خودرو

دارندگان این خودروهای سواری باید مالیات بپردازند


آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس بند «د» تبصره ۵ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی، از سال آینده انواع خودروهای سواری و وانت دوکابین با شماره پلیس شخصی مالکان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی. ، مشمول قیمت روز آنها بیش از ۳ میلیارد تومان خواهد بود که مازاد بر آن مشمول مالیات خودرو سالانه ۱ درصد می شود.

بر اساس این مصوبه، مبنای محاسبه مالیات خودرو موضوع این بند از صورتحساب قیمت روز خودرو توسط سازمان مالیاتی کشور تعیین می‌شود. سازمان مذکور موظف است بر اساس اطلاعات دریافتی از پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به رسیدگی مناسب تا انتها اقدام نماید. خرداد ۱۴۰۳ باید به صورت آنلاین به سازمان مالیاتی کشور ارسال شود.

در بند «ز» میزان معافیت درآمد مشمول مالیات سالانه اشخاص فاقد درآمد موضوع ماده ۵۷ اصلاحی قانون مالیات های مستقیم مصوب ۱۳۸۰ مبلغ ۵۷ میلیون تومان و میزان معافیت درآمد مشمول مالیات سالانه تعیین شده است. مالیات مشاغل ۷۵ میلیون تومان است.

همچنین در بند «ز» تبصره ۵ آمده است که اراضی غیر اعیانی با کاربری مسکونی، اداری و تجاری و باغ ویلایی اعم از آرنا و اعیان و واحدهای مسکونی که ارزش آنها بیش از این مبلغ بیش از ۳۵ میلیارد تومان باشد مشمول مشمولیت می شود. مالیات به مبلغ ۲ در هر میلیون. این مالیات به عهده شخصی است که در ابتدای سال مالک املاک فوق بوده است.

در بند ۲ این بند آمده است که واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای در حال ساخت مشمول این مالیات نمی باشند و باغ ویلاهای غیرمجاز مشمول جریمه ای معادل دو برابر مالیات باغ ویلاهای مصوب تا زمان دریافت پروانه ساختمانی تا تصمیم شورای نگهبان خواهند بود. کمیسیون در ماده ۹۹ یا ماده ۱۰۰ قانون شهرداری اجرا می شود. .


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا