ترندهای روز

داستان سریال رخنه زندگی کدام شهید را نشان می دهد؟

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

سریال رخنه به عنوان اولین محصول مشترک وزارت دفاع و سازمان حفاظت اطلاعات با صداوسیما از ۱۸ اردیبهشت ماه از طریق شبکه مهمان خانه مردم شده است. این فیلم ابتدا به کارگردانی علی غفاری و سپس حمیدرضا لوافی ساخته شد.

سریال رخنه برگرفته از زندگی شهید فخری زاده است؟

با پخش سه قسمت از این سریال، برخی گمانه زنی ها حاکی از آن است که آنچه در این سریال نمایش داده می شود برگرفته از زندگی محسن فخری زاده است.

آقای فخری زاده معاون وزیر دفاع دولت روحانی بود که چند سال پیش در جاده آبسرد دماوند ترور شد. وی یکی از چهره های برجسته و مهم صنعت هسته ای و موشکی ایران بود.

همکاری وزارت دفاع و سیما در سریال رخنه

سریال رخنه اولین سریال تلویزیونی است که با همکاری وزارت دفاع تولید می شود. پیش از این نهادهایی مانند وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه به صورت سلسله ای با صداوسیما همکاری نزدیک داشته اند.

در نتیجه همکاری صدا و سیما و این نهادها، آثاری چون گاندو، هفت سر اژدها، خانه امن، تعبیر وارونه یک رویا و… ساخته شده که برخی از آنها تجربه ناموفقی بوده است.

داستان و بازیگران سریال رخنه

به گزارش رسانه ها، داستان سریال رخنه روایتگر یکی از پیچیده ترین پرونده های امنیتی و نفوذی در صنعت موشکی ایران است.

رامتین خداپناهی، نادر فلاح، علیرام نورایی، امیرحسین صدیق، سپیده خداوردی، مریم کاویانی و… بازیگران این سریال به کارگردانی علی غفاری و حمید لوافی هستند.

شباهت های نقش محوری سریال رخنه با شهید فخری زاده

در سه قسمت اول شباهت هایی بین رفتار شخصیت اصلی این سریال و شهید محسن فخری زاده وجود دارد که این احتمال را بیشتر می کند که داستان سریال بر اساس زندگی او نوشته شده باشد.

البته گروه سازنده سریال رخنه تمایلی به اعلام رسمی این موضوع ندارند و صرف کنار هم قرار گرفتن این نشانه ها و اعلام همکاری وزارت دفاع در ساخت این سریال این شبهه را تقویت می کند.

شباهت هایی بین نقش اصلی رخنه و محسن فخری زاده

هر دو در صنعت موشک فعال هستند

هر دو به دماوند می روند

هر دو چندان به توصیه های نگهبان توجه نمی کنند

هر دو هدف ترور هستند

از نظر مو، صورت و آرایش سعی کردیم کمی شباهت ایجاد کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا