اخبار اقتصاد ایران

خوش‌چهره: مجلس کاری به جز استیضاح انجام دهد | جای همتی بودم پُست وزارت اقتصاد را قبول نمی کردم

برخی از وزرا به هیچ وجه مطابق با وضعیت فعلی کشور نیستند

محمد خوشخه گفت: “در حال حاضر ، حداقل ۲ عرشه تحت فشار اقتصادی قرار دارند.” مجلس باید به جز استیضاح هر کاری انجام دهد. اگر من در پارلمان بودم ، آیا آقای همماتی خوب است؟ من به سطح مشکل پرداختم.

براساس وب سایت Diarmirza ، فشار برخی از نمایندگان مجلس برای استیضاح استیضاح اولیه عبدال ناصر همتاتی افزایش یافته است. برخی از تجزیه و تحلیل ها نشان می دهد که نمایندگان موافقت می کنند به جای اینکه به دنبال راهی برای حل مشکلات بازار ارزی باشند ، هدف آنها حذف فشار از مدیر اجرایی بانک مرکزی محمد ریزاژین ، و آنها می خواهند استیضاح یکپارچگی باشند.

در همین حال ، محمد خوشخه ، اقتصاددان و پارلمان سابق ، در مصاحبه با خبرگزاری ، در حالی که در مورد همماتی به عنوان وزیر مناسب برای شرایط بحرانی فعلی نیست ، همچنین از عملکرد مجلس برای وزرا انتقاد می کند و می گوید که مجلس باید از مردم عذرخواهی کند.

ما به احمدی نژاد گفتیم که در پشت برخی از افراد دعا می کنیم ، اما …

محمد خووشوش ، یک اقتصاددان و پارلمان سابق در مصاحبه با آژانس خبری ، گفت: “صحبت کردن در مورد این برای من دشوار است.” به خصوص اگر بخواهد با توجه به سیاسی همراه باشد ، اما به طور کلی باید بگویم که اقتصاد تجربه ای که در زمینه های مختلف داشته ایم در یکی از نکات مهم تاریخی آن قرار دارد. اگر غفلت و نادرستی شود ، شکنندگی جدی رخ خواهد داد.

وی افزود: “البته ، از آنجا که وحدت ملی قوی بوده است ، ما توانسته ایم بسیاری از این فشارها را به روش های مختلف در بیش از دو دهه تحمل کنیم. اکنون ضریب شکنندگی بسیار بالا است و من باید مراقب باشم ؛ زیرا سیستم دیگر تصمیمات اشتباهی ندارد. اما اکنون باید اشاره کنیم که تیم انتخاب شده در دولت جدید ، که قطعاً توسط پارلمان انتخاب شده است.

نماینده سابق پیشین با اشاره به رأی اعتماد به نفس در وزیران احمدی نژاد گفت: “ما همچنین در پارلمان هفتم ، سال اول دولت احمدی نژاد ، تجربه داشتیم ، که علی رغم همه چیز به نفع دولت و رئیس جمهور ، با وجود دوستی ، به پنج وزیر رای نداد.” حرف ما این بود که وظیفه مجلس این بود که از سلامت و سلامت و سلامت وزیران واجد شرایط باشد. آیا وزیر می تواند در این سمت باشد؟ زیرا در حقیقت مردم مردم در دست دولت و دولت خواهند بود. با همه اینها ، رئیس جمهور از اینكه چرا كمك نمی كنید شکایت كرد.

وی گفت: “ما در آن زمان به رئیس جمهور گفتیم که در پشت برخی از افراد دعا می کردیم ، اما ما حاضر نیستیم وزارت نفت و آموزش را ترک کنیم و غیره. در پاسخ ، ما گفتیم که چنین کلمه ای خطایی است و چه کسی مسئول یک سال است.

برخی از وزرا به هیچ وجه مطابق با وضعیت فعلی کشور نیستند

وی با اشاره به چند ماه از دولت چهاردهم ، وی تأکید کرد: اکنون همین داستان از داستان قبلی راضی تر است. به نظر من ، روسای جمهور (من هیچ ارتباطی با شخصیت آنها ندارم) کابینه ای با ملاحظات تجارت ، جناحی ، حزب و گاه باند تشکیل می دهند. من به وزرا عمومی جرات ندارم ، برخی از دوستان ما هستند و سلامتی آنها قابل قبول است ، اما ما افرادی داریم که در حالی که افراد خوبی هستند ، به هیچ وجه مطابق با وضعیت فعلی کشور نیستند. این مورد برای امروز و این چند ماه نیست و در ده سال گذشته ، چهار نفر از روسای جمهور سابق این خطاها را داشته اند.

“اکنون این خطا به چه معنی است؟” یعنی وظیفه پارلمان و دولت در یک تعریف ساده حل مسئله ملی در اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و غیره است. در واقع موضوعات آینده نیازها و چالش هایی است که خود را به عنوان یک بحران نشان می دهد ، مانند موضوعات اجتماعی ، اقتصادی و امنیتی. یعنی ارتش بیکار می تواند فقر یا یک چالش امنیتی را ایجاد کند.

وی گفت: “بنابراین این مسائل در سالهای اخیر ، به ویژه پنج سال قبل از مشکل ، به مشکل تبدیل شده است.” ما یک مسئله مسکن داشتیم که به یک مشکل مسکن تبدیل شد. بسیاری از این موارد در ۲-۵ سال گذشته به یک بحران تبدیل شده اند. ما یک بحران بیکاری ، مسکن ، تورم و ازدواج داریم. در حالی که مسائل از این نوع و با این شدت ، سطح توانایی وزیر منتخب باید بسیار زیاد باشد. یعنی ما دیگر یک سازمان گل نیستیم که مانند انقلاب انقلابی اولیه می تواند با کمک مردم مسائل را حل کند.

ماجلیس باید بداند که مردم عذرخواهی می کنند

خوشری به سیزدهمین دولت فرار کرد و در کابینه سیزده تغییر کرد و ادامه داد: بنابراین خطای استراتژیک در پارلمان قبلی و برای دولت قبلی آن را مجبور به تغییر وزیران کرد. دولت فعلی ، که مطابق با اوضاع نیست ، ممکن است به عنوان ایده آل ها و شعارهای عدالت خوب باشد و از تبعیض جلوگیری کند ، اما این مهم است که بدانید که این مسائل جایگاهی ندارند و دولت نمی تواند با آزمایش مشکلات خود را حل کند.

وی گفت: “شما به آقای Hemmati مراجعه می کنید ، اما من فکر می کنم یک جریان کلی وجود دارد که پاسخ سوال شما است.” آیا با بررسی مسئله آقای همماتی مشکل ما حل می شود؟ مطمئناً مشکلات اقتصادی که دولت به پارلمان منتقل می کند ، بخشی از آن مربوط به عدم تأیید پارلمان است. من نمی خواهم بگویم که بسیاری از افراد فعلی برای وزارتخانه مناسب نیستند ، در شرایط عادی و عادی مناسب هستند ، اما وضعیت فعلی بوهمیا است. از آنجا که مشکلات احتقان شده و خشن شدید شده است. مجلس باید بداند که مردم عذرخواهی می کنند و باید اعلام کنند که وی در انتخاب اشتباه کرده است و بدون هیچ گونه صلاحیتی قادر به انتخاب بوده است ، بنابراین به جنبه های سیاسی پرداخته نمی شود. وزیر که قصد دارد کناره گیری کند باید اعتراف کند که شدت مسائل زیاد است.

نماینده مجلس پیشین گفت: پس از انتخاب چنین وزیران ، بسیاری از اتاق های فکر باید با وزیران چاه و نخبه به نفع ملی برگزار شود و رسانه ها باید آن را مطلع کنند ، و افزود که این وزارتخانه نیز باید ایده های این اتاق های فکری را به ارمغان آورد. در سیستم تصمیم گیری تصمیم گیری ، باید ریشه های موضوعات را بررسی کنیم. موضوعات ۵ سال گذشته ریشه در دو دسته دارد. یکی از خطاهای ناشی از غفلت از عدم اولویت و ساده سازی مسائل باعث شده است که افراد مشکل ایجاد کنند. دوم جهل ، جهل و جهل است. سیستم تصمیم گیری تصمیم به شخصیت وزیران نمی پردازد ، فقط به افراد جناح و کارمندان خود.

اگر من جای آقای همماتی بودم ، چنین پستی را قبول نمی کردم

وی ادامه داد: “ما ناکارآمدی دفتر مرکزی را در چندین دولت دیدیم و همه این خطای مشابه را داشتند و دیدیم که آنها قادر نیستند.” وفاداری و مسئله خام خیالی مسئله مهم را به یک مسئله ساده و ساده تبدیل می کند و متأسفانه ادبیات روز قطع نمی شود. آخرین مورد خیانت مسئولیت پذیری SO است. عناصری که بسیار خردمند و خردمند هستند نیز اشتباه می شوند. یکی از جنبه های خیانت به فساد است. یعنی منابع ملی دست افرادی هستند که از آن برای منافع خود استفاده می کنند.

خووشچرا گفت: “این سه دلیل این است که سیستم تصمیم گیری ما کاهش می یابد.” من باید در مورد آقای Hemmati بگویم ، در حالی که او یکی از دوستان ما در دانشکده بود و تلاش های آنها را به یاد می آورم ، اما معتقدم طبق وضعیت فعلی چنین پستی را نمی پذیرفتم.

او گفت: “من می گویم ،” من می گویم ، “من می گویم.” بنابراین ، با وجود همه این مسائل ، فشار اصلی بر مردم ، به ویژه در گروه های کار و کم درآمد که قبلاً دو دکل بودند و اکنون به دو دهک تبدیل شده اند. همچنین ، اگر آنها مجبور به ۲ عرشه باشند ، نه ۲-۵ عرشه ، جمعیت متوسط ​​جمعیت آنها بسیار کاهش می یابد.

مجلس باید به جز استیضاح کاری انجام دهد

وی افزود: در حال حاضر ، حداقل ۲ عرشه تحت فشار اقتصادی قرار دارند. ” مجلس باید به جز استیضاح هر کاری انجام دهد. اگر من در پارلمان بودم ، آیا آقای همماتی خوب است؟ من به سطح مشکل پرداختم. البته اگر به کسی مورد توجه قرار گیرد ، او در درجه اول رئیس بانک مرکزی است. حفظ ارزش ارز ملی یکی از اصلی ترین موضوعات بانک مرکزی است و مرکز سیاست پولی و ارز و … بانک مرکزی است. هیچ رئیس بانک مرکزی در ایالات متحده وجود ندارد ، اما وزیر خزانه داری به آن اشاره شده است و اقتصاد با او است. در ایران ، اگر آقایان پول را دنبال می کنند و غیره ، آنها باید وارد این منطقه شوند.

خوشرا گفت: “اگر من از نقاط دلخواه خارج شوم ، آنها نباید همه چیز را نابود کنند.” شرایط امنیتی جهان و منطقه و انسجام داخلی نیازهای بسیاری را ایجاد می کند و باید مانند یک ساختمان با مشکلات استاتیک تقویت شود. درست است که گاهی اوقات استیضاح و وزیر جدید تقویت می شوند ، اما این خوش بین نیست. آنها باید یک اتاق فکر ایجاد کنند و هماهنگی بین بانک مرکزی و وزیر اقتصاد ایجاد کنند. فرض کنید اگر من وزیر اقتصاد باشم ، باید مانند رهبر ارکستر رفتار می کردم و بانک مرکزی با من عمل می کرد.

وی افزود: وزارتخانه های مختلف اقتصادی مانند مسکن ، تجارت ، نفت و رفاه باید رهبری داشته باشند. ما یک رهبر اقتصادی در ایران نداریم. در جهان ، رئیس جمهور از طریق مشاوران با بانک مرکزی و وزیر اقتصاد در تعامل است. به طور کلی ، من معتقدم که این مشکلات شدید است و استیضاح فقط نوعی نیاز به کاهش فشار افکار عمومی است ، اما این یک راه حل نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا