ورزشی

داوران هم ممکن است با VAR اشتباه کنند

تیم ملی ایران در سومین بازی خود در گروه اول مرحله سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ به مصاف ازبکستان رفت. شاگردان امیرقلانوی پس از ۲ برد تک گل مقابل تیم های ملی قرقیزستان و امارات امروز در تاشکند از سوی ازبک ها متوقف شدند تا ۷ امتیازی شوند. نکته مهم این است که تیم ملی به دلیل گلزنی کمتر نسبت به ازبکستان در رده دوم گروه خود قرار دارد و جالب اینکه آنها برای سومین بازی متوالی مقابل ازبکستان به تساوی رضایت دادند.

شاگردان امیرقلانوی امروز با وجود ۱۰ بازیکن عملکرد بهتری نسبت به ازبکستان داشتند اما موفق به گلزنی نشدند. البته تصمیم جنجالی داور استرالیایی در آخرین لحظات بازی و اعلام نشدن پنالتی به سود تیم ملی نیز در توقف شاگردان قلانی در تاشکند موثر بود. سرمربی تیم ملی ایران پس از پایان بازی در جمع خبرنگاران حاضر شد و در حالی که بازی امروز با کمی هیجان و اتفاقات کم دنبال شد، قدردان عملکرد شاگردانش نبود و مدعی شد ۲ پنالتی نبود. به نفع تیمش اعلام کرد!

از این بازی دو پنالتی گرفتیم و دو امتیاز!

قلعه نویی درباره دیدار امروز ایران و ازبکستان گفت: به شما تبریک می گویم دو تیم بازی باکیفیتی را به نمایش گذاشتند، به بازیکنان تیمم افتخار می کنم که در این جو سنگین توانستند یک بازی برنامه ریزی شده و تاکتیکی و از نظر آماری انجام دهند. ما بالاتر از ازبکستان بودیم، با وجود اینکه نزدیک به ۴۰ دقیقه با ۱۰ بازیکن بازی کردیم.

من به بازیکنانم افتخار می کنم

سرمربی تیم ملی با اشاره به اشتباهات داور در بازی امروز تصریح کرد: صحنه هایی که دیدیم یک بار روی سردار آزمون بود و یک بار هم روی همان پنالتی که مردود شد، داور خیلی خوب قضاوت کرد اما من بیشتر به آن افتخار می کنم. بازیکنان من که بعد از اینکه به ۱۰ نفر رسیدیم، امید بیشتری به گلزنی و مالکیت توپ بیشتر داشتیم هیچ خطری روی دروازه ما مقابل ازبکستان نیست.

به نظر من بهترین بازیکن بازی باید دروازه بان ازبکستان باشد

امیر قلانویی در پاسخ به سوالی در مورد بهترین بازیکن بازی امروز با تمجید از عملکرد دروازه بان ازبکستانی گفت: پنالتی، کرنرهای زیاد و موقعیت های ۳-۲ گلزنی داشتیم، آیا این نشان نمی دهد که به دنبال سه امتیاز بودیم. به نظر من بهترین بازیکن بازی باید دروازه بان ازبکستان باشد، هرچند می دانم که بعد از هر بازی، باید به سمت تماشاگران برویم و قدردان آنها باشیم این اقدام ما ربطی به نتیجه نداشت.»

داوران همچنین می توانند با (VAR) اشتباه کنند.

قلانویی درباره تصمیمات (VAR) در بازی امروز گفت: مثال می زنم. در بازی آلمان – اسپانیا (در یورو ۲۰۲۴) یک پنالتی ۱۰۰% برای آلمان گرفته نشد و در نتیجه یک جام چشمگیر به دست آمد. پس از مدتی یوفا اعلام کرد که این پنالتی گرفته نشده است. با این حال، داوران نیز ممکن است با VAR اشتباه کنند. داور بازی امروز نزدیک به صحنه ها بود و سرعت بازی را نگرفت و به زیبایی آن کمک کرد. اگرچه این اعتقاد ما بود و با دیدن صحنه ها می توانست دو پنالتی برای ما بگیرد اما باز هم از داور تشکر می کنم. داور استرالیایی داور بزرگی بود و یکی از داوران خوب آسیاست و به همین دلیل از او تشکر کردم. این وظیفه ماست که تشکر کنیم.»

بازی بسیار تاکتیکی بود

سرمربی تیم ملی در ادامه در تشریح عملکرد تیم داوری مقابل ازبکستان گفت: طبق آنچه که در بین دو نیمه دیدیم هیچ اتفاقی نیفتاد و حتی با (VAR) بررسی نشد، در این شرایط که بازی شد. ادامه می دهد، هیچ اتفاقی نیفتاده است، اما اتفاقات داوری برای ما در آن ۲ صحنه پنالتی بود و به نظر من باید به فکر بازی بعدی باشیم یکی از بازی های خوب این گروه بود و بازی بسیار تاکتیکی و جذابی بود و در نهایت بازی خوبی بود و از تیم داوری، تماشاگران و مسئولان اجرایی تشکر می کنم.

فکر می کنم نعمتی می توانست زودتر به تیم ملی دعوت شود

امیر قلانویی درباره عملکرد خط دفاعی تیمش در این دوره از رقابت ها گفت: در جام ملت ها از تلویزیون خودمان گفتیم که از نظر ساختار دفاعی تیم دوم بودیم اما گل های زیادی هم دریافت کردیم. الان ۴ کلین شیت داشتیم که دو تای آن ها مقابل ازبکستان بود و این نشان می دهد که ما از ساختار دفاعی خود تعریف کردیم و در این بازی و در بازی ساختار دفاعی خود را به خوبی انجام دادیم در مقابل امارات امیدهای گلزنی حریفان ما به یک گل هم نرسید و این نشان می دهد که در آن زمان حق با ما بود و از تک تک بازیکنانمان در ساختار دفاعی تشکر می کنم امروز علی نعمتی اولین بازی ملی خود را انجام داد و فکر می کنم او می توانست زودتر به تیم ملی دعوت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا