ترندهای روز

داستان عجیب لوگزامبورگ؛ دارنده مدرن ترین و کوچک ترین نیروی هوایی جهان

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

به طور باورنکردنی، کوچکترین نیروی هوایی جهان دارای بزرگترین هواپیمای نظامی در اروپای غربی است. ارتش لوکزامبورگ در سال ۱۸۸۱ تأسیس شد و امروزه از واحدهای زمینی و یک واحد هوایی – یک هواپیمای ترابری ایرباس A400M تشکیل شده است. لوکزامبورگ (به طور رسمی دوک نشین بزرگ لوکزامبورگ) تنها حدود ۶۵۰۰۰۰ نفر جمعیت دارد و فاقد فرودگاه و حتی فضای هوایی برای پشتیبانی از نیروی هوایی بزرگ است. بسیاری از اطلاعات در مورد توانایی ها و آینده نیروی هوایی کوچک لوکزامبورگ در ادامه این مقاله از وبلاگ Orxy گرفته شده است.

مدرن ترین نیروی هوایی جهان

داستان عجیب لوکزامبورگ;  صاحب مدرن ترین و کوچکترین نیروی هوایی جهان

در سال ۲۰۲۰، لوکزامبورگ اولین (و تنها) هواپیمای خود را در بیش از نیم قرن دریافت کرد – یک ایرباس A400M. این اولین باری بود که لوکزامبورگ از سال ۱۹۸۶ یک هواپیمای نظامی دریافت کرد، سالی که سه Pipe PA-18 Super Cubs (هواپیما مورد استفاده برای نظارت هوایی) خود را بازنشسته کرد. از آن زمان لوکزامبورگ بخش هوایی خود را گسترش داده و دو هلیکوپتر ایرباس H145M، چندین پهپاد RQ-11 Raven، پهپادهای RQ-20 Puma و پهپادهای RQ-21 Integrator را به موجودی خود اضافه کرده است.

هواپیماهای لوکزامبورگ عدد
ایرباس A400M ۱ هواپیما
هواپیماهای ترابری سوخت رسان چند منظوره ایرباس A330 ۱ هواپیما (سفارش شده)
بالگردهای ایرباس H145 ۲ هواپیما
پهپاد RQ-11 Raven ۱۲ هواپیما
پهپاد RQ-20 پوما ناشناخته
پهپاد RQ-21 Integrator ۴ هواپیما

به گفته وبلاگ Oryx، لوکزامبورگ قصد دارد در آینده هواپیماهای بیشتری خریداری کند. لوکزامبورگ همچنین یک هواپیمای سوخت‌رسان چند منظوره ایرباس A330 را خریداری کرده است – احتمالاً به طور مشترک با هلند (اگرچه هنوز تحویل داده نشده است). لوکزامبورگ متعهد شده است که سالانه ۲۰۰ ساعت پرواز برای ناوگان چندملیتی A330 MRTT ناتو فراهم کند (بعداً تعهد خود را ۱۰۰۰ ساعت دیگر افزایش داد) و بودجه نهمین هواپیما را تأمین کند.

داستان عجیب لوکزامبورگ;  صاحب مدرن ترین و کوچکترین نیروی هوایی جهان

بر اساس تارنمای ارتش لوکزامبورگ، تعداد پرسنل نیروهای مسلح لوکزامبورگ کمی بیش از ۱۱۲۸ نفر است. این نیرو سالانه ۲۰۰ نفر را جذب و آموزش می دهد. نیروی هوایی لوکزامبورگ یک سرویس مستقل نیست. لوکزامبورگ نشان نیروی هوایی خود را دارد (که بر اساس پرچم لوکزامبورگ است). این آرم همچنین در ناوگان ناتو از ۱۷ آواکس E-3A Sentry (هواپیمای ثبت شده در لوکزامبورگ) دیده می شود.

نیروی هوایی متشکل از یک ایرباس A400M است

نیروی هوایی لوکزامبورگ سال ها بدون هواپیما بود تا اینکه ایرباس A400M را خریداری کرد. این هواپیما توسط بال ۱۵ بلژیکی، مستقر در ملزبروک، بلژیک اداره می شود (به این معنی که بخش هوایی لوکزامبورگ حتی در لوکزامبورگ نیست). واحدی که ایرباس A400M را اداره می کند، یک واحد دو ملیتی بلژیکی-لوگزامبورگ است و این ساختار از سال ۲۰۲۰ برقرار است.

داستان عجیب لوکزامبورگ;  صاحب مدرن ترین و کوچکترین نیروی هوایی جهان
اطلس ایرباس A400M
تعداد هواپیماهای سفارش داده شده ۱۷۸ وسیله نقلیه (۱۲۷ وسیله نقلیه تحویل داده شده)
نقش ها حمل و نقل هوایی تاکتیکی، حمل و نقل هوایی استراتژیک، سوخت گیری هوایی
حداکثر برد ۸۸۹۰ کیلومتر
ظرفیت حمل بار ۲۴۹۹۳ کیلوگرم
موتورها ۴ موتور توربوپراپ یوروپراپ TP400-D6
اپراتورهای اصلی آلمان، بریتانیا، اسپانیا، فرانسه

این به دوک نشین بزرگ لوکزامبورگ اجازه داد تا به ظرفیت عملیاتی فرماندهی حمل و نقل هوایی اروپا (که شامل منابع هوایی آلمان، فرانسه، بلژیک، ایتالیا، هلند، اسپانیا و لوکزامبورگ می شود) کمک کند.

در یک تصادف آماری نادر، لوکزامبورگ دارای مدرن ترین نیروی هوایی در جهان است. A400M در سال ۲۰۲۰ تحویل داده شد (اما در سال ۲۰۰۱ سفارش داده شد)، به این معنی که میانگین سنی هواپیماهای نیروی هوایی لوکزامبورگ تنها حدود ۴ سال است. در مقایسه، میانگین سنی جت های جنگنده نیروی هوایی آمریکا حدود ۲۸ سال است.

داستان عجیب لوکزامبورگ;  صاحب مدرن ترین و کوچکترین نیروی هوایی جهان

لوکزامبورگ از این هواپیما برای ماموریت های بشردوستانه و حمل و نقل پرسنل و بار استفاده کرده است. از آن برای ماموریت های مالی نیز استفاده کرده است. در طول تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین، لوکزامبورگ از نیروی هوایی نوپای خود برای انتقال تجهیزات به اوکراین استفاده کرده است.

عملیات A400M از فرودگاه بین المللی فایندل لوکزامبورگ در حال بررسی است (اگرچه نیروهای مسلح لوکزامبورگ در حال حاضر فضای اختصاصی فرودگاه خود را ندارند).

هلیکوپترهای H145M لوکزامبورگ

داستان عجیب لوکزامبورگ;  صاحب مدرن ترین و کوچکترین نیروی هوایی جهان

لوکزامبورگ دو هلیکوپتر ایرباس H145M برای نیروهای مسلح خود برای انجام ماموریت های نظارتی و مبارزه با تروریسم خریداری کرد. همچنین این کشور قصد دارد بالگردهای بزرگتری خریداری کند که در آینده نوعی قابلیت حمل و نقل هوایی تاکتیکی را برای این کشور کوچک فراهم کند.

بالگرد ایرباس H145M
تعداد خودروهای ساخته شده بیش از ۱۶۰۰ ماشین
اولین پرواز ۱۹۹۹
خدمه ۲ نفر
موتورها دو موتور توربوشفت Turbomeca Arriel 1E2
نسخه های موجود در ارتش ایالات متحده UH-72A و UH-72B لاکوتا

H145M یک هلیکوپتر کاربردی سبک دو موتوره است که برای طیف گسترده ای از ماموریت های تاکتیکی در میدان نبرد (از جمله انتقال نیرو و تجهیزات و ارائه سطحی از قدرت آتش) طراحی شده است. این یک هلیکوپتر همه کاره و سخت است که برای سازمان های مجری قانون نیز کاربرد غیرنظامی پیدا کرده است. این هلیکوپترها توسط بخش بزرگ هلیکوپترهای ایرباس تولید می شوند. در ایالات متحده، ارتش ایالات متحده از انواع UH-72A و UH-72B Lakota استفاده می کند.

نیروی پهپاد لوکزامبورگ

داستان عجیب لوکزامبورگ;  صاحب مدرن ترین و کوچکترین نیروی هوایی جهان

منطقه ای که لوکزامبورگ دارای ماشین های پرنده زیادی است، در زمینه پهپادها (که به عنوان سیستم های هوایی بدون سرنشین نیز شناخته می شود) است. این ناوگان پهپاد بزرگتر از ناوگان برخی از کشورهای دیگر در اروپا است. این کشور دارای پهپادهای کوچک دست پرتاب Raven، Puma، Integrator و Atlas Pros است. لوکزامبورگ به عنوان بخشی از ناوگان نظارتی زمینی ناتو، در پرواز پنج پهپاد RQ-4D Phoenix HALE نیز مشارکت دارد.

لوکزامبورگ ممکن است در آینده از پهپادهای بزرگتر (احتمالا MQ-9B SkyGuardian یا Elbit Hermes 900 اسرائیلی) استفاده کند. در نهایت، لوکزامبورگ همچنین دارای یک ماهواره ارتباطی دولتی به نام GovSat-1 است که در سال ۲۰۱۸ پرتاب شد.

منبع: روزیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا