ورزشی

درآمدزایی میلیاردی کمیته انضباطی در یک روز!

کمیته استیناف ۴۸ ساعت قبل امتیازهای کسر شده از سپاهان و پرسپولیس را پس گرفت اما ۴۰ میلیارد و ۱۰ میلیارد تومان جریمه آنها را تصویب کرد تا ۵۰ میلیارد تومان بدون مشکل به حساب فدراسیون فوتبال واریز شود اما پس از آن. و تا ظهر امروز جرایم سرعتی دیگری با مبالغ سنگین مالی توسط کمیته انضباطی صادر شد که بیشتر آنها مربوط به باشگاه های قرمز و سرمربیان آنهاست.

جدا از تمام دستورات انضباطی سنگین دو روز اخیر برای سایر باشگاه ها از جمله مس رفسنجان، سپاهان، ذوب آهن، هوادار تهران و شمس.آذر قزوین، دو تیم پایتخت به خاطر دیدار اخیر خود جریمه شده اند و البته جواد نکونام هم باید جریمه سنگینی برای دیداری که در ورزشگاه فولادشهر برگزار کردند، بپردازد.

آرای انضباطی دربی ۱۰۲ عصر امروز پنجشنبه اعلام شد که بر این اساس هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به دلیل فحاشی و پرتاب اشیا توسط تماشاگران خود به طور جداگانه ۳ میلیارد جریمه نقدی و یک جلسه محرومیت از حضور در بازی رسمی محکوم شدند. می توانند به آن اعتراض کنند.

یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس و علی سامره سرمربی استقلال که بعد از دربی صد و دوم اظهارات جنجالی را مطرح کردند، با جریمه مشابه ۲ میلیارد ریالی و محرومیت تعلیقی مواجه شدند اما علاوه بر آنها جواد نکونام نیز باید مانند آنها جریمه نقدی بپردازد. .

جواد نکونام به خاطر صحبت هایش پس از دیدار هفته یازدهم لیگ برتر مقابل ذوب آهن، ۲ میلیارد ریال جریمه شده و باید جلسه محرومیتی را پشت سر بگذارد که احتمال قطعی شدن آن وجود دارد. پرداخت ۵۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی.

جدا از جریمه های مالی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، جواد نکونام، یحیی گل محمدی و علی سامره، علی شجانی ماساژور آبی پوش نیز به دلیل تخلف از مقررات و تحریک تماشاگران باید ۲۶۰ میلیون ریال جریمه بپردازد!

حال اگر در حین یا پس از پایان دربی ۱۰۲ و بازی استقلال مقابل ذوب تعداد تخلفات انضباطی داشته باشیم، جدای از جرایمی که برای تخلف از قوانین نقل و انتقالات در نظر گرفته شده، جریمه های میلیاردی برای آنها در نظر گرفته شده است.

با جنایاتی که در دربی ۱۰۲ و بازی آبی پوشان در اصفهان به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس انجام شد و با احتساب رای یحیی گل محمدی، جواد نکونام، علی سامره و ماساژور استقلالی ها، این باشگاه ها و افراد باید کل پرداخت کنند. مبلغ یک میلیارد و ۲۷۷ میلیون تومان به حساب کمیته انضباطی. فدراسیون فوتبال واریز کند!

اولین سوالی که بعد از صدور این جرایم عجیب و سنگین مالی مطرح می شود این است که این پول ها کجا خرج می شود و میلیاردها دلار از جیب سرمربیان و باشگاه ها چه سرنوشتی در انتظار است.

جدا از اینکه جرایم مالی در فوتبال به عنوان یک عامل بازدارنده به حساب می آید، اما به شکلی عجیب همیشه جرایم سنگین شده است که هیچ سودی ندارد و فدراسیون نیز از این موضوع درآمد قابل توجهی خواهد داشت؛ درآمدی که هر هفته با تخلفات انضباطی به حساب فدراسیون می آید و اینکه کجا خرج می شود مشخص نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا