ترندهای روز

داغ‌ترین بازار آب بسته‌بندی شده در اروپا؛ چرا ایتالیایی‌ها زیر بار مصرف آب لوله‌کشی شده نمی‌روند؟

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

یورو نیوز: داغ ترین بازار آب بسته بندی شده در اروپا; چرا ایتالیایی ها زیر بار مصرف آب لوله کشی نمی روند؟

ایتالیا بزرگترین مصرف کننده آب بطری در اروپا و دومین مصرف کننده بزرگ در سراسر جهان پس از مکزیک است.

این در حالی است که نه تنها مصرف آب جاری در شبکه انتقال آب در اکثر نقاط ایتالیا کاملاً ایمن است، بلکه از نظر کیفی نیز این آب شرب پس از اتریش، سوئد، ایرلند و مجارستان در رتبه پنجم اروپا قرار گرفته است.

اما طبق یافته های شرکت تحقیقات بازار CSA Research، نشان می دهد که تنها ۲۹.۲ درصد از ایتالیایی ها روزانه آب لوله کشی می نوشند و تقریباً نیمی از آنها (۴۳.۳ درصد) فقط آب بطری می نوشند و بقیه هر دو نوع آب را می نوشند. استفاده کنید.

بر این اساس هر ایتالیایی به طور متوسط ​​سالانه ۲۰۸ لیتر آب بطری می نوشد.

اما چرا ایتالیایی ها از نوشیدن آب لوله کشی متنفرند؟

تحقیقات CSA نشان می دهد که تقریباً ۲۹ درصد از افرادی که فقط آب بطری می نوشند می گویند که طعم آب لوله کشی را دوست ندارند. ۴۰ درصد آنها دلیل این امر را بی اعتمادی به آب لوله کشی اعلام کردند. ۳۰ درصد آنها نیز معتقدند آب بسته بندی شده در هر شرایطی کیفیت بالاتری دارد.

تحقیقات بازار GlobalData در سال ۲۰۲۲ نشان داد که پس از ایتالیا، آلمان با ۱۶۷ لیتر سرانه در رتبه دوم قرار دارد. پرتغال با ۱۴۰ لیتر سرانه در رتبه سوم قرار دارد و مجارستان با ۱۳۸.۸ لیتر سرانه و اسپانیا با ۱۳۵.۴ لیتر سرانه در رتبه های بعدی قرار دارند.

به طور کلی، نزدیک به نیمی از نوشابه های مصرف شده در اتحادیه اروپا آب بسته بندی شده است.

در اتحادیه اروپا، هر فرد به طور متوسط ​​۳۶.۱ کیلوگرم زباله از بسته بندی های پلاستیکی تولید می کند که در مجموع به ۱۶.۱۳ میلیون تن می رسد، اما تنها ۶.۵۶ میلیون تن بازیافت می شود.

به عنوان بخشی از قرارداد سبز در اتحادیه اروپا، ۵۵ درصد زباله های بسته بندی پلاستیکی باید تا سال ۲۰۳۰ بازیافت شوند.

دولت ایتالیا در اقدامی برای کاهش تولید زباله های پلاستیکی تغییر طعم آب لوله کشی و افزایش اعتماد مردم به آن را در دستور کار خود قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا