ترندهای روز

دانشمندان از عواقب ترسناک مصرف دو برش ژامبون در روز می‌گویند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

بر اساس نتایج جدید یک مطالعه جدید در دانشگاه کمبریج، خوردن گوشت قرمز و فرآوری شده هر دو خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می دهد. و اگر روزی دو تکه ژامبون بخورید، این خطر بسیار بیشتر است.

دانشمندان پس از بررسی داده های سلامتی ۱.۹ میلیون شرکت کننده از سراسر جهان، ارتباط بین مصرف ژامبون و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کشف کردند. این مطالعه بخشی از پروژه InterConnect با بودجه اتحادیه اروپا برای مطالعه دیابت و چاقی بود.

محققان این مطالعه نتایج خود را در مجله Diabetes & Endocrinology in the Lancet منتشر کرده اند.

رابطه مصرف ژامبون و دیابت نوع ۲

بر اساس یافته های این مطالعه، مصرف روزانه ۵۰ گرم گوشت فرآوری شده (معادل تنها دو برش ژامبون) خطر ابتلا به دیابت را ۱۵ درصد افزایش می دهد.

همچنین دانشمندان دریافتند که مصرف روزانه حدود ۱۰۰ گرم گوشت قرمز خطر ابتلا به دیابت را تا ۱۰ درصد افزایش می دهد.

محققان می گویند این مطالعه جامع ترین شواهد برای اثبات ارتباط بین مصرف گوشت فرآوری شده و گوشت قرمز فرآوری نشده با خطر بالاتر دیابت نوع ۲ است. این یافته ها با توصیه های بهداشتی مطابقت دارد که افراد باید مصرف گوشت های فرآوری شده و فرآوری نشده را برای پیشگیری از دیابت کاهش دهند.

به طور کلی، به نظر می رسد که ارتباط بسیار قوی بین مصرف گوشت و خطر ابتلا به دیابت وجود دارد. حتی مصرف ۱۰۰ گرم گوشت طیور در روز احتمال ابتلا به دیابت را هشت درصد افزایش می دهد. اما بررسی های بیشتر نشان داد که این ارتباط ضعیف تر از ارتباط گوشت های قرمز و فرآوری شده با این بیماری است.

اگرچه این مطالعه شواهد بسیار جامعی بین مصرف گوشت طیور و دیابت نوع ۲ ارائه می دهد، اما این رابطه هنوز قطعی نیست و باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

نتیجه گیری کلی این تحقیق تعجب آور است زیرا این یک باور ثابت شده است که مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده (مانند شکر سفید) عامل خطر اصلی برای ابتلا به دیابت نوع ۲ است.

مکانیسم هایی که مصرف گوشت را با ایجاد دیابت نوع ۲ مرتبط می کند به طور کامل شناخته نشده است. این مقاله بیان می کند که خوردن انواع خاصی از گوشت حساسیت به انسولین یا محیط میکروبی روده افراد را مختل می کند و منجر به دیابت نوع ۲ می شود.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا