اخبار بورس

خوشبینی به رشد بازار سرمایه در یک سال آینده

عملکرد شاخص در یک یا دو روز نمی تواند یک تخمین/توصیه ذهنی برای سرمایه گذاران باشد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: با تشکیل دولت جدید و تشکیل کابینه آقای مزیکیان و همچنین تشکیل اعضای دولت چهاردهم در وزارتخانه ها می توان به توسعه بورس در سال آینده خوش بین بود. . ممکن است در آینده همچنان فراز و نشیب هایی وجود داشته باشد، اما این روند را می توان مثبت دانست.

احسان عسگری کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با اخبار بورس وی تصریح کرد: در هفته های اخیر وضعیت بورس به گونه ای بوده که بازدهی نسبی در سبد سرمایه گذاران کوتاه مدت حاصل شده است. نمی توان وضعیت کلی بازار را بر اساس کاهش دو روزه شاخص و خروج وجوه پیش بینی کرد.

وی خاطرنشان کرد: تغییر در رأس سازمان بورس نیز دلیلی بر تاثیر منفی بر بازار است، زیرا بالطبع هر تغییری بر بازار تاثیر دارد، اما این تغییرات ماهیت کوتاه مدت دارد و تاثیر آن بر بازار سرمایه در دراز مدت اساسی است سوالاتی مانند قیمت دلار. هر چه دلار به بازار آزاد نزدیکتر باشد، بازار سرمایه بهتر خواهد شد.

عسگری ادامه داد: همچنین لغو قیمت گذاری دستوری، کاهش نرخ سود، حجم انتشار اوراق قرضه دولتی و قیمت جهانی از جمله مواردی است که در بلندمدت بر کارایی بازار سرمایه و به طور کلی بر حرکت شاخص در یک یا دو روز نمی تواند معیاری برای برآورد عینی باشد.

وی افزود: به نظر می رسد با تشکیل دولت جدید و تشکیل کابینه آقای مدشکیان و همچنین تشکیل دولت چهاردهم در وزارتخانه ها می توان به رشد بورس در سال آینده خوش بین بود. همچنین ممکن است فراز و نشیب هایی در آینده وجود داشته باشد، اما روند را می توان مثبت تلقی کرد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می رسد بازار سرمایه تنها زمانی بهبود پیدا کند که اثرات متغیرها و عوامل اساسی موثر بر بازار سرمایه در بلندمدت در صورت های مالی و گزارش های ماهانه شرکت ها منعکس نشود.

عسگری تصریح کرد: ابتدا دولت باید تصمیمات مهمی برای بازار اتخاذ کند که تاثیر آن در گزارش های مالی شرکت ها نمایان باشد و از سوی دیگر با ایجاد ثبات در قوانین و مقررات، از احیای بازار اطمینان حاصل کند. اعتماد به بازار سهام

وی یادآور شد: در سال‌های اخیر شاهد تصمیم‌گیری‌های دولت و مجلس بدون در نظر گرفتن تأثیر منفی بر سرمایه‌گذاران و شرکت‌های بورسی بوده‌ایم. این تصمیمات اتخاذ شد و منجر به از بین رفتن اعتماد سرمایه گذاران از بازار شد.

عسگری ادامه داد: اتفاقاتی که افتاد اردیبهشت اتفاقی که پارسال افتاد هم بیشتر دلیل شد و عده ای پس از اطلاع دست به فروش سهام زدند. بنا بر این بود که اعتمادسازی و معرفی افراد آگاه انجام شود، اما اقدامی صورت نگرفت و این امر باعث تشویق سرمایه گذاران و فعالان بازار برای حفظ یکپارچگی و یکپارچگی بازار شد که وظیفه اصلی سازمان بورس بود تا حد زیادی کاهش یابد. .

این کارشناس بازار سرمایه افزود: اگر اتفاقات مثبتی در صورت های مالی شرکت منعکس شود، می توان به وضعیت بازار در سال آینده خوش بین بود.

وی خاطرنشان کرد: عموما بورس و قیمت ها بر اساس انتظارات شکل می گیرد. دولت آقای بیزیکیان می تواند تا حد زیادی در رشد و توسعه اقتصاد کشور موفق باشد. بنابراین به سرمایه گذاران توصیه می شود از بازارهای دلالی و سفته بازی دوری کنند، به بازار سرمایه اعتماد کنند و همچنین بخشی از پرتفوی خود را در سهام سرمایه گذاری کنند تا بتوانند در طولانی مدت سود خود را در بازار به دست آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا