ترندهای روز

خیز بلند مرد نارمک‌نشین برای تصاحب پاستور

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

این روزها بحث های زیادی درباره کاندیداهای ریاست جمهوری مطرح است و اخبار جالبی که برخی از آنها تکرار می شود، شنیده می شود، مانند خبری که دیروز مبنی بر تجمع عده ای مقابل منزل محمود احمدی نژاد برای درخواست از وی منتشر شد. نامزد باشد دولت بهار منتسب به رئیس دولت های نهم و دهم نوشت: «جمعی از مردم که خود را نماینده اقشار مختلف مردم قم معرفی می کردند روز گذشته مقابل منزل دکتر احمدی نژاد تجمع کردند و از وی برای حل مشکلات اصرار کردند. و شرایط سخت امروز کشور باید خود را در معرض ایران تحلیل مردم قرار دهد و در ایران تحلیلات آتی ثبت نام کند. تردید در حضور نمایندگان اقشار مختلف برای دعوت احمدی نژاد به ایران تحلیلات.

مردی که در نارمک نشسته بود به مردم حاضر در مقابل منزلش گفت: من وضعیت را بررسی می کنم و می سنجیم که چه اقدامی به نفع کشور و مردم است و به نفع امروز ایران است. وی افزود که در حال «جمع بندی» است و نتیجه را اعلام خواهد کرد. احمدی نژاد خاطرنشان کرد: باید منتظر تحولات شیرین در کشور باشیم. این اظهارات بیشتر با تصمیم برای حضور سازگار است تا عدم ثبت نام، اما…

احمدی نژاد آمادگی حضور در ایران تحلیلات را دارد و به نظر می رسد اگر ایران تحلیلات دوره چهاردهم به دلیل شهادت رئیس جمهور زودهنگام برگزار نمی شد، برای ایران تحلیلات ۱۴۰۴ برنامه ریزی می کرد. مثل ۲۴ فروردین پدر حمید بقایی سال گذشته در مراسم ختم مرحوم محمد بقایی شرکت نکرد. این در حالی است که ایشان قبلاً از حامیان بقایی بودند بطوریکه هنگام ثبت نام برای شرکت در ایران تحلیلات ریاست جمهوری در سال ۹۶ گفت: آقای بقایی خصوصیات خاصی دارد که ۹ ماه در بازداشت بوده و مشخص شد که همه که او یک انسان پاکیزه است و همه ما این را دیدیم که به آقای بقایی تهمت زدند با ارسال نامه عذرخواهی کردند.

احمدی نژاد تصریح کرد: من به عنوان خادم مردم با تمام توان در خدمت آقای بقایی هستم. جان من و آقای بقایی و مشایی فدای مردم است. حضور من فقط برای حمایت از آقای بقایی است. مقام معظم رهبری دستور دادند که در ایران تحلیلات شرکت نکنم، من هم پذیرفتم، اما این یک توصیه بود، اما فشار و تقاضای اقشار مختلف برای حضور من وجود دارد. من بر تعهد اخلاقی ام هستم و فقط برای حمایت از آقای بقایی آمده ام.» از سوی دیگر نباید فراموش کرد که یاران احمدی نژاد برای ورود به مجلس دوازدهم سیاست سکوت را در پیش گرفتند که شاید جزو برنامه ایران تحلیلات ریاست جمهوری آنها بوده است.

به هر حال عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس یازدهم و از وزرای احمدی نژاد در مرحله دوم بالاخره رای مردم کرمانشاه را به دست آورد و بار دیگر حضور خود را در مجلس تمدید کرد. اما او تنها وزیر احمدی نژاد در مجلس دوازدهم نیست و شمس الدین حسینی نیز یکی از نمایندگان استان مازندران و حوزه ایران تحلیلیه رامسر است که همچنان بر نمایندگی خود در مجلس تکیه خواهد زد. حمیدرضا حاجی بابایی همچنان در مجمع نمایندگان استان همدان حضور خواهد داشت و مقصد اصلی وی بهارستان خواهد بود.

رضا تقی پور و نیکزاد نیز وزرای احمدی نژاد هستند که از حوزه ایران تحلیلیه تهران و اردبیل در مجلس دوازدهم حضور دارند. حضور این نمایندگان و احتمال ثبت نام احمدی نژاد در ایران تحلیلات قابل تامل است. احمدی نژاد برای زنده نگه داشتن نام خود در عرصه بین المللی به چندین کشور خارجی نیز سفر کرد که می تواند بخشی از برنامه های احمدی نژاد برای حضور مجدد در پاستور باشد. وی در پایان به هیچ یک از مراسمی که برای شهادت رئیسی و یارانش برگزار شد نرفت و دلیل آن را می توان ادامه چهره مرموز وی برای ایران تحلیلات ریاست جمهوری دانست. او فقط با پیراهن سفید در مجلس خبرگان شرکت کرد.

دیروز بخش خبری ساعت ۱۴ شبکه یک سیما تصویر حسن روحانی رئیس جمهور سابق را در کنار علی لاریجانی رئیس سابق شورای اسلامی در گزارش مراسم تشییع در حسینیه امام خمینی (ره) – محل پخش نکرد. دیدارهای مردمی رهبری – و با حضور ایشان در یادبود رئیس جمهور فقید. در همین حال تصویر محمود احمدی نژاد دیگر رئیس جمهور سابق پخش شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا