ترندهای روز

خوردن دو همبرگر سالم‌تر از یک همبرگر به‌همراه سیب‌زمینی است

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

وقتی به یک رستوران فست فود می روید، می توانید سیب زمینی سرخ شده را با همبرگر خود سفارش دهید. زیرا این باور رایج وجود دارد که خوردن دو همبرگر یا دو وعده غذایی مشابه خوب نیست. اما یک متخصص تغذیه نظر دیگری دارد. به گفته امیلی فیلد، بر اساس شواهد علمی و مکانیسم های بدن، همیشه هنگام مصرف غذا باید تعادل مواد مغذی مختلف را در نظر بگیریم و به همین دلیل بهتر است به جای یک همبرگر با سیب زمینی سرخ کرده، دو همبرگر بخوریم.

به گزارش اینسایدر، امیلی فیلد می گوید وقتی می خواهید غذا بخورید به سه جزء اصلی آن یعنی پروتئین، کربوهیدرات و چربی توجه کنید. پروتئین به ماهیچه های شما سوخت می دهد و به شما احساس سیری می دهد، کربوهیدرات ها انرژی را تامین می کنند و چربی به جذب ویتامین ها و مواد معدنی کمک می کند و در عین حال سلول ها را سالم نگه می دارد.

فیلد می گوید حفظ تعادل این مواد مغذی در وعده غذایی به این معنی است که هوس کمتری خواهید داشت و از پرخوری اجتناب می کنید. بنابراین اگر یک وعده غذایی دارای تعادل خوبی از چربی، کربوهیدرات و پروتئین باشد، افق میهن بهتری است.

بر اساس تحقیقات منتشر شده در متابولیسم تغذیه در سال ۲۰۱۷، تعادل در غذا خوردن به دلیل نقشی که در تامین مواد مغذی مختلف و تنظیم سطح قند خون ما ایفا می کند، مهم است. به عبارت دیگر، انرژی ای که سلول های ما پس از خوردن غذا حمل و در سراسر بدن توزیع می کنند، یکی از مزایای تغذیه متعادل است.

چرا دو همبرگر بهتر از یک همبرگر و سیب زمینی سرخ شده است؟

برای مسئله تعادل، امیلی فیلد خوردن یک همبرگر معمولی را مثال می‌زند. یک همبرگر با دو نان کوچک و گوشت، بدون پنیر یا سس، حاوی ۳۰۰ تا ۴۰۰ کالری است. این کالری از کربوهیدرات های موجود در نان (حدود ۴۰ گرم)، پروتئین موجود در گوشت (حدود ۱۷ گرم) و چربی (حدود ۱۰ گرم) به دست می آید.

از طرف دیگر، یک غذای جانبی سیب زمینی سرخ کرده، فقط دارای چربی و کربوهیدرات بالایی است (به عبارت دیگر، تقریباً به اندازه یک همبرگر کالری دارد) اما پروتئین بسیار کمی دارد. با تعویض سیب زمینی سرخ شده با یک برگر دوم، مصرف پروتئین خود را تقریبا دو برابر می کنید و در عین حال میزان چربی و کربوهیدرات مصرفی خود را کاهش می دهید.

امیلی فیلد می گوید که برای سنجش تعادل یک وعده غذایی، فقط از خود بپرسید: “دو ساعت بعد از خوردن آن چه احساسی خواهم داشت؟” به گزارش فیلد، وقتی تعادل را در تغذیه خود در نظر نگیرید، پس از مصرف یک وعده غذایی احساس خواب آلودگی و خستگی می کنید. اما اگر به همان وعده غذایی پروتئین و کربوهیدرات اضافه کنید، احساس بهتری خواهید داشت.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا