ورزشی

داستان عجیب ستاره‌ کره‌شمالی که قرار بود رونالدوی بعدی باشد

در سال ۲۰۱۹، یوونتوس هان کوانگ سونگ جوان اهل کره شمالی را به خدمت گرفت و از آن زمان به بعد اتفاقات دیوانه کننده زیادی در زندگی او رخ داده است.

هان در سال ۲۰۱۵ به ایتالیا رفت. این مهاجم مدتی را در آکادمی پروجا گذراند و در نهایت با کالیاری قرارداد امضا کرد. هان سرانجام در ۱۹ سالگی اولین بازی خود را برای کالیاری انجام داد و اولین گل خود را در سال ۲۰۱۷ مقابل تورینو به ثمر رساند. او را کریستیانو رونالدو بعدی می نامیدند.

هان پس از شکست در ترکیب ثابت کالیاری تصمیم گرفت به صورت قرضی به پروجا در سری B بپیوندد. عملکرد او در آنجا توجه یوونتوس را به خود جلب کرد و سران یووه تصمیم گرفتند او را با قراردادی قرضی دو ساله در سال ۲۰۱۹ به خدمت بگیرند.

هان عمدتاً برای تیم زیر ۲۳ سال یوونتوس در سری C بازی می کرد اما در ترکیب یووه برای بازی مقابل لچه قرار گرفت و او را به اولین بازیکن آسیایی تبدیل کرد که در ترکیب یوونتوس حضور داشت.

یوونتوس هان را در ژانویه ۲۰۲۰ به مبلغ ۳.۵ میلیون یورو خریداری کرد و شش روز بعد او را با ۷ میلیون یورو به الدحیل قطر فروخت. یووه توانست از این انتقال سود خوبی به جیب بزند.

به گزارش اسپورت دیلی، این بازیکن کره شمالی به الدیل برای قهرمانی در لیگ ستارگان قطر کمک کرد. او سرانجام تیمی را پیدا کرده بود که پتانسیل خود را نشان دهد، اما در مارس ۲۰۲۱، زندگی او برای همیشه تغییر کرد.

هان قربانی سیاست های مربوط به برنامه تسلیحات هسته ای کره شمالی شد. در مارس ۲۰۲۱، سازمان ملل متحد تحریم هایی را وضع کرد که شهروندان کره شمالی را از کار در خارج از کشور منع می کرد.

سازمان ملل انتقال او از یوونتوس به الدحیل را نقض تحریم های بین المللی دانست و قراردادش با این تیم قطری فسخ شد.

او از قطر اخراج شد و در بحبوحه اپیدمی کرونا، کره شمالی مرزهای خود را بست و هیچ هواپیمایی اجازه پرواز در داخل یا خارج از کشور را نداشت. این باعث شد که هان چندین سال در سفارتخانه ای ناشناخته بماند. او اجازه مصاحبه ندارد، به این معنی که ما هرگز نمی دانیم دقیقا چه اتفاقی برای او افتاده است.

هان که اکنون ۲۵ سال سن دارد در نوامبر ۲۰۲۳ برای تیم ملی کشورش بازی کرد و این اولین حضور او در زمین فوتبال پس از ۳ سال دوری بود. او توانست پس از این همه مدت در دیدار مقابل میانمار در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ گلزنی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا