعه سازی کشور و بازار رقابتی آن، تصریح کرد: متأسفانه این ذهنیت غلط این است که کیفیت محصولات خارجی در سطح کیفی بالاتری نسبت به نمونه های داخلی است و از نظر قیمت نیز به صرفه تر است. ایجاد شده و این دیدگاه دقیقاً خودتحقیر ملی است.

وی در ادامه افزود: خودروسازان داخلی ما مانند ایران خودرو که قطعات مورد نیاز خود را از تولیدکنندگان داخلی تامین می کنند، نه تنها مشکلات را با قیمت بسیار ارزان تری حل می کنند. بلکه محصولات تولید کنندگان قطعات داخلی ما مطابق با استانداردهای بین المللی بوده و کیفیت بسیار خوبی دارند.

برخی برای توجیه واردات به دنبال سرکوب تولید داخلی هستند.

نجفی منش درباره این موضوع گفت: برخی تلاش می‌کنند تولید داخل را سرکوب کنند تا واردات را توجیه کنند.

وی در ادامه افزود: زمانی که خط مونتاژ خودروهای خارجی در کشور وجود داشت، بیش از ۶۰ درصد قطعات از تولیدات داخلی تامین می شد و تولیدات داخلی ما دارای استانداردهای مورد تایید این شرکت ها بود. قطعه سازان تلاش می کنند تا نیاز داخلی را تامین کنند و در صورت تولید مازاد آن را صادر کنند و نتایج خوب و قابل قبولی در این زمینه به دست آورند.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در خصوص چالش‌های اصلی صنعت خودرو و قطعه‌سازی کشور گفت: علاوه بر قیمت‌گذاری دولتی، مدیریت دولتی یکی از مهم‌ترین چالش‌های صنعت خودرو در کشورمان است. که در نهایت همینطور خواهد ماند.» ضرر و زیان در این صنعت. همچنین کمبود نقدینگی در صنعت عرضه وجود دارد زیرا کالاهای ارائه شده به موقع بازپرداخت نمی شوند. علاوه بر کمبود مواد اولیه و ماشین آلات مورد نیاز برای توسعه صنعت، با مشکل تامین نیز مواجه هستیم. البته طبق اعلام بانک مرکزی، تامین مواد اولیه در حال شفاف سازی است و امیدواریم هر چه زودتر این موضوع برطرف شود.

پایان مقاله

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا