فناوری

خوردن این مواد غذایی هم‌زمان ممنوع است / مواد غذایی ناسازگار از نگاه طب ایرانی

به گزارش خبرگزاری میهن تجارت، از دیدگاه طب ایرانی دو نوع غذا وجود دارد. از نظر طب ایرانی یک سری غذاها مفید و مکمل یکدیگر هستند یعنی وقتی کنار هم قرار می گیرند به هضم بهتر و جذب بهتر یکدیگر کمک می کنند. مضرات و عوارض همدیگر را می پوشانند و به بهره مندی بیشتر از فواید آن کمک می کنند. اینها غذاهای سازگار هستند.

غذاهای ناسازگار به غذاهایی گفته می شود که مخالف یکدیگر هستند، یعنی مصرف آنها با هم باعث کاهش هضم، جذب و فایده بدن می شود، بنابراین لازم است آنها را با هم مصرف نکنید.

استفاده از غذاهای ناسازگار باعث دو نوع هضم در معده می شود و آن را سخت می کند، همچنین باعث مصرف انرژی حیاتی و کاهش طول عمر و قدرت بدن می شود و آسیب بیشتری به بدن وارد می کند و باعث بروز بیماری های خاصی برای بدن می شود. .

انواع غذاهای ناسازگار از دیدگاه طب ایرانی

مصرف انواع گوشت با هم: از جمله غذاهایی که با یکدیگر ناسازگار هستند و نباید با هم مصرف شوند و آنچه مورد تاکید است انواع گوشت است، گوشت سفید و قرمز را با هم نخورید، از نظر طب ایرانی گوشت سفید و قرمز به حساب می آید. دو نوع غذا و بنابراین نباید دو نوع غذا باشد. گوشت باید همزمان مصرف شود، حتی دو نوع گوشت سفید هم نباید مصرف شود، یعنی استفاده از ماهی و مرغ با هم در یک وعده و در یک سفره ممنوع است.

شیر با میوه ها: مصرف همزمان شیر با میوه ها باعث ناسازگاری در هضم می شود، به هیچ عنوان نباید شیر را همزمان با میوه در معده گذاشت. میلک شیک توت فرنگی و شیر موز و شیر و به طور کلی میوه نیز بسیار بیماری زا هستند بنابراین هضم هر کدام متفاوت است.

غذاهای ترش با برنج: مصرف همزمان سرکه یا ترشی با برنج ناسازگار است، پس هرگز برنج و سرکه را با هم نخورید، حتی توصیه می شود این دو را با هم نپزید، یعنی اگر پخته شوند با هم تداخل پیدا می کنند و ناسازگار می شوند. .

ماهی با تخم مرغ: هرگز ماهی و تخم مرغ را با هم نخورید، غذاهای ناسازگاری هستند، گاهی خانواده ها می خواهند ماهی بپزند، آن را در تخم مرغ فرو کنند تا خوشمزه و خوب پخته شود، سپس این ماهی و تخم مرغ را با هم داخل معده قرار دهند. انجام می دهند و این کار بسیار اشتباهی است که باعث سوء هاضمه و سوء هاضمه می شود.

آب بعد از میوه: یکی از مسائل بیماری زا در مصرف غذا با هم این است که بالای میوه آب می خوریم. از این کار بپرهیزید، مخصوصاً برای بچه هایی که وقتی میوه می خورند و دهانشان شیرین می شود، می خواهند سریع روی این میوه آب بنوشند و یا همزمان دچار دل درد و دل می شوند یا بعداً تحت تأثیر آن قرار می گیرند. خربزه و هندوانه. این است که اجازه دهید کاملا هضم شود و سپس آب بنوشید، پس برای جبران طعم شیرین میوه ها، بعد از آن آب ننوشید.

برخی از انواع میوه: گفته اند سیر و پیاز را با هم نخورید، زیرا در هضم غذا اختلال ایجاد می کند. یک میوه دیگر و یک میان وعده دیگر را همزمان بخورید، مثلا انگور و خربزه را با هم نخورید، این دو به شدت با هم تداخل دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا