طلا و ارز

داده‌های پلتفرم‌های آنلاین از روند افزایشی قیمت خودرو حکایت دارد

بازار خودروهای ایران در چند ماه گذشته نوسانات قابل توجهی داشته است. با انتقال قیمت گذاری به تولید کنندگان خودرو با نظارت بر سازمان پشتیبانی ، تصویب وظایف واردات و امکان واردات توسط ایرانیان خارجی که پیش بینی قیمت ها و تجزیه و تحلیل آنلاین روند صعودی را دشوار می کنند.

براساس Business News ، بازار خودروهای ایرانی در چند ماه گذشته نوسانات قابل توجهی بوده است. از یک سو ، تغییرات قابل توجهی در دستورالعمل های قیمت وجود دارد که منجر به انتقال قیمت گذاری به تولید کنندگان خودرو تحت نظارت سازمان شده است و از طرف دیگر ، تصویب تعرفه واردات و واردات خودروی ایرانی در خارج از کشور باعث شده است که قیمت شرکت کنندگان در بازار و مصرف کنندگان چالش مهمی باشد. اگرچه بازار هنوز به طور رسمی به قیمت گذاری برای تولید کنندگان خودرو پاسخ نداده است ، تجزیه و تحلیل سیستم عامل های خرید و فروش آنلاین حاکی از افزایش قیمت ها است. این تغییرات قیمت به وضوح تحت تأثیر شرایط ذکر شده توسط ما است.

با این حال ، کارشناسان هشدار می دهند که بازار می تواند در برابر جاسوسان قیمت بیشتری مقاومت کند و ادامه این روند می تواند رکود و انجماد خودرو را عمیق تر کند.

اثری از گرانقیمت در بازار ماشین نیست

پس از ماهها عدم اطمینان و عدم اطمینان ، قیمت گرامری خودروها تا حد زیادی مشخص شد. سازمان حمایت از مصرف کننده نظارت بر قیمت جدید خودرو را به عهده گرفت و قطعنامه شورای رقابت در ۶ اوت منتشر شد ، اگرچه هنوز به طور رسمی برای تولید کنندگان خودرو مطلع نشده است. طبق این فرمان ، به تولید کنندگان خودرو اجازه داده شد بدون در نظر گرفتن نظارت سازمان پشتیبانی ، قیمت ها را تعیین کنند.

علی خسراوانی ، معاون رئیس اتحادیه غرفه داران و فروشندگان خودرو ، که به گمانه زنی ها در مورد افزایش قیمت اشاره می کردند ، گفت: “بازار خودرو هنوز در رکود اقتصادی است و تغییر قابل توجهی در قیمت محصولات مونتاژ وجود ندارد.”

متأسفانه ، برخی از شرکت ها پس از تصویب هیئت رقابت ، وضعیت روانشناختی ایجاد می کنند ، اما در عمل بازار پاسخی نداد. “

او این رفتار شرکت ها را به عنوان بازاریابی هوشمندانه می داند و تأکید می کند: “فرض کنید کالاهای امروز ۲ تومانس هستند و فردا به ۴ تومن می رسد ؛ فروش آن امروز با قیمت ارزان تر منطقی نیست.

اگر قصد افزایش قیمت ها را دارید ، نباید فقط آن را اعمال کنید. “این بیشتر تلاش برای ارتقاء بازار از واقعیت اقتصادی است.”
معاون رئیس جمهور اتحادیه غرفه داران و فروشندگان خودرو نیز تأکید می کند که با پایان تابستان و زمان سفرهای تابستانی گذشته ، تقاضا در بازار به راحتی بهبود می یابد و تحولات منطقه ای دیگر اثرات عاطفی قبلی را ندارد.

وارد کردن اتومبیل برای کنترل بازار

طبق دستورالعمل جدید واردات خودرو و طبق قانون بودجه ، واردات خودروهای جدید و استفاده شده در خارج از کشور امکان پذیر است.

در این دستورالعمل ، واردات خودرو بدون محدودیت حجم موتور و بدون انتقال ارز تسهیل می شود. این اقدام منجر به افزایش واردات نویسنده برای تنظیم بازار با تأکید بر دولت شد. Khosravani یکی از مهمترین عوامل کنترل بازار ، بازگشایی است شهریور او می داند و معتقد است که این پیشنهاد متنوع تر و رقابتی تر می شود و بازار خودرو را بهبود می بخشد.

افزایش قیمت در این مرحله از خودآزمایی است

هنگامی که هیئت مدیره رقابت قیمت خودروها را متوقف کرد ، برخی از تولید کنندگان خودرو اعلامیه قیمت های جدید را برای محصولات خود اعلام کردند.

Khosravani ، اگرچه حذف قیمت های گرامری و ارائه فرمول Guss Plas یک گام مثبت است ، اما تأکید می کند که این آزادی نباید بهانه ای برای افزایش قیمت غیر ضروری باشد.

اتومبیل برخی از تولید کنندگان اتومبیل داخلی هنوز در برخی از محصولات دارای شکاف بازار و قیمت کارخانه هستند و در صورت مدیریت صحیح ، این می تواند به کاهش حباب قیمت کمک کرده و ضررهای انباشته شده را جبران کند.

اما از طریق شرکت های مونتاژ ، این بیشتر شبیه کمک های مالی خودآموزی است. اگر این شرکت ها در شرایط فعلی قیمت ها را افزایش دهند ، آنها در واقع یک مسئله بودند. زیرا نه بازار و نه ظرفیت خرید مردم!

نرخ ارز به تعیین بازار ادامه می دهد

بررسی داده های سیستم عامل های فروش اتومبیل آنلاین در چند هفته گذشته نشان می دهد که روند قیمت در بازار صعودی بوده است. اگرچه این افزایش قیمت ها هنوز در یک پرش رخ نداده است ، اما نشانه هایی از تغییر انتظارات تورمی در بازار خودرو وجود دارد. عبدالله بابی ، متخصص در بازارهای خودرو ، معتقد است که علت اصلی این نوسانات ثبات نرخ ارز است. ثبات ارز ملی ، افزایش گردش تولید و کاهش شکاف قیمت بین کارخانه و بازار. “اگر این سه شرط به طور همزمان برآورده شوند ، بازار خودرو ثبات را تحمل می کند.”

بابائی تأکید می کند که تولید کنندگان خودرو باید در تراز بازار محصولات نرخ فروش را بفروشند ، زیرا حذف سود فروش پول عملاً کارگزاران و نمایندگان را از بین می برد. این وضعیت به این معنی است که ماشین از سلاح پایتخت به انرژی مصرف کننده تبدیل می شود. یک تغییر اساسی که مسیر صنعت خودرو را تغییر می دهد.

آزادسازی قیمت ؛ فرصتی برای از بین بردن واسطه ها

کارشناسان معتقدند که حذف قیمت های گرامری که در دولت چهاردهم دنبال و اجرا شده است می تواند مهمترین گام برای از بین بردن واسطه ها و کارگزاران از بازار خودرو باشد. این حرکت اگرچه برای دستیابی به نتیجه ضروری بود ، اما به عنوان نقطه عطفی در اصلاحات ساختاری بازار خودرو مشاهده می شود. بابی می گوید: “آزادسازی قیمت فرصتی طلایی برای حرفه است.” با نتیجه واسطه های بازار ، قیمت ها شفاف هستند و ماشین سرمایه خود را از دست می دهد. “این همان تغییری است که صنعت خودرو سالها منتظر آن بوده است.” او معتقد است که واسطه به طور خودکار از بین می رود و سایر تولید کنندگان خودرو در صورت از بین بردن مارکتارسم ، به استراتژی های شفاف و رقابتی برای فروش نیاز دارند.

با وجود کاهش نسبی واردات نویسنده ، نرخ ارز یک عامل مهم در بازار واردات باقی مانده است. بابی هشدار می دهد: “تا زمانی که نرخ ارز بالا بماند ، کاهش تعرفه ها هیچ تأثیر مشخصی در کاهش قیمت ها ندارد.” نرخ ارز اثرات کاهش تعرفه را خنثی می کند و مانع از واردات گسترده خودروهای وارداتی از قیمت رقابت می شود. “” برای تأثیرگذاری در این سیاست ، اصلاحات اساسی در مورد سیستم ارز و فرآیندهای واردات باید انجام شود. “

پیش بینی قیمت ها تا پایان شهریور

بازار خودروهای ایران اکنون یک نکته مهم است. قیمت گذاری برای تولید کنندگان خودرو با فرمول بازیگران به علاوه و تحت نظارت سازمان پشتیبانی و اجرای قیمت ، در صورت اجرای صحیح ، این فرصت را برای از بین بردن واسطه ها و تبدیل خودرو از نرخ سرمایه گذاری به کالاهای مصرفی فراهم می کند. در راه ، دستورالعمل های وارداتی و اصلاح ساختار واگذاری ارز نیز نقش اساسی در تنظیم بازار خواهد داشت. در سپتامبر سال جاری ، بازگشت صلح و شفافیت به بازار خودرو می تواند آغاز شود ، به شرط آنکه تصمیم گیرندگان تصمیم بگیرند و شرکت کنندگان در بازار مسئولیت و حتم هستند و بیشترین فرصت را دارند.

علی خسراوانی ، معاون رئیس جمهور اتحادیه غرفه داران و نمایندگی های خودرو: “بازار خودرو هنوز در رکود است و تغییر قابل توجهی در قیمت محصولات مونتاژ وجود ندارد. متأسفانه ، برخی از شرکت ها پس از تصویب هیئت رقابت ، وضعیت روانی ایجاد می کنند ، اما در عمل افزایش قیمت و بازار واکنش نشان نداد.”

منبع: کیف ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا