فناوری

دانشمند ارشد هوش مصنوعی متا: تروریست‌ها نمی‌توانند با هوش مصنوعی منبع باز، جهان را تسخیر کنند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

دیجیاتو: جان لیکان، دانشمند ارشد META می‌گوید: «تروریست‌ها و برخی دولت‌ها قرار نیست با هوش مصنوعی منبع باز جهان را تسخیر کنند.

ایان لیکان، دانشمند ارشد متا و یکی از پیشگامان در زمینه فناوری یادگیری عمیق، می‌گوید: «تروریست‌ها و برخی از دولت‌ها قرار نیست با هوش مصنوعی منبع باز جهان را تسخیر کنند. او می گوید تسلط ترول ها بر جهان با هوش مصنوعی منبع باز آسان نخواهد بود.

ایان لیکان، رئیس هوش مصنوعی متا، فکر نمی‌کند که مجرمان و تروریست‌ها بتوانند از سیستم‌های هوش مصنوعی منبع باز برای اهداف پلید سوء استفاده کنند. از سوی دیگر، چنین رویکردهایی به پول و منابع زیادی نیاز دارند و تا حدودی به راحتی قابل دستیابی نیستند.
سوء استفاده از هوش مصنوعی منبع باز آسان نیست

در گزارشی که در ۲۲ دسامبر منتشر شد، ایان لیکان گفت: “برای انجام این کار، مجرمان باید به ۲۰۰۰ پردازنده گرافیکی در مکانی دسترسی داشته باشند که هیچ کس قادر به شناسایی آن نباشد. همچنین، مجرمان به پول کافی برای پوشش مسائل مالی و تعداد کافی متخصص نیاز دارند. نیروها برای انجام کار

دانشمند ارشد متا می گوید که کشورهای ثروتمند نیز احتمالاً نمی توانند راهی برای کنترل هوش مصنوعی منبع باز پیدا کنند. متا یکی از حامیان اصلی رویکرد منبع باز برای توسعه هوش مصنوعی بوده است. در ماه جولای، متا Llama 2 را معرفی کرد که یک مدل کاملاً منبع باز هوش مصنوعی است. سپس، در ۵ دسامبر، این شرکت برای حمایت از نوآوری های مرتبط با هوش مصنوعی با IBM وارد مشارکت شد.

ایان لیکان ادعاهایی مبنی بر اینکه هوش مصنوعی تهدیدی برای بشریت است را رد می کند و حتی در یک رویداد مطبوعاتی در پاریس به خبرنگاران گفت که چنین ادعاهایی به طرز پوچی مضحک هستند. وی در پاسخ به این سوال که آیا هوش مصنوعی دنیا را فتح خواهد کرد؟ او پاسخ منفی داد و گفت که با چنین دیدگاهی موافق نیستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا