فرهنگ و هنر

دادوستد بیش از 15 میلیون تن محصول در تالار نقره ای

عملکرد بازار فیزیکی بورس کالا اردیبهشت ماه منتشر شد

آمار معاملات بورس کالای ایران در دومین ماه سال ۱۴۰۳ نشان می دهد که در این ماه ۱۵ میلیون و ۹۸۲ هزار و ۵۵۳ تن انواع کالا به ارزش ۱۶۳ هزار و ۲۰۶ میلیارد تومان در بازار فیزیکی معامله شد که از نظر حجم و ارزش ۳۰.۸ درصد افزایش یافت. و ۲۶.۱ درصد نسبت به فروردین یک ماه دارد


ایران تحلیل –

تالار محصولات صنعتی و معدنی در اردیبهشت ۱۴۰۳ میزبان معامله ای بالغ بر ۱۳ میلیون و ۷۹۴ هزار و ۴۲۸ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۱۶ هزار میلیارد تومان بود.

به گزارش روابط عمومی بورس کالای ایران، در این تالار ۶ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۴۷۶ تن سیمان، ۴ میلیون و ۱۸۱ هزار و ۵۰۰ تن سنگ آهن، یک میلیون و ۷۸۱ هزار و ۴۱۱ تن فولاد، یک میلیون و ۱۵۴ هزار و ۶۵۰ تن وجود دارد. از آهن اسفنج، ۵ هزار و ۹۲۵ تن روی، ۵۳ هزار و ۵۱۰ تن آلومینیوم، ۴۳ هزار و ۴۲۰ تن مس، یک تن کنسانتره مولیبدن، ۳۶ تن کنسانتره فلزات گرانبها و ۱۳۴ دستگاه خودرو در تالار محصولات صنعتی و معدنی معامله شد.

در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی اردیبهشت در سال ۱۴۰۳، ۲ میلیون و ۳۷ هزار و ۶۴۹ تن انواع کالا و محصول به ارزش بیش از ۴۴.۳ هزار میلیارد تومان در دو بخش داخلی و صادراتی معامله شد.

به این ترتیب ۶۴۶ هزار و ۵۱۵ تن قیر، ۵۴۱ هزار و ۵۵۰ تن وکیوم باتوم، ۴۱۴ هزار و ۹۹۴ تن انواع مواد پلیمری، ۱۸۸ هزار و ۵۰۰ تن لوب کات، ۱۷۰ هزار و ۱۲۷ تن مواد شیمیایی، ۵۰ هزار و ۲۴۵ تن سولفور در این تالار ۲۲ هزار و ۷۶۸ تن روغن، ۲ هزار و ۵۰ تن گاز و خوراک و ۴۰۰ تن عایق رطوبتی به فروش رسید.

یک و نیم تن زعفران به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان در تالار کشاورزی فروخته شد.

همچنین در بازار دوم بورس کالای ایران ۷۲ هزار و ۴۷۴ تن انواع کالا به ارزش ۱.۱ هزار میلیارد تومان معامله شد.




آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه رای موافق و رای مخالف

ارسال برای دیگران:

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا