ترندهای روز

دانشمندان کره جنوبی از ابداع اولین فناوری کنترل ذهن از راه دور خبر دادند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

دانشمندان کره جنوبی با اختراع نوعی فناوری که کنترل ذهن انسان را از راه دور امکان پذیر می کند، به پیشرفت علمی بسیار مهمی دست یافته اند.

در حالی که این فناوری درمان بسیاری از بیماری ها را ممکن می کند، ممکن است منجر به کنترل از راه دور رفتار انسان توسط دیگران شود.

به گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، دانشمندان مؤسسه علوم پایه «IBS» کره جنوبی موفق به توسعه فناوری جدیدی شدند که می تواند با استفاده از میدان های مغناطیسی ذهن را از راه دور کنترل کند. این دستگاه که “Nano-Mind” نام دارد، اولین فناوری در نوع خود است که امکان کنترل رایگان مناطق خاصی از مغز را فراهم می کند.

به گفته دانشمندان، این دستگاه به طور ویژه در روش های پزشکی استفاده می شود که می تواند پزشکان را از انجام بسیاری از جراحی ها بر روی بیماران معاف کند.

محققان موسسه علوم پایه کره جنوبی این فناوری را که با استفاده از میدان های مغناطیسی کار می کند، با تحریک غریزه “مادرانه” در موش ها آزمایش کرده اند.

در آزمایش دیگری که برای کاهش اشتها طراحی شد، موش های آزمایشگاهی که در معرض میدان های مغناطیسی قرار گرفتند، منجر به کاهش ۱۰ درصدی وزن بدن شدند.

به گفته تیم تحقیقاتی، “این اولین فناوری در جهان است که آزادانه مناطق خاصی از مغز را با استفاده از میدان های مغناطیسی کنترل می کند.”

چئون جین وو، سرپرست این تحقیق و استاد دانشگاه گفت: “ما انتظار داریم که بتوانیم از این فناوری به طور گسترده برای درک عملکردهای مغز، شبکه های عصبی مصنوعی پیچیده، فناوری های رابط دو طرفه مغز و کامپیوتر و درمان های جدید برای اختلالات استفاده کنیم.” شیمی و نانوپزشکی در IBS. بیایید عصبی استفاده کنیم.

اگرچه کنترل ذهن از راه دور هنوز مانند یک چیز علمی تخیلی به نظر می رسد، کارشناسان می گویند که میدان های مغناطیسی برای چندین دهه با موفقیت در تصویربرداری MRI پزشکی استفاده شده است.

فلیکس لروی، دانشمند ارشد موسسه علوم اعصاب اسپانیا، در مقاله ای می نویسد: «مفهوم استفاده از میدان های مغناطیسی برای دستکاری سیستم های بیولوژیکی اکنون به خوبی تثبیت شده است.

Leroy تصویربرداری تشدید مغناطیسی، تحریک مغناطیسی مغز و هایپرترمی مغناطیسی را برای درمان سرطان از جمله کاربردهای میدان های مغناطیسی در زمینه های مختلف پزشکی معرفی کرد.

این تیم تحقیقاتی کره جنوبی تاکید می کند که به تازگی توانسته اند تولید ژنتیکی “نانومواد” را به این دستگاه اضافه کنند. از این قسمت می توان برای کنترل سلول های عصبی مغز از راه دور از طریق میدان های مغناطیسی دقیق استفاده کرد.

این تیم کره ای اختراع خود را “Nano-Mind” نامگذاری کردند که به معنای نانو رابط مغناطیسی برای پویایی عصبی است.

منبع: العربیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا