اخبار اقتصاد ایران

خیر ویژه دولت از قطع سهمیه بنزین در شهریور ماه


سهمیه بنزین واریز سهمیه بنزین سهمیه بنزین امشب



معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در خصوص سهمیه بندی بنزین گفت: در مرحله سوم اجرای ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث، وانت های فاقد بیمه نامه مشمول عدم تخصیص بنزین می شوند. سهمیه و در این راستا اطلاعات کامل ناوگان وانت کامیون های کشور که نزدیک به ۳ میلیون دستگاه بودند از نظر داشتن بیمه نامه شخص ثالث بررسی شد و مشخص شد بیش از ۳۰۰ هزار وانت در کشور وجود دارد. یعنی بیش از ۱۰ درصد این ناوگان عمومی بیمه شخص ثالث نداشتند.

عزیزی با بیان اینکه ابلاغ به این گروه از ناوگان از ماه های گذشته آغاز شده و برخی از این خودروها پس از ابلاغ اقدام به اخذ بیمه نامه کرده اند، گفت: آمار و اطلاعات دریافت کنندگان بیمه شخص ثالث به زودی اعلام می شود. خواهد بود

مجری ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث با بیان اینکه بر اساس این ماده قانونی، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت موظف است از صدور هرگونه کارت سوخت و تخصیص سهمیه سوخت خودروهای فاقد بیمه نامه جلوگیری کند و در تبصره ذیل این ماده بیمه ای مرکزی و فرجا با محوریت ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و حضور فعال و همکاری دستگاه های اجرایی ذیربط از جمله بیمه مرکزی، فرجا و فراجا مکلف شده اند اطلاعات خودرو را به صورت اینترنتی در اختیار ستاد قرار دهند. شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران این ماده قانونی اجرایی شد و طرح ابتدا در حوزه ناوگان گازوئیل‌گیر اجرا شد و سپس تاکسی‌های درون و برون شهری بدون بیمه مشمول کمبود سهمیه سوخت شدند و هم‌اکنون این طرح در بخش اجرا می‌شود. وانت های بدون بیمه

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در خصوص تاثیر اجرای این ماده قانونی بر درخواست مالکان ناوگان فاقد بیمه نامه برای اخذ بیمه نامه شخص ثالث گفت: این ماده قانونی یکی از مهم ترین مواد قانونی است که باید داده شود. هشدار عملی به جامعه هدف برای دریافت بیمه نامه شخصی. سومین بار است و آثار اجرای آن در این زمینه تاکنون مشهود و محسوس بوده است، وی با بیان اینکه بیش از نیمی از صاحبان ناوگان سوخت گازوئیل بدون بیمه طی ۱۰ ماه از اجرای این طرح دریافت کرده اند. بیمه نامه و تخصیص سهمیه سوخت خود به روال عادی برگشته و مابقی همچنان مشمول عدم تخصیص سهمیه سوخت هستند. همچنین در حوزه تاکسیرانی نیز طی دو ماه گذشته که این طرح اجرا شده است، بیش از ۲۰ درصد از مخاطبین برای بیمه نامه اقدام کرده و مجددا سهمیه سوخت گرفتند.

عزیزی در ادامه با بیان اینکه این طرح برای سایر ناوگان فاقد بیمه نامه شخص ثالث در کشور همچنان اجرا می شود، اظهار داشت: بر اساس مفاد قانون بیمه شخص ثالث، تردد خودروهای بیمه شخص ثالث ممنوع است و ارائه می شود. هرگونه خدمات رسانی به خودروهای بدون بیمه نامه ممنوع است. لذا هموطنان گرامی علاوه بر اینکه تهیه بیمه نامه شخص ثالث و تمدید به موقع آن الزامی است، لازم است از درج صحیح و دقیق موارد اطلاعاتی در بیمه نامه به منظور شمارش و جداسازی ناوگان با بیمه نامه و بدون بیمه نامه باید به دقت شناسایی شوند.



۰