ترندهای روز

دانشمندان بالاخره متوجه شدند که چرا ما سرخ می‌شویم

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (irtahlil.com):

چرا سرخ می شویم؟ آیا این واکنش به خجالت، خودآگاهی، اندوه یا شادی است؟ سال‌هاست که دانشمندان تلاش کرده‌اند تا بفهمند چرا انسان سرخ می‌شود. مطمئنا، ما می دانیم که سرخ شدن به طور تصادفی اتفاق می افتد و برای بسیاری یک واکنش آگاهانه است. اما برای اولین بار، دانشمندان ممکن است بفهمند که چرا گونه ما ناگهان قرمز می شود.

دانشمندان برای اینکه بفهمند دقیقاً چه چیزی باعث قرمز شدن گونه‌های ما می‌شود، از ۴۰ نوجوان و ۲۰ ساله در حال خواندن فیلم ضبط کردند. سپس آنها را به دستگاه MRI مغز وصل کردند تا خواندن خود را تماشا کنند. هدف این بود که تصاویری از سرخ شدن شرکت کنندگان گرفته شود و سپس درک شود که مغز آنها چگونه به سرخ شدن واکنش نشان می دهد.

در این مطالعه، محققان دریافتند که سرخ شدن به طور مستقیم با برانگیختگی عاطفی و بخش‌های توجه مغز ما مرتبط است. با کمال تعجب، دلیل سرخ شدن ما ربطی به بخشی از مغز ندارد که در تجسم افکار، نیات و رفتار خود یا دیگران نقش دارد.

بنابراین به نظر نمی رسد که سرخ شدن واکنش بدن ما به خجالت یا خودآگاهی باشد. البته، مانند هر چیزی که به مغز مربوط می شود، تجزیه و تحلیل سیگنال های ارسال شده توسط آن یک موضوع پیچیده است.

محققان همچنین دریافتند که زنان این گروه نسبت به مردان بیشتر در معرض سرخ شدن قرار داشتند که این موضوع سوالات دیگری را به وجود آورد.

در نهایت، تیم می گوید که نتایج و یافته های آنها باید با احتیاط تفسیر شوند. آن‌ها همچنین می‌خواهند با گروهی متنوع‌تر به نتایج بیشتری دست یابند تا ببینند اوضاع در محدوده‌های سنی مختلف چگونه تغییر می‌کند. البته، مشخص نیست که آیا این نتایج دقیق در یک گروه بزرگتر و متنوع تر تکرار می شود یا خیر.

اما شاید ما یک قدم به ایجاد توضیحی مناسب برای علت سرخ شدن انسان نزدیکتر شده باشیم.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا