فرهنگ و هنر

داغ فرزند بود که زهره حمیدی را از پای درآورد :: افق میهن

زهرا حمیدی ستاره درخشان سینما و تلویزیون ایران چهارم شهریور ۱۴۰۳ پس از ابتلا به سرطان درگذشت.

به گزارش افق میهن، خاموشی ناگهانی ستاره درخشان دیگری در آسمان سینما و تلویزیون ایران جامعه هنری را در ماتم فرو برد. زهرا حمیدی بازیگری که با نقش آفرینی های ماندگارش جایگاه ویژه ای در دل مخاطبان باز کرده بود پس از سال ها مبارزه با بیماری به دیار خود شتافت. درگذشت این هنرمند گرانقدر یادآور این واقعیت است که هنر و هنرمند جاودانه است و آثار ماندگار زهرا حمیدی در دل مخاطبان ماندگار خواهد بود.

دوستی با منیژه حکم و ورود به دنیای بازیگری
زهرا حمیدی در سال ۱۳۳۶ در اراک به دنیا آمد. زهرا حمیدی قبل از بازیگری حدود دو سال مدیر مهدکودک یکی از دوستان بود. او در دبیرستان با منیژه حکمت همکلاسی بود و پس از آشنایی با حکمت برای فیلمی به نام «کوچه دلاوران دلگشا» به کارگردانی حسن هدایت از سوی او معرفی شد و پس از بازی در آن فیلم فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرد. و هنر خود را آغاز کرد. حمیدی در طول بیش از سه دهه فعالیت هنری در ده‌ها فیلم و سریال تلویزیونی بازی کرد و با بازی‌های درخشان خود جایگاه ویژه‌ای در قلب مخاطبان ایرانی باز کرد.

دهه ۱۳۷۰ و اوایل دهه ۱۳۸۰ اوج فعالیت زهرا حمیدی در سینما و تلویزیون بود. او در این دوره با ایفای نقش در فیلم های مختلف به یکی از پرکارترین و شناخته شده ترین بازیگران سینمای ایران تبدیل شد. از مهم ترین آثار سینمایی او در این دوران می توان به فیلم رستاخیز به کارگردانی احمدرضا درویش اشاره کرد. این فیلم که به واقعه عاشورا می پردازد، یکی از بزرگترین پروژه های سینمایی ایران محسوب می شود و زهرا حمیدی نیز در آن به ایفای نقش پرداخته است. حضور در این فیلم نشان از توانایی های بازیگری و علاقه او به ایفای نقش های جدی و مذهبی داشت.

زهرا حمیدی علاوه بر سینما در تلویزیون نیز حضور پررنگی داشت. او در سریال های مختلفی بازی کرد و توانست جایگاه خود را به عنوان یک چهره محبوب در بین مخاطبان تلویزیون تثبیت کند. حضور در تلویزیون را با سریال «کارگاه» آغاز کرد. وی به کارگردانی داریوش فرهنگ و نرگس توسط شاپور قریب اشاره کرد.

آثار ماندگار
از آثار ماندگار زهرا حمیدی می توان به فیلم هایی چون «دردسر پدر و مادر»، «سحور»، «رزگار قریب»، «آرزو پرواز»، «رستاخیز» و سریال هایی چون «محله گل و بلبل»، «غزل» و «رزگار» اشاره کرد. جوانی». اشاره کرد. همه این آثار جزو پرگفتارترین آثار سینمایی و تلویزیونی ایران هستند که به واسطه حضور زهره حمیدی جذابیت دو چندانی پیدا کردند.

غم کودک
زهرا حمیدی با بازی های ماندگارش نام خود را در تاریخ سینمای ایران ثبت کرد. او هنرمندی بود که با وجود بیماری تا آخرین لحظه عاشق هنر و بازیگری بود. خبر درگذشت این هنرمند در روز اربعین همه را متاثر کرد زیرا یک ماه پیش با انتشار ویدئویی از بهبود نسبی وضعیت جسمانی خود خبر داد.

این هنرمند که مدت ها با سرطان لوزالمعده دست و پنجه نرم می کرد، چند سال پیش پسرش را از دست داد که ضایعه بزرگی در قلبش به جا گذاشت. پسرش حامد حمیدی نام داشت و در سن ۲۷ سالگی بر اثر ایست قلبی ناشی از مصرف برخی داروهای بدنسازی در خواب فوت کرد. این اتفاق ناگهانی و تلخ ضربه سختی به زهرا حمیدی وارد کرد و او را برای مدتی عزادار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا