ترندهای روز

دانشمندان پیشنهاد داده‌اند فضانوردان در راه مریخ سنگ‌های فضایی بخورند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

تغذیه فضانوردان در طول یک سفر طولانی فضایی احتمالا یک چالش بزرگ است. در تلاش برای حل این مشکل، تیمی از دانشمندان در یک مطالعه جدید پیشنهاد کرده اند که فضانوردان می توانند از سنگ های فضایی به عنوان غذا استفاده کنند.

پرورش غذا در فضا یکی از روش هایی است که ناسا مدت هاست در ایستگاه فضایی بین المللی در حال بررسی آن بوده است. اما پرورش غذا چالش های زیادی دارد و به منابع زیادی نیاز دارد. تکیه بر مواد غذایی که از زمین گرفته می شود نیز ممکن است در درازمدت خطراتی داشته باشد.

اکنون، در مقاله‌ای که به تازگی در مجله بین‌المللی اختربیولوژی منتشر شده است، دانشمندان دانشگاه غرب کانادا پیشنهاد کرده‌اند که فضانوردان از یک منبع غذایی غیرعادی استفاده کنند: سیارک‌ها.

البته، خوشبختانه منظورشان این نیست که مسافران فضایی واقعاً سنگ می خورند. ایده آنها شکستن سنگ ها با استفاده از فرآیندهای شیمیایی و فیزیکی و تغذیه دوغاب به باکتری های مفید است.

این میکروب‌ها سپس بقایای سیارک را به «زیست توده» تبدیل می‌کنند که فضانوردان (البته در حالی که احتمالاً هوس همبرگر دارند) می‌توانند بخورند.

تولید غذا از سنگ های فضایی

دانشمندان دانشگاه وسترن از یکی از تحقیقات وزارت دفاع ایالات متحده الهام گرفتند که راه های بازیافت ظروف غذای نظامی را بررسی می کرد. یکی از احتمالات این بود که خود این ظروف به غذا تبدیل شوند.

ابتدا پلاستیک طی فرآیندی به نام پیرولیز به گاز و نفت تجزیه می شود. سپس روغن در یک بیوراکتور به باکتری ها اضافه می شود که آن را به زیست توده مغذی تبدیل می کند.

به عبارت بسیار ساده، دانشمندان به دنبال راهی برای بازسازی کربن به چیزی مانند غذا بودند.

اما قبل از اینکه فضانوردان بتوانند این خمیر زیست توده آبکی را بنوشند، کار بیشتری باید انجام شود. سوال اصلی این است که اگر میکروب ها شهاب سنگ های تازه و دست نخورده را بخورند دقیقا چه اتفاقی می افتد. دانشمندان ابتدا باید مطمئن شوند که زیست توده به دست آمده سمی نیست.

اما قبل از اینکه حتی بتوانند از سنگ های فضایی زیست توده و سپس غذا بسازند، باید راهی برای جمع آوری آنها بیابند.

به نظر می رسد که ایده آنها راه درازی در پیش دارد. اما دانشمندان اعلام کرده اند که علاقه زیادی به پیاده سازی این ایده روی خود دارند. آنها قول داده اند که اولین نفری باشند که این غذا را میل کنند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا