دخالت دولت در قیمت گذاری خودرو از پایه اشتباه است – افق میهن
یکی از اعضای انجمن شرکای همگن و انتقاد از ادامه قیمت های قیمت خودرو ، تأکید کرد که ادامه این روند نه تنها باعث ایجاد اختلال در تولید می شود ، بلکه از دست دادن ۵ تلاش برای صنعت خودرو نیز برخوردار بوده و باید در اسرع وقت به بازار و رقابت واقعی وارد شود.
محمد رضع نجفی منش ، عضو اتحاد شرکای همگن ، در پاسخ به مشکلات ناشی از کمبود قیمت خودرو گفت: “اگر پرونده اشتباه باشد ، راه حل مناسبی وجود نخواهد داشت.” مشارکت دولت در قیمت خودرو اشتباه است و تا به امروز معرفی بیش از ۲۵۰ تریلیون تومون صنعت خودرو تحمیل شده است.
وی ادامه داد: “این ضرر قابل تحمل تر از آن بود که مدیریت دولت حاکم باشد.
نجفی مانش افزود: اگرچه دو تولید کننده اصلی خودرو نسبت به تولید نسبت بالایی دارند ، اما سهم آنها از نظر ارزش بازار کمتر از ۵۰ ٪ است. بنابراین دیگر نمی توانید از انحصار صحبت کنید. بنابراین لازم است که شورای رقابت تصمیم خود را بررسی و تجدید نظر کند و راه را برای آزادسازی قیمت هموار کند.
به گفته فعال صنعت خودرو ، نه تنها از دست دادن تولید کنندگان خودرو کاهش می یابد ، بلکه تقاضای اشتباه را نیز کنترل می کند و فقط خریدار واقعی وارد چرخه مصرف می شود.
نجفی مانش همچنین گفت که این اصلاحات نیز کیفیت را بهبود می بخشد زیرا رقابت واقعی تولید کنندگان را وادار به بهبود محصول می کند.
وی با توجه به بحران نقدینگی در زنجیره تولید ، گفت: “اگر تولید کنندگان خودرو به دلیل فروش با از دست دادن زیر قیمت ، ضرر و زیان متحمل می شوند ، به دلیل کاهش درآمد مشابه ، کسری نقدی دارند.” فروش ماشین برای ۸ تومن با قیمت ۱۰ تومن به معنای ضرر خالص و مداوم است.
سرانجام ، نجفی منش تأکید کرد: اگر دولت در اسرع وقت غرق شود و عرضه و تقاضا اجازه دهد قیمت ها تعیین کند ، کاربر نهایی سود خواهد برد و صنعت خودرو پایدار و پایدار خواهد بود.
منبع: tasnim