فرهنگ و هنر

«ددپول و ولورین» در جایگاه اول فروش/ رکورد «جوکر» شکسته شد :: افق میهن

«ددپول و ولورین» با ۱.۰۸ میلیارد دلار در سراسر جهان از «جوکر» پیشی گرفت و به پرفروش‌ترین فیلم با رتبه R در تمام دوران تبدیل شد.

به گزارش افق میهن به نقل از ورایتی، «ددپول و ولورین» دنباله کتاب مصور دیزنی پس از ۲۳ روز اکران به فروش ۱.۰۸۶ میلیارد دلاری در باکس آفیس جهانی دست یافت و «جوکر» نیز ۱.۰۷۸ میلیارد دلار فروش کرد. در سال ۲۰۱۹، عنوان پرفروش‌ترین فیلم با رتبه R تمام دوران را پشت سر گذاشت.

ماجراجویی حماسی نجات جهان در ۲۶ جولای اکران شد و در اولین آخر هفته خود در داخل کشور ۲۱۱ میلیون دلار به دست آورد و ششمین هفته افتتاحیه بزرگ تمام دوران را به خود اختصاص داد. از آن زمان «ددپول و ولورین» در آمریکای شمالی ۵۱۶ میلیون دلار و در سطح بین‌المللی ۵۶۸ میلیون دلار فروخت و از دیگر فیلم‌های این مجموعه پیشی گرفت. فیلم اصلی «ددپول» در سال ۲۰۱۶ در مجموع موفق به فروش ۷۸۳ میلیون دلاری شد و «ددپول ۲» در سال ۲۰۱۸ به رقم فروش ۷۸۶ میلیون دلاری دست یافت. حالا سومین فیلم این مجموعه پس از تنها دو هفته اکران در سینماها، پس از فیلم خانوادگی پیکسار «Inside Out 2» که در نهایت ۱.۵۵۸ میلیارد دلار فروخت، به دومین فیلم پرفروش سال ۲۰۲۴ تبدیل شده است. این فیلم دومین فیلم با درجه R در تاریخ سینما است که به باشگاه میلیاردرها می پیوندد.

با موفقیت بزرگ سی و چهارمین فیلم این شرکت، کوین فایگی، رئیس استودیو مارول در بیانیه ای گفت: “از اینکه اولین فیلم با رتبه R ما را به بهترین فیلم تاریخ تبدیل کردید، متشکرم.” جالب است که تماشاگران این فیلم را بسیار دوست دارند.

«ددپول و ولورین» با بازی رایان رینولدز و هیو جکمن، ضدقهرمانان کمیک را که پیش از این به فاکس قرن بیستم فروخته شده بود، وارد دنیای سینمایی مارول می‌کند. قبل از اکران فیلم، رینولدز به ورایتی گفته بود که ددپول شخصیت بسیار احمقی است و مغزش مانند املت در جمجمه یک کودک ۷ ساله کار می کند!

برای این فیلم، رینولدز و کارگردان شان لوی، لوگان جهش یافته جکمن را از بازنشستگی بیرون آوردند و جنیفر گارنر قهرمانان فاکس را در نقش الکترا و کریس ایوانز از چهار شگفت انگیز انتخاب کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا